Har några vänner som är i fejd med sin granne.
Dom bråkar om massa småsaker gällande begränsningen av ett servitut och ena parten föreslår ett nyttjanderättsavtal à 20k/året för att utöka sina rättigheter något.
Av mer betydelse är främst att de har rätt till brunn enl servitutet men enl grannen innefattar inte det elkostnaden för angivna vatten.
Samt att några värmeslingor tydligen finns utanför fastighetens gränser.
Dom tuggar om att framtvinga servitut och lite annat.
Jag har aldrig hört talas om framtvingande servitut och som jag förstår det ligger de utanför JB:s område?
Jag förslår linjevalet att undvika förrättningskostnader, avtala om ett år för dom pengarna (kommunalt vatten ska komma) sen omförhandla om smågrejerna.
Låter de GTO?