Gå till innehåll

Metaddict

Members
  • Innehåll Antal

    14 146
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    1

Allt postat av Metaddict

  1. Metaddict

    .

    Oscar till MrT. IMHO!
  2. Ty. Jag lär nog vänta med att gå in ett litet tag tills det verkar ha lugnat ner sig men sen kommer jag nog köra KF på Avanza och bara köra "säkra" fonder, känner inte riktigt att jag orkar sätta mig in i aktievärlden just nu. Annars tyckte jag mest det lät lite suspekt så jag tänkte i fsistas banor. Känns som farbror Staten borde märka om man gör det där till en vana?
  3. Gl gl
  4. Är totalt grön som ni kanske förstår... Skattar man med KF en fast procentsats på den totala summan man har vid årsslutet? Är det isåfall verkligen så lätt att man bara kan sälja allt man har i den precis i slutet av året och sen köpa tillbaka allt så fort man kan följande år? Eller gäller det bara i räntefonder som BilloBull snackar om?
  5. Gjorde comeback på SVS idag. Jag har ingen aning om varför men jag fick bara ett ryck. Lirade 3 bord 5/10 och ett 10/20 i ett försök att komma igång lite men det går fan inte, jag kan fantamig inte plussa i Thailand. Satt och segade med runt 4K back rätt länge men fortsatte kämpa på och lyckade hamna på lillplus tack vare en riktig monsterPOW och en ninjabluff av kungfuboy. Bestämmer att jag ska stänga ner på plus då jag får KJ i hjärter och en åsna trebetar från blindsen. Jag synar, floppar typ 4h6hTh och får in det mot hans QQ utan hjärter. 4 turn, 4 river och jag slutar typ 500 spänn back. Inte orkat mecka med HM till SVS men det var inte direkt några svåra händer idag. Var en rolig pott på 5/10 i början dock! Jag synade in mig med 33 mot trebet och syn före. Flop 369 och trebetaren skeppar in 200BB rakt av!!! AA hade han. Mycket trixigt lirat honom måste jag säga. Visst ja, jag är fortfarande kvar i Thailand. Angie fick chansen att maska 2 veckor till så vi bokade om allt i typ sista stund. Bokade nattflyget 1 december men insåg dagen efter att jag kommer missa City-United då Så jävla klantigt. Vetifan om jag orkar ändra om allt nu. Tyvärr missar man Ladbrokes VIP-event nu vilket känns lite surt, inte ofta det dyker upp något sånt. Men men, är ju värt det för 2 veckor till här. Har inte kunnat gymma speciellt mycket här vilket märks, både på kroppen och på det faktum att blivit förkyld igen. Händer nästan aldrig när jag tränar och äter bra. Varit hemma och proppat piller några dagar men ikväll blir det biljard på Gulliver.
  6. Metaddict

    .

    Nu överdrev du väl en liten aning ändå?
  7. Metaddict

    .

    50/100 och han kör checksyn/checkminraise med sin floppade nöt som PFR i 3betad pott. Intressant...
  8. Metaddict

    .

    Turn är klar syn, river är svårare. Eventuellt kan man vika. Nu blir det det klassiska "jag vet att han vet" etc. Det ser ut som att du har 99-QQ och är i check call mode, varför skulle han försöka bluffa dig då...bla bla osv Sen reppar han djävulskt smalt, och man kan ju alltid koka ner det till att man inte "kan" vika om man gör ett spel enbart för att inducera bluffar. Utan reads kan man iaf definitivt konstatera att riverspelet är jävligt tunt. Jag har noll erfarenhet av HU med dessa stackar FWIW. Posta inte resultatet förresten, man blir så lätt resultatorienterad även om man inte tror det.
  9. Såg avsnitt 7 och 8 direkt efter mitt inlägg igår. Får nog hålla med dig, känns som de börjar köra fast så smått nu. Blir för mycket sidospår och nu är det nya robotar varenda avsnitt känns det som. Dillinger Escape Plan - coolt namn, löjligt aggro och ffa väldigt skickliga musiker.
  10. Metaddict

    .

    Så jävla många möjliga drag som missat och vi ligger samtidigt rätt högt i vår range. Lägg till att det är HU mot aggro motståndare. Dessutom gissar jag att du har byggt ett litet rykte som spewig/synig så om man till ovanstående faktorer skulle lägga till några värdepushar med A9 hos fi så känns synen ännu mer given.
  11. Vilka tittar på Terminator: Sarah Connor Chronicles? Bra skit IMO
  12. Hehe kallt. I dubbel bemärkelse.
  13. Haha, hade sjukt tråkigt för någon dag eller två sedan och hittade denna hand på ett franskt pokerforum pas d'infos sur le vilain, j'viens de m'asseoir a la table, nouveau site GAME #627641936: Texas Hold'em NL $1/$2 2007-08-15 18:26:58 Table AsSomozas Seat 1: gosutiib ($198.00 in chips) Seat 3: dennis5161 ($198.50 in chips) Seat 5: Krummp ($88.55 in chips) Seat 6: Meta ($198.00 in chips) DEALER Seat 8: carnage999 ($217.10 in chips) Seat 10: ParesH ($732.18 in chips) carnage999: Post SB $1.00 ParesH: Post BB $2.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to gosutiib gosutiib: Raise $7.00 dennis5161: Fold Krummp: Fold Meta: Call $7.00 carnage999: Fold ParesH: Fold *** FLOP *** Jack of Clubs9 of SpadesAce of Diamonds gosutiib: Bet $12.00 Meta: Call $12.00 *** TURN *** gosutiib: Check Meta: Check *** RIVER *** gosutiib: Bet $33.00 Meta: Raise $100.00 gosutiib : ???? Skulle vara mycket förvånad om jag inte hade minst nötfärg men blev ändå rätt nyfiken Min franska är rostig men jag blev iaf kallad "compétant" av en annan snubbe i tråden, borde betyda "kompetent".
  14. Klonk Ungefär lika många som mot Frank Mir? Djävulusiskt tempo i dem dära Hade någon frågat mig efter första ronden om jag ville öka mitt bet måste jag nog vara ärlig och säga att jag hade svarat HELL NO. Trodde verkligen Lesnar skulle dominera mycket större med brottningen, men det visar ju bara hur sjuk Randy är när han trycker upp Lesnar mot buren och håller kvar honom. Väl på marken LYSER Lesnars brister i basic BJJ igenom. Dock såg hans boxning bättre ut än jag trodde jämfört med Randys. Tycker inte hans slag ser riktigt sååå hårda ut men det lär vara svårt att fatta hur mycket tyngd det ligger bakom Det är tydligen redan klart att hans nästa match blir mot vinnaren Mir/Nogueria. Tror han kan slå båda med sin nya lugnare stil. Mir var ju riktigt jävla illa ute men blev räddad dels av idiot-Mazzagati (förstår att Lesnar mer eller mindre gick till rätten för att slippa honom igen) och dels Lesnars slarv. Nogueira har varit löjligt illa ute i sina senaste vinstmatcher men har på något övermärkligt sätt lyckats ta hem segern ändå. Just nu tror jag faktiskt att Shane Carwin kan vara den med störst chans mot Lesnar. Edit: Gonzaga såg riktigt jävla otäckt farlig ut förresten! Måste förresten erkänna att det bar emot att ha satsat mot Randy, vilken lirare. ps Bielkheden ska man nog inte rygga framöver...Stevenson blev ju slaktad
  15. Get a room. Bring sturedenstore too and have a threesome you gays!
  16. Helt ok faktiskt, inte Laleh/Joanna Newsom-klass riktigt dock
  17. Metaddict

    .

  18. Metaddict

    .

    Pokerspelare har en totalt överlägset enorm förmåga att utläsa ironi på onlineforum!
  19. Ehm nog dåliga mål?! Normalt när de sätter in någon ungjävel som aldrig spelat en match förr och han dunkar in den i krysset direkt Sen ser man en skylt om att Arsenal tappade till 0-1 på självmål så är lyckan total
  20. Vik hädan för snapphaneklanen...preach that shit Skåneresan var faktiskt förvånansvärt bra om man bortser från hur jävla mycket de tjatar om att de är tuffa nog att röka gräs.
  21. Hehe oj då, kul ju! Trodde alla snåla jävla highstakesnissar ignorerade mig Har fått två brev från min lilla afrikanpojke men inte orkat svara Själv såg man Roger Waters på Roskilde förrförra sommaren (tror det var då) och kan inte annat än hålla med. Fysatan så jävla bra den konserten var. Sjukt. Det var för övrigt den första konserten på Roskilde där de hade surroundljud! Stod man längst fram hade de högtalare bakom oss med alla coola ljudeffekter från Dark Side of the Moon-skivan. De lirade ju först ett set med massa Pink Floyd-klassiker samt några av Roger Waters egna låtar, sen tog de paus och kom tillbaka och spelare DSOTM i sin helhet. Topp 5 på min life time konsertlista, troligen topp 3 even
  22. Snittet på hur mycket som rejkas i en rake hand är såklart högre ju högre upp man spelar. Alternativet är att de sätter upp massa olika gränser för olika nivåer - lättare att bara säga NL200+.
  23. Oouuuihh paang chai mai ror?
  24. Många som är töntiga men jag tycker Kenflo är överlägset Om det är en tight match på förhand är 2.6 hyfsade odds skulle jag tro.
×
×
  • Skapa nytt...