Gå till innehåll

Metaddict

Members
  • Innehåll Antal

    14 146
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    1

Allt postat av Metaddict

  1. Fast det är rätt disco att enbart köra det passet för tillfället... Skärpning snart, låvar.
  2. Huvudvärk och segt att tvätta, annars bra. För övrigt skäms jag när jag kör mitt bröst+armar-pass...
  3. Såg att det byggdes ett litet utegym nere vid havet. Fränt, tänkte jag. Nu gick jag förbi där och provade några maskiner. Vilket skit, jag har inte tänkt köra 100-reppare just nu så där lär man inte vara fler gånger.
  4. Sändes det där eller var det någon slags bloopers? Allt Ekwall rör blir till tramsigt skit.
  5. Om man inte har ribban högt blir det svårt att ligga. MVH Glenn
  6. Vatten och någon flottig mat botar ju något enormt OM man äter det innan man lägger sig. Sen tar jag även ipren/panodil och något mot halsbränna innan jag lägger mig i förebyggande syfte Har man väl missat allt och vaknar bakis tror jag man är rätt fucked.
  7. Men seriöst svar. Vi snackar om spelares pengar här. Självklart kan man som nätverk inte bete sig sådär. Eller du tycker det är ok att det är massa folk som kan förlora sina pengar pga detta? Kom med nån gångbar info istället. Jag tror inte 5050 har skött allt perfekt och att deras ekonomi var skitbra, bara så ingen tror det.
  8. Som jag nyss skrev har Nordicbet haft precis samma deals och dem har då inte blivit utkastade. Konstigt att båda sidorna har likadana deals och det bara är en av dem som blivit utkastade.
  9. Det känns som en hel del hade kunnat gå att lösa med kommunikation. Dels mellan konkande skins och spelare som du säger, och genom Microgaming och skinsen.
  10. Jag har haft samma deal på Nordicbet som man kunnat få på 5050. Jag betvivlar skarpt att Nordicbet fått samma böter/avgifter som 5050 men det är nog inte så många som vet exakt hur det ligger till där. Enligt en i mitt tycke mycket säker källa har Nordicbet varit en av dem drivande sidorna i förändringen som gjordes nu med att alla RB-deals ströps. Min källa kallade själv det kartellverksamhet eftersom det är dem stora sidorna som gått ihop och själva bestämt hur mycket RB även dem mindre skinsen ska kunna ge. Jag skulle inte alls bli förvånad om dem hade mycket att göra med att mindre skins som 5050 får skiten nu. Hade varit intressant att få reda på mer om detta: Enligt q3-rapporten anlitar 5050 Poker programvarubolaget Microgaming som leverantör av 5050 Pokers internetbaserade pokerspel, och det har plötsligt visat sig att Microgamings avgifter blivit mycket högre än väntat. 5050 Poker förvarnade om det redan i ett pressmeddelande från 16 nov 2011, och sa då att q3-rapporten skulle försenas från 21 nov till 30 nov för att klara ut strulet med Microgaming. Strulet innebär att det i q3-rapporten framkommit att 5050 Poker drabbats av extrakostnader på över 1 miljon kr under q3, varav drygt hälften avser 2010 och knappt hälften avser 2011. Vilken typ av extra avgifter och varför? Enbart böter som okocha snackar om eller ligger det någon sanning i att det även är pga vinnande spelare på sidan?
  11. Utförlig och mycket bra läsning om hur bra Carrick är och hur dumma alla engelska förbundskaptener som inte haft honom som given är http://the4thofficial.co.uk/2012/06/19/michael-carrick-englands-most-underrated-player/
  12. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  13. Inte vet jag vad som pågår i din hjärna men vi var i Osby för inte så längesedan och då grindade jag ju...
  14. Ny. Skiva. Med. Nile. Ute. Nu. Brb, ska bara dö av förväntan.
  15. Tycker du inte det borde finnas något bättre sätt än att kicka ut 30 skins samtidigt till synes helt utan förvarning och inte ge en enda av personerna med pengar på skinet chansen att behålla sina pengar? Det tycker jag. Borde man inte som nätverk orka lägga ner lite lite energi på att se till att skins man släpper in ser till att ha spelarnas pengar separerade från sina egna? Det tycker jag. Att ge böter till 5050 för att dem har vinnande spelare och plötsligt strypa antalet bord dessa spelare får spela från 10 till 2 tycker jag inte känns seriöst. Nu vet vi inte ens om just 5050 verkligen har konkat eller om dem faktiskt enbart försöker hitta en lösning och lägger undan spelarnas pengar tills vidare. Om dem har konkat det så råder det inget tvivel om att det var MicroGaming själva som satte in nådastöten nu. Det måste kunna gå att kommunicera bättre med sina skins. Det går iaf definitivt att inte vara så giriga att man släpper in massa skins som tydligen inte är seriösa. Hur man än vrider och vänder på det tycker jag det slutar med att spelarnas pengar MÅSTE vara separerade från skinsens egna ekonomi. Visst kan Microgaming säga att det inte är deras problem och att det ska vara upp till tillhandahållaren av spellicensen men jag tycker att man som nätverk borde känna något slags ansvar för sina spelare. Är det någon som ens hört om att Microgaming försökt ge minsta lilla hjälp åt spelare som förlorat sina pengar på ett av nätverkets skins? Om man ska prata långsiktighet så är jag jävligt säker på att lösningen för MicroGaming inte är att spelare med pengar på nätverket med jämna/ojämna mellanrum ska bli blåsta på allt dem har på en sida.
  16. [ ] Spela Poker [ ] Vara full mindre än 3 ggr denna vecka Går ut hårt med mina mål
  17. FTP var ju verkligen en helt annan grej och hade knappast med dålig ekonomi att göra.
  18. Mmm, gärna en som kommer funka imorrn med
  19. Jag var redan nojig sen jag var nära att bli av med deg på Purple Lounge så jag cashade ut från Nordicbet direkt när jag fick infon om indragna deals men det var nog en överreaktion från min sida Till skillnad från dem flesta mindre skinsen står sidorna jag nämnde inte och faller med sin pokerverksamhet. Det återstår att se om det var ett bra eller dåligt val på sikt. Om inte pokertrafiken minskar så mycket av detta är det såklart jättebra för dem större skinsen.
  20. edit: urmy hade redan svarat men jag låter detta stå kvar ändå Tycker detta ser "bättre" ut än det gjorde med Purple Lounge iaf. Hur mycket bättre är omöjligt att veta, jag hade inte mått bra om jag hade haft pengar på 5050 så mycket vet jag. Microgaming tiltade väl på att 5050 fortsatte med sina deals och stängde av dem från spel på nätverket. Som någon skrev redan rusar folk för att ta ut deg då så förhoppningsvis stängde 5050 bara uttag tills vidare för att inte bli helt tömda på pengar. Det är ju best case scenario. Men mtp hur bra deals dem har haft lär dem inte ha världens största marginaler så en sån här sak kan räcka för att paja en sida. Tyvärr verkar Microgaming enbart se till sitt eget bästa och inte bry sig ett skit om sina spelare, dem kastade ju ut ett gäng skins samtidigt för nåt år sen eller 2-3 och då fick väl inte en jävel sina pengar. Skulle bli förvånad om det inte var lättare att få ut några 100 dollar än 100k... Hoppas verkligen det löser sig.
  21. Alla vet väl vid det här laget att Purple Lounge konkat och högst sannolikt behållt alla spelares pengar. Nu läste jag nyss i en dagbok här att 5050 satt stopp för uttag. Jag tycker personligen att det det just nu känns mycket osäkert att ha pengar på de mindre skinsen inom Microgaming och tänkte bara dela med mig av den lilla information jag har. Det är fullt möjligt att jag har fel och att det bara slumpat sig såhär och jag vill absolut inte att alla ska panikklicka på uttagsknappen men jag tycker ni ska överväga saken. Jag tror personligen inte dem stora skinsen med stor bettingverksamhet (t.ex. Unibet, NordicBet och Ladbrokes) är riskabla alls. Det är en hel del spekulationer från min sida och återigen, det är fullt möjligt att jag har fel angående nätverkets hälsa. Info om 5050 finns här: http://pokerforum.nu/forum/1699875-post55.html Mitt svar och mer info angående Microgaming: http://pokerforum.nu/forum/1699877-post56.html
  22. Sjukt! Dem stora sidorna på Microgaming hade tydligen gått ihop och tagit bort sina deals och fått MG att gå på deras linje att det inte ska finnas över 30 procent RB. Den infon har jag fått från rätt säker källa. Jag blev några dagar efter det erbjuden en "vanlig" deal på just 5050 av en affe men bad honom återkomma med information om hur sidan kan ha en sån deal och om det verkligen är legit. Hörde inte mer och nu läste jag detta. Det är väl inte direkt osannolikt att MG fick reda på att 5050 erbjöd deals ändå och har kastat ut dem. Detta är dock bara en gissning.
  23. Tackar för inbjudan! Räkna med att jag kommer kissa i poolen då bara
  24. In before heltok säger att det är laktosets fel
×
×
  • Skapa nytt...