Finns faktiskt en highstakesgubbe på betfair från UK som tar SMS lån när rullen är bustad. Killen håvade in stora pengar tidigt under boomen men när gamesen vart tuffare så gick han från vinnare till förlorare utan att själv inse det.
UK gubben har nån blogg som jag inte hittar nu.
vad tror du är mest sannolikt; A: vi balanserar ett givet läge för att vi tror situationen kommer uppstå mot just denna fi säg ett tusental gånger eller B: vi balanserar ett givet läge för att situationen kommer uppstå mot vem som helst men allra viktigast i vårat eget spel.
tack och godnatt
grejen är den att man inte har sina ranges svart på vitt utan man försöker jobba in dom allt efter hand. så tänker ialla fall jag och misstänker att ST har samma aproach då han fick för sig att jobba in balans för check mitt i allt.
väldigt få som sätter sig ner med pokerstove eller liknande och räknar in hur många bluffhänder och nöthänder man ska ha i varje givet läge, vilket ändå skulle ta sjuttioelva år.
du levlade säker och jag har tappat förmågan att upptäcka det har jag märkt. men så här funkar det:
du utgår efter ett balanserat spel. det blir i princip auto pilot till slut. sen när du har read på fi så kan man börja ta exploativa linjer.