Gå till innehåll

Lobo

Members
  • Innehåll Antal

    2 092
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    45

Allt postat av Lobo

  1. Riktlinjen bör ligga mellan 10-20 för både syn och preflopraise.
  2. Vet inte om 6-manna bör räknas som shorthanded. Syna mindre preflop. Tight aggresive är rätt melodi imo.
  3. Lobo

    .

    Det spelar ingen roll om han var helt säker på att fi hade en bättre hand. Well, inget vi behöver diskutera vidare.
  4. Lobo

    .

    Då vore fold det korrekta, eller märker jag ord.
  5. Nej, du bör inte lägga dig när de sätter så lite. Du ska in med 200 och potten är 1100 (5,5:1). Checken är nog rätt med så mycket spelare. Spelet på brädan ser ut vara i parates med vad dom sitter på hand, typiskt för nybörjare.
  6. Det handlar om att tjäna pengar först och främst. Det gör man igenom att möta sämre spelare.
  7. Det är ingen tennismatch!
  8. Exakt så satt jag när jag läste detta. Angående heads-up. Det är inte lönt att säga byt motsåndare, va?
  9. Lobo

    Danka

    Det är ingen bra linje att enbart syna med setet på den brädan. Även om hade en bättre hand så finns det risk att han slowplayar flushen vilket är till din fördel.
  10. Stämmer, blev också tiltad.
  11. Tycker denna är en rätt enkel fold. Även om du skulle syna så har du BB att ta hänsyn till.
  12. Lobo

    .

    Menar du tvärtom med dina uträkningar?
  13. Lobo

    .

    Detta är väl ingen brunn.
  14. Spelar ingen roll om du förlorar. Det är vinsterna du ska skatta för enligt lag.
  15. Lobo

    .

    Njaäe! Tar ett annat exempel. Jag har sb och du bb. Blindsen är 2-4. Om alla lägger sig fram till mig så får jag potoddset 3:1 (både du och jag nar vänt på siffrorna). Rätt blir då 8/2= 4 ggr (3:1) Man räknar med den insatsen jag lägger i potten trots att jag inte har lagt den ännu för att få fram korrekt pottodds.
  16. Lobo

    .

    Nej, såg att jag skrev fel. Fast orkade inte att ändra. 475/130= 3,65. Pottoddset blir 1:2.65. Borde vara rätt, eller?
  17. Lobo

    .

    Nej! Hans insats räknas även in i potten.
  18. Lobo

    .

    Tack för ett väl genomtänkt svar.
  19. Lobo

    .

    Fi får syna för 130/475= 1:2.65 eller nästan 4 gånger pengarna.
  20. Lobo

    .

    Misstänkt spel från din sida preflop. Försöker du få han att showa?
  21. Problemet är kanske att du inte kan spela optimal poker på den lägre nivån p.g.a. du är uppe och skottar på högre nivåer. Köper du in för max på alla nivåer?
  22. Man kan inte sikta på att ha en hög roi för då skulle man inte spela de marginella värdena alls. Kollade igenom en gammal spelbok och såg att jag hade en återbetalning på 111,4% på 1163 spel. Givetvis så har jag haft högre väntvärde på många för att kunna hamnna på 111,4%. Skulle jag enbart spelat på värde mellan 101-112 så hade jag givetvis inte hamnat där. Det viktigaste är att spela alla värde oavsett storlek och samma insats på samtliga. Att uppvisa höga roi är inget man ska sträva efter. Något annat som är bra med flatbet är att man slipper tänka på om man ska spela max eller inte på något objekt. Att alltid spela max på allt är det optimala och gör att du hela tiden maimerar dina inkomster, dock med risk för restrikioner för limiteringar (skriver det sista enbart för Wagners skull).
  23. Kan väl vara rätt kul för dig igen att visa hur många högskolepoäng du har skrapat ihop.
  24. Man brukar göra så i sportbetting för att det passar bättre och blir helt neutralt.
  25. Vi säger så här! Jag har hellre en roi på 105 och omsätter 100k/månad, än att omsätta 10k och ha en roi på 110. Annars förstår jag inte mycket av ditt inlägg.
×
×
  • Skapa nytt...