-
Innehåll Antal
3 030 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av thefman
-
Nackdelen med sporting är att de tar jävligt hög rake. Och högsta rakebacken jag hittat är på 25%. Men som ni nämnde tidigare i tråden så kanske det är en fördel för dig?
-
EHUM!! Vill du ha RIKTIGT kasst motstånd på NL200 (iaf fullring) så ska du flytta stålarna till sportingbet! Fy satan va många gånger jag har blivit callad allin på turn mot 15%are eller sämre! Jag är en NL50 spelare i vanliga fall men hade inga som helst problem med att stacka där! NL200 prima är nog svåraste haket. Tycker till och med NL100 kan hålla ganska hög standard på prima. NL50 prima = NL200 sportingbet.
-
Värt att nämna att det har gynnat mig dock. Ett set mot deras överpocket så har du precis dubblat. Och det bästa av allt är ju att fiskarna har mycket deg! Har flera gånger hamnat i 3-vägspott med set mot AA/KK och ett flushdrag.Samtliga satt med lite mr än fullt inköp, MUMS!
-
Hade man inte 60 dagar på sig? Då är det ju en baggis!
-
Nu är jag inte med? HAHA! Där satt den! =D Btw var det nått pris till den som gissade rätt?
-
ABC poker är vad som gäller. Spela tight och på bra starthänder. Jag har också märkt skillnaden senaste månaden/månaderna men jag trodde det var nån fet bonus nånstans som lockade upp alla fiskar =D Sen kan man ju inte utesluta att du har hamnat i en downstreak. Mina brukar komma då och då och varar i oftast 5-10 dagar. Värsta hitills har vart på 4 veckor dock (torskade 30 raka inköp, oftast helt rätt spelat enligt mig). Och under en downstreak så känns det i princip som du beskriver: dålig timing, missmatch och kanske allmän korttorka/träfftorka ibland!
-
Går segt då jag fortfarande väntar på pengar från Sportingbet. Har dock satt in en liten slant på Ladbrokes för att grinda ihop de 500 raked hands som krävs för helgens $100k freeroll! Riktigt löst spel på deras nät måste jag säga. Här ska man nog kunna stacka om man håller sig ifrån bluffandet
-
får man gissa på P_Kungen?
-
Det sista vi hörde från grabben var ju J9 handen så jag antar att han gulade till slut =D
-
Skön dagbok! Grattis till turneringsresultaten!
-
Btw sushi är bland det godaste man kan äta!!
-
Kanonresultat! Grattis! Får man fråga vad du nickar när du spelar på prima? Jag spelar precis som du, mestadels NL50, NL100 och ibland NL200 och man känner ju igen gubbarna som plussar. =)
-
Kan tillägga varför Februari gick så till synes mycket bättre än tidigare månader: -Började köra fulla inköp på NL50, innan var det allt mellan $15-$30. -Endast 3 bord istället för 5-10. -Färre MTT och SNG. -Bättre val av bord. Jag ser gärna att de flesta på bordet har $35++.
-
Tjena. Jag är en kille på 19 år som har tagit en pause från pluggandet på obestämd tid. Det jag pysslar med i största allmänhet är att spela poker, utöver det chillar jag hos nån polare, motionerar eller partajar på krogen. Anledningen till denna dagbok är att jag ska hålla hårdare på mina mål vilket förhoppningsvis resulterar i bättre resultat. Högre eller lägre resultat vågar jag inte spekulera i men ialla fall stabilare bör det bli! Jag har spelat vinstgivande poker sedan November 2005 då jag började bonushora en hel del vilket gav min rulle en ordentlig boost. Jag är så pass ny på pokern att det känns okey att testa lite olika nivåer och former av Texas NL. I dagens läge har jag spelat SNG's upp till $50, MTT's upp till $35, cashgame upp till NL200 och headsup cashgame upp till NL1000! Jag har även spelat upp till 10 bord samtidigt. Mitt maingame för stunden är NL50 10-manna som jag spelar på 3 bord samtidigt, kryddat med ett NL200 bord på min andra skärm. Tidigare resultat: *Juni-Oktober: -$75 (lekte runt på NL10 på gamla expekt) *November: +$850 (varav $500 var bonusar och $100 en freerollvinst) *December: +$275 ($160 bonusar) *Januari: +$320 ($215 rakeback) *Februari: +$2.320 ($300 bonus) Nu inför Mars har jag satt upp ett 10-dagars mål då följande ska presteras: -GoldenTiger $200 bonus samt plussa $200 på spelet. NL50. -BetFred $250 bonus och plussa $50 på spel. NL50. -SportingBet NL200, plussa $500. Jag finner detta delmål för Mars månad fullt möjligt. Nu är det bara upp till bevis och göra mitt bästa! Jag kommer förmodligen posta lite händer om jag stöter på något intressant. 10-dagars målet inleds så fort pengarna kommer in på samtliga sidor. Jag kommer spela på samtliga 3 klienter samtidigt på 2 skärmar. När pengarna är framme sätter jag igång med dagboksanteckningarna! Tills dess grindar jag NL50 på prima mot grov rakeback!
-
Bra poäng. En ganska vanlig strategi bland semiproffs är ju att ofta ställa med monster så att motståndet får fortsätta gissa, alternativt betala hårt för sina 30%are.
-
Angående sista handen så skulle jag valuebeta så att jag är säker på att jag fpår call. Exempelvis: jag lirar NL50 oftast och vid ett monster kan det bli ett $20 bet på turn, och således brukar jag slänga iväg ett $2 bet eller liknande på rivern om jag är 90% säker på att jag har bäst hand. Och $2 på en $50+ pott måste motståndet oftast syna. Det gäller att suga ut $$$ så mycket som möjligt Sen tycker jag som nån tidigare nämnde att det verkar konstigt att spela NL10 med så stor rulle. Gå upp till NL50.
-
Har som mål för Mars månad att plussa $2,5k+ Spela mindre NL50 och mer NL200! Eventuellt sniffa på 2/4 i slutet på mars
-
Detta stämmer väl inte riktigt? AK suited vs 22 med andra färger är favorit före flopp!
-
Har det alltid varit krav på att bonusen skall omsättas 10x innan cashout?? Jag signade för bonusen innan det nya kravet på 1.000 raked hands och kommer inte ihåg att jag såg kravet på omsättning. Någon som vet?
-
spana in detta http://www.pokerlistings.com/poker-odds-calculator
-
Haha killen som torskade 30k låter som min polare!! Han brukade spela på gamla expekt precis när dom bytte till Tain. Och med bytet till tain medföljde ett antal serverkrascher. Vid dessa tillfällen brukade han maila supporten och påstå att han hade AA vid kraschen haha!
-
hehehe vadå bankrulle? :D Näe men ja satte in lite cash för skojs. Ville få lite hjärtklapp när jag kollade på matcherna Vilket visade sig vara en dum idé hehe.
-
jaha det var en bonus bakom det hela En annan torskade ju €200 i matchen USA - Lettland pga en bonus och ett förvirrat USA :'( usch mycke pengar
-
hehe varför "allin" på en sån match? ;P Du riskerar allt för o vinna ganska lite va? hehe får man fråga hur mycket du ska betta?
-
Jag råkade välja SEK som valuta när jag reggade kontot och kan nu inte göra insättning med NETeller. Hur ändrar jag till USD?
