-
Innehåll Antal
14 146 -
Gick med
-
Besökte senast
-
Dagar Vunna
1
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av Metaddict
-
-
Flera månader sen jag lirade på SVS så jag har inte koll på någon alls. Fi 1 var typ 50/20 över rätt få händer tror jag men det var väldigt uppenbart att han var fisk. Limpade en massa preflop, ibland för att syna höjning och ibland vika och allmänt skum. Jag är fortfarande inte säker om river men eventuell betstorlek skulle definitivt blivit "gayh". Jag checkade bakom och hade re-dragit ut hans 87. Han lär ha synat, tror inte han hade fattat att hans tvåpar inte var bra Mot shortstacks ska degen in med alla drag! Jepp, jävligt obalanserat att inte Cbeta AQ, absolut! Ingen linje jag tar mot normala regs direkt. Fi verkade som sagt lösfiskig - LOL att han skulle vika AJ pre. Annars håller jag väl med, "betting to induce" funkar ibland bättre än "checking to induce", för att vara lite nördig och citera Krantz Tyckte ändå det var lite semiroande att jag blev bestraffad med en runner runner färg när jag trixade till mig med lite FPS Välkommen förresten! Är du helt ny eller gammal användare med nytt nick?
-
aMaze och Neverputt minigolf är givna iaf, hittar du mer så hojta
-
Backade 12.5 jävla K på SVS 7.5/15 och 10/20 och var redan steamad när det blir en liiiiten disconnect här och klienten såklart omedelbart startar om sig själv. Skulle vilja träffa skaparna av programvaran och se om dem verkligen är totalt jävla efterblivna på riktigt. Om de inte är det delar jag gärna ut en smäll (eller kanske en rear naked choke ). Fick iaf ett litet hederligt vredesutbrott då. Lugnade ner mig och satte mig på Ladbrokes istället. Riktigt bra idé, turade in $1.2K där genom att få in JJ och AKs preflop mot AA på NL400 och vinna båda Spelade rätt bra ändå. När man byter klient så tvärt blir det extra uppenbart att hälften av mina tiltkänslor under SVS-sessionen var pga klienten. Funderar skarpt på att casha ut allt jag har där faktiskt. Samtidigt är det rätt skönt att kunna kolla läget på lördagnätter och runt löning så jag får väl se. Frossat i onyttigheter sen. SuperMax Hawaiian Pizza från Pizza Company med Pepsi () och en stor portion chokladglass från Swensens. Hemleverans av hela kalaset obv, orka lämna lägenheten liksom... Nu blir det film i sängen
-
Snart tillbaka i kylan iofs Känns ju sådär minst sagt men den sjuuuuka jävla riggen jag alltid åker på här ska det bli ett sant nöje att lämna. Har nog fan aldrig någonsin plussat här...borde fullföljt planen och tagit semester sista två veckorna med. Aja, GL klonka fett, osv
-
Souuuuuulread kallas det... Hehe låter verkligen som en grym pokerresa, synd man aldrig orkar engagera sig med att spela tråkiga sattar
-
SVS. Värdebetar vi river mot vad som verkar vara en löspassiv fisk eller är det för tunt? Var sätter vi gränsen? $10/$20 No Limit Holdem 5 players Converted at weaktight.com Stacks: UTG ($5125.67) Hero ($3970.00) BTN ($3468.27) SB ($4033.78) BB ($4000.00) Pre-flop: ($30, 5 players) Hero is CO J:spade: Q:heart: UTG calls $20, Hero raises to $90, 3 folds, UTG calls $70 Flop: 7:spade: Q:diamond: 4:spade: ($210, 2 players) UTG checks, Hero bets $149, UTG calls $149 Turn: 8:spade: ($508, 2 players) UTG checks, Hero bets $315, UTG calls $315 River: 4:club: ($1138, 2 players) UTG checks ___________________ Död åt shortstacks $7.5/$15 No Limit Holdem 5 players Converted at weaktight.com Stacks: UTG ($3661.96) Hero ($1815.45) BTN ($3227.68) SB ($2098.01) BB ($380.73) Pre-flop: ($22.50, 5 players) Hero is CO 5:heart: 6:heart: 1 fold, Hero raises to $43.12, 2 folds, BB calls $28.12 Flop: 2:diamond: 4:heart: 9:spade: ($93.74, 2 players) BB checks, Hero bets $54, BB raises to $108, Hero calls $54 Turn: J:heart: ($309.74, 2 players) BB bets $154.87, Hero raises to $309.74, BB calls $74.74 River: Q:heart: ($849.09, 2 players) Final Pot: $849.09 Hero shows: 5:heart: 6:heart: Hero wins $834.09 ( won +$373.23 ) BB lost -$380.73 ______________ Där fick jag för att jag trixade med någon som såg ut att vara dålig LAG $10/$20 No Limit Holdem 5 players Converted at weaktight.com Stacks: UTG ($3528.27) CO ($4053.78) BTN ($1718.52) SB ($4996.77) Hero ($4170.76) Pre-flop: ($30, 5 players) Hero is BB Q:heart: A:spade: 2 folds, BTN raises to $70, SB calls $60, Hero raises to $260, BTN calls $190, SB folds Flop: 5:heart: A:club: T:diamond: ($590, 2 players) Hero checks, BTN checks Turn: 9:club: ($590, 2 players) Hero bets $400, BTN raises to $1458.52, Hero calls $1058.52 River: T:club: ($3507.04, 2 players) Final Pot: $3507.04 BTN shows: K:club: Q:club: BTN wins $3492.04 ( won +$1773.52 ) SB lost -$70.00 Hero lost -$1718.52 ____________ Pokersuget har iaf återkommit tror jag. Gött. Var nog en välbehövlig semester. Tyvärr orkade jag inte lira mer nu eftersom man blir utslängd från alla bord på f*ttklienten så fort man får minsta disconnect (och Thailand=många små disconnects). Lyckades faktiskt plussa igen!!! Ska äta godis och antingen glo film eller Simpsons/South Park i sängen med bruden nu. Weeeee
-
Plusettar om Unibet. En sajt som istället för att försöka hjälpa till att öppna ens konto tar den lätta vägen och anklagar folk för att vara fuskare är fan inte rätt ställe att ha ett SM på.
-
Hahahaha Roll a big fatty with us! http://www.reeferpoker.com/
-
Dagens nöt: Subway Club på Parmesan/Oregano med barbecuesås och en liten skvätt honey mustard! Double chocolate chip till efterrätt..........mums. Smakar bäst efter 1½ timmes oljemassage Blir nog utgång ikväll, vet inte vad jag gett mig in på, känner mig lite hängig fortfarande.
-
En gång såg jag STU och LAG stå bredvid varandra. Pokerskadad man är när man tycker det är skitkul
-
Om du fortfarande är i Thailand så vet jag iaf varför, alla vet att Thailand är riggat
-
Har du läst Jmans artikel om G-bucks? Om du kan dyka upp med händer som 53 hjärter där på en bräda där du, om du har sinnessjuk tur, som bäst kan komma upp i typ 20% equity så tror jag inte fis syn kan vara katastrofal. Visst, man kan alltid säga "jaja denna gången hade jag ju air utan equity men egentligen har jag ALLTID AQ eller KK när jag spelar sådär" men det är nog inte så konstruktivt. Nu är det såklart möjligt att du verkligen viktar dina överbetsskeppar (fint ord va?) extremt hårt mot nuts men så länge du kan dyka upp med sådana skräphänder tror jag det är omöjligt att "offseta" din range tillräckligt. SÅÅÅÅ ofta sitter man faktiskt inte med nuts/seminuts på river Om du dessutom gör om semihyfsade made hands till bluffar bara lite då och då (vilket jag tror att du gör men inte vet eftersom jag aldrig sett dig spela) så gör det ju fis syn några procent bättre. Med det sagt så är ju överbets en rätt ny företeelse och såvitt jag vet finns det inte så mycket teori kring det. Jag har börjat prova det lite smått och det är absolut intressant. Nu skulle jag personligen vika KJ rätt jävla ofta där (typ alltid) men det är nog mest eftersom jag 1) skulle bli så irriterad om jag hade fel i en sån spot och 2) alltid sitter och tänker "fan det är ju så mycket pengar :(". Och förresten 3) när TAGsen eller fiskarna gör sådär så ÄR det ju verkligen 100% nuts Möts kanske snart förresten, kör lite SVS igen
-
Dra ner på antal bord (om man inte redan spelar typ 3-4 bord då), grind grind grind, läsa teori/HH eller kolla DC/Cardrunners, grind grind grind. Tilta inte. Spela inte trött. Enkelt! Ps: 1. Max 14. McDonalds 77. Burger King
-
Äntligen en bra pokerdag i Thailand. Sick Lite drygt 8K upp på två timmars SVS, blandad 7.5/15 och 10/20, mest den lägre. Ska fixa med HHconverter och HM så man kanske kan slänga upp några händer framöver. Jag kommer iaf ihåg exakt både varför jag lirade på SVS och varför jag slutade. Motståndet är INTE bra, och även om 200BB är rätt mycket svårare än 100 så är det uppenbarligen lönsamt mot sämre spelare. Det negativa är TILTklienten, satan så fort det går och så jobbigt det är med popup (minus att det inte går att få upp huden automatiskt med) - sen tycker jag nog också att de tråkiga TAGregsen är tråkigare än de tråkiga TAGregsen på typ alla andra sajter.
-
Så länge du inte värmer burgarna i mikron är det en smaksak. Men brödet blir så jävla slafsigt i mikron
