Gå till innehåll

NLT - Trn, vad gör man, QQ mot KK?


Hajman

Recommended Posts

Vad gör man i den här situationen?

 

577 kvar av 3000 i Pokerstars stora igår.

 

Lite över 9000 i marker, BB 800.

 

Alla runt bordet har mellan 10-20 % sedda floppar.

 

Spelare X med mer marker höjer 4 ggr BB UTG.

Alla foldar fram till mig på knappen. jag synar med QQ.

floppen kommer 47K regnbåge.

 

X höjer 2000 på turn, jag synar, allin på river, syn.

X visar upp KK på hand.

 

Mina frågor:

1. Vad är sannolikheten att någon på ett nio mannabord har AA eller KK samtidigt som jag har QQ?

2. Vad är sannilikheten att någon tajt spelare som höjer i denna situation har KK eller AA?

3. vad borde man göra i denna situation när K kommer på floppen.

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, är det någon som vet vad sannolikheten är att man möter KK eller AA när man själv har QQ?

 

När dessutom en tight spelare höjer UTG, ändras sannolikheten?

 

Är det någonsin rätt att slänga QQ innan floppen när man möter spelare man inte känner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, är det någon som vet vad sannolikheten är att man möter KK eller AA när man själv har QQ?

 

När dessutom en tight spelare höjer UTG, ändras sannolikheten?

 

Det är ju bara att sätta fi på en handdistribution och sen räkna på hur stor chansen är att det är just AA eller KK han har.

 

Tänkbart är väl att fi har något av AK-AQ, 99-AA. Sen kan man ju modifiera ytterligare om man tror att det bara är 50% chans att han höjer upp med exempelvis AQ osv.

 

Jag orkar inte räkna ut sannolikheten, men i mitt exempel är det garanterat +EV att trycka med QQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, är det någon som vet vad sannolikheten är att man möter KK eller AA när man själv har QQ?

 

När dessutom en tight spelare höjer UTG, ändras sannolikheten?

 

Är det någonsin rätt att slänga QQ innan floppen när man möter spelare man inte känner?

 

Chansen att möta AA när man har KK är ca 1 på 20. Så chansen att möte KK eller AA när man har QQ är då ca 1 på 10.

 

När det är en tight spelare UTG så är sannolikheten självklart större.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chansen att möta AA när man har KK är ca 1 på 20. Så chansen att möte KK eller AA när man har QQ är då ca 1 på 10.

 

När det är en tight spelare UTG så är sannolikheten självklart större.

Det här kan omöjligt vara möjligt, hur kan det vara mindre sannolikhet att någon sitter med en av två än en speciefik hand?

 

haha, whaaaat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chansen att möta AA när man har KK är ca 1 på 20. Så chansen att möte KK eller AA när man har QQ är då ca 1 på 10.

 

När det är en tight spelare UTG så är sannolikheten självklart större.

*Edit edit*

 

Var lite väl snabb och tänkte fel....

 

*edit edit*

 

MOAHA, edita på så mycket du vill, men tack vare Skumdum kommer ditt ytterst pinsamma feltänk ligga kvar på internätet i all evighet! :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någonsin rätt att slänga QQ innan floppen när man möter spelare man inte känner?

 

Jag har slängt QQ före floppen en gång i en turnering. Jag vet inte hur stor relevans det har i det här fallet, men jag är så stolt över det så jag måste få berätta det någonstans... :oops:

 

Detta var en Sit n Go, ganska tidigt, så det har som sagt lite likhet med denna situation, om jag hade så lite marker i förhållande till blindsen hade jag ställt in direkt.

 

Det var 9 personer kvar runt bordet har jag för mig. Blindsen 15/30 tror jag och de flesta hade inte mycket mindre/mer än startstacken. Spelaren UTG gör en höjning, jag sitter två stolar bort med QQ och höjer. Spelaren direkt efter mig re-raisar och BB går all-in.

 

Spelaren UTG lägger sig och det gör jag med. Jag tänker att någon måste ha AA eller KK i detta fall och jag hade rätt. Spelaren efter mig hade AA och BB hade KQo(!) Jag är ändå glad att han gick all-in med den handen, annars hade jag nog förlorat hela min stack till AA-snubben.

 

Rätt eller fel att lägga sig här, vad tycker ni? Första och enda gången jag lägger mig pre-flop med QQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, är det någon som vet vad sannolikheten är att man möter KK eller AA när man själv har QQ?

Kommer inte ihåg, 4% kanske det dubbla.

 

När dessutom en tight spelare höjer UTG, ändras sannolikheten?

Ja. Precis som om sannolikheten minskar om det blir rundfold till dig på bb.

 

Är det någonsin rätt att slänga QQ innan floppen när man möter spelare man inte känner?

I stort sett inte med 11bb i stacken. Har man 50bb eller något sånt så finns det ju en hyffsat med sekvenser man lika gärna kan folda i (exempelvis limp-re-raise)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Satt precis nyss i en 100 dollars turnering på poker.com, satellit till Aussie Millions och fick de fina damerna på hand. Jag sitter i tidig poss, höjer upp 4BB, får en re-raise bakom mig, och bakom denna även en all-in. Jag ger upp mina kort och ser till min stora glädje att mina motståndare håller AA och KK.

 

I en SnG för inte alls länge sedan stötte jag på ett extremfall, sitter med QQ åp knappen i början av turneringen, när dom 4(!!!) första positionerna raisar varandra. Ganska lätt val att ge upp damerna då, och återigen satt två motståndare på AA och KK, samt lite halvtaskgit skräp som A8 och KQ ungefär..

 

Således... QQ är svår att folda, men ofta säger magkänslan till när det är dags.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...