-
Innehåll Antal
3 030 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av thefman
-
500-1000 i blinds. Reser upp med AK off. Alla foldar. Direkt efter får jag AQ suited i first pos och callar snabbt. BB checkar. Flop: A blank blank. Bet 3xBB, call. Turn K, bet 4xBB, call. River K, han betar 3xBB in i mig jag väljer att bara syna då kungen skrämmer lite. Dessutom är han en utav bigstackarna på bordet och dom vill jag ej fightas med just nu! Han synar och visar upp A3. Ligger nu 7'a av 80 spelare kvar.
-
Satt i BB med 99. Fold fram till SB som callar. Jag betar ut 2k med 400/800 blinds och han reser tillbaks 5k. Fick dåliga vibbar och foldade. Han visar upp K6o. -- Nån hand senare foldas det fram till mig med 4 pers kvar på varvet. Jag tittar ner på AK och betar ut 6k. Lillen med 5-6k synar med TT och han håller upp. -- 2 varv efter detta får jag upp AJ suited i first pos. Vågar inte resa upp ordentligt i och med alla shortstacks så det får bli minimum res. 2 calls. Flop: 35A. Det ligger ett flushdrag ute och jag väljer även jag att checka då jag tror att killen efter mig faktiskt kan ha mig slagen redan nu med AQ. Och han kommer ju knappast att checka AQ med flurredrag ute så då får jag reda på vart han ligger. Turn blank, en check jag ställer rakt av för att ro hem potten. AT hade killen breve mig och han synar snällt. -- Top15 igen med 90 pers kvar.
-
Fick för mig att dra en MTT på betsson efter min kvällspromenad och det ser lovande ut för tillfället! $20k garanterad, buyin: $22, 700 pers signade. Just nu ligger jag top15 i chips med 100 spelare kvar! Pris för de 70 första. Ingen rebuy eller addon gjord. Lets klonk!
-
Ja juste kanske ska tillägga att det inte har blivit något lir på Ladbrokes denna vecka då jag har fullt upp på lördag och inte tid för $100k'aren. Det är nämligen så att jag ska dra på liveturre på Järfälla Pokersällskap i deras nya lokal! Kommer gambla mycket i början och det är allt eller inget som gäller. Kan va ett tidigt flushdrag som skiter sig eller öppet stegedrag. Några re-buys lär jag inte göra. Ser faktiskt mer fram emot deras cashgame! Kommer även vara några HeyHoneys där har jag hört
-
Både igår och idag har jag åkt på en del rätt tuffa utdragningar. Har ställt in smeten på turn och fått call av 5-12%are som har klonkat vilt! Tyvärr i väldigt avgörande lägen. Har således hamnat i en downswing. Av 4200pts är 12% clearat. 52 dagar kvar. Rulle start: $600. Nuvarande rulle: $483.
-
Ta pause nån dag/några dagar så blir det oftast lite bättre! Du kommer hitta microplusset ett par dar sen är du back on track =)
-
Ja essen var lite roligt spelad! Om jag är bombis på att motståndet har KK preflop brukar jag bomba in degen redan där då knappt nån kan släppa KK på NL50. Fast AK handen kan jag inte riktigt förstå att den är svår o släppa? Du slår ju bara en bluff eller KJ typ. eller?
-
På goldentiger är det $200 bonus 2k raked hands.
-
För tillfället har jag bara betsson bonusen att spela mot så de kommande 2 veckorna lär enbart handla om den! Upptäckte att man kan spana in hur mycket av bonusen som är avklarad på deras hemsida så det är väl enklare o visa dom siffrorna här då man får bättre uppfattning om hur stor del som är clearad. Av 4200pts är 8% clearat. 53 dagar kvar. Rulle start: $600. Nuvarande rulle: $651. SNG är verkligen inte mitt maingame då jag är för tight. Och 10-manna funkar inte för mig. Det ska va 5-manna eller inget. Efter de här 420 matcherna så kanske man kan sammanställa informationen och bilda nån form av databas över mitt SNG spel. Så kanske nån klok människa kan peka på nått jag gör fel som behöver förändras.
-
Jo det är ju skönare än att gå back hehe! Men men det är en ganska tung period det här för mig! Ja det är nog nästan uteslutande bonushoror. Många små stackar på NL50 och sjukt tighta. Kör mycket $3 resningar, beta ut och ro hem en pott. Så ser det ut ungefär du får aldrig betalt för set eller hög pocket. Beta även ut om du har öppet stegedrag eller flushdrag, oftast ror du hem potten redan där!
-
sorry allt var redan besvarat när jag hade uppdaterat sidan! tack!
-
Och om den fortfarande gäller undrar jag till vilket datum? Har fullt upp till April nämligen... Hur gick du tillväga för att få rakeback samtidigt som du spelade bonusen?
-
Få in mer sås på floppen. När han reser dig så ska du resa tillbaks kanske 5-6 dollar. Han kan mycket väl jaga högre flushdrag. Jag skulle kanske skippa sista resningen på rivern alltså. Så vad hade han?
-
Surt med så stort minus! Det där var ju en bra jävla bit av din rulle.. Hoppas det vänder! Btw vad är målet efter klockan? Är det den dyraste klockan du siktar på nu? Lycka till!
-
Grattis! Snyggt med $1k juh =) Håll dig på NL50 typ tusen bucks till är mitt råd. Angående floppade flurren så skulle jag ha rest minimum på deras bet på floppen. Dels för att göra dom lite mer involverade dels för att de blir inte lika lätt o sätta dig på floppad flush. Turn kanske rest hans bet 3x sen checka river hoppas på att han snor.
-
BetFred bonusen avklarad! $250 bonus och +/-0 på spel ganska exakt.
-
Ja det där är fold. QJ hade vart en annan saga! Nu jagar du suckerstegen och den vinner man inga pengar på =)
-
Ja du måste nog tyvärr calla där med AQ. Btw varför bara 20h denna vecka? Det kan du ju klara på 2 dygn om du nöter!
-
Den här dagen inleddes jävligt segt då jag torskade 2 raka SNGs på betsson. Åkte ut som 5/5. Jag brukr alltid inleda starkt och spela väldigt aggresivt före flopp och på flopp. Så när en kille väljer att alltid syna min resning för att sedan spela ut mig på floppen när jag missar så är det väldigt tungt. Blir tidig shortstack och sedan var det ett helvette. Men men han var duktig och antar att han har en read på mig, samt att jag missade varje gång jag reste upp och jag kan ju inte calla 70% av stacken med 7 högt ellerhur? I andra matchen så får jag öppet stegedrag med A8 suited samtidigt som jag har nötflushdraget. Jag var resaren i potten och vi slutade allin på floppen med hans floppade set som höll upp. Ute som femma igen. Det är ju bara set som jag inte är favorit mot där och om han nu har det så har jag fullt med outs för att bli tidig chipleader. Efter dessa SNGs så satsade jag på cashgame och det gick väldigt bra. Knappt mothugg nångång och testade lite fler "barry-bluffar" än vanligt. Sen kommer mitt första stora mothugg, och den här handen skulle jag vilja ha hjälp med om ni tycker att jag spelar den fel: Q J och betar $2 på knappen med bara folds fram till mig. BB callar. Flop: A A 2 och han checkar. Jag bettar $3 han synar. Turn är blank, typ en 4 och han bettar snabbt $0.5 in i mig. Och det här hatar jag för 80% av gångerna har dom inte ett skit och hoppas få se en billig river. Många gånger har jag bara callat och fått se mig rivrad så det har jag lagt av med. Jag tänker just nu att han har en mellanpocket eller flushdraget. Och har han flushdraget så kan det ju faktiskt vara K högt och då ska han verkligen inte få gå till rivern. Så jag reser honom $15 och han reser snabbt tillbaka $15 till. Nu förstår jag att han har esset och potten är så himla stor att jag måste calla. Flushen måste ju bara vara ledig. River blank han ställer och jag foldar utan problem. Felspelad? Feltänkt? Nån timme senare på ett annat bord inträffar följande: jag sitter i ganska sen pos med AKs och ser en kille en pos från BB fisbeta till $1. Jag tänker nu "perfekt, jag reser till $4". Dock hinner killen precis innan mig resa till $3 och jag har ingen speciell read på honom så han kan mycket väl sitta på nötkaka. Jag väljer bara att calla för att se vad som händer på floppen. 2 pers till callar bland annat BB. Flop: 3K6 regnbåde. Nu checkar en tidig kille och likaså resaren så jag väljer att checka då folk ofta vill trixyspela sin KKK på NL50. Dock är jag ju inte säker på detta och tänker ta reda på det på turn. Folket bakom mig checkar. Turn: 2 och dom checkar till mig igen. Jag betar nu $5 och får syn av BB och ingen annan. River: 4 och ingen möjlig flush. Han checkar och jag betar $2 då jag bara vill ha betalt för min hand eftersom jag är ganska säker på att jag har bäst. Han reser nu till $10 och jag tänker att det kan vara ett försök att stjäla potten, kanske tror han att jag är svag och försökta stjäla på turn men inte vågar stampa på på rivern, eller så är det som värst en split och jag måste ju syna $10 på den här stora potten. Han visar upp 55 och har klonkat hålstegen. Sour apple! Fel att syna river? Vågar man verkligen pottbetta turn med så många inne samt eventuellt en kille på KKK? Det bästa men samtidigt suraste av allt är att jag får KK direkt efter. Jag har vunnit mycket pengar på att förlora en stor pott, visa vilket skit jag åker på för övriga spelare på bordet och sedan handen efter tokresa eller bara ställa med ett monster då de flesta tror jag är tilt. Har fått syn väldigt ofta med händer som AJoff. Den här handen så bettar killen i first $1 igen och jag ser mitt gyllene tillfälle och reser till $5. Nu ställer SB rakt av och jag hoppas direkt att det är för att han tror jag fular den här potten. Jag synar såklart och han har AA. Han håller upp och jag antar att det var lite "ment to be" att han skulle ha mitt inköp...?
-
NL - Vilka är de bästa händerna att Barrybluffa med?
thefman svarade på Plantinga ämne i Texas hold'em
Jag brukar köra Barry-bluffen med AKs eller pockets JJ-22 fast det kanske är fel att välja dessa händer för det här ändamålet? Hädanefter får det bli skräphänder eller möjligtvis draghänder så som J9s, 79s osv. Btw är det lönsamt att göra Barry-bluffen på ett fullring bord?? Spelar ju endast 10-manna tyvärr... -
Schysst med resan! Hur ligger du till där då?
-
Jaha okey! Vad spelar du mot då? Nån resa eller bonus typ?
-
Väldigt grova minusdagar för NL50 eller är det för att du spelar SH? Jag lirar fullring och har nog som mest backat $180 på ett dygn. Sura potter verkar du också åka på just nu! Lycka till!
-
Nu har jag åkt på 2 riktigt sura potter idag. 1. Jag hittar A J , 2 pers limpar, 2 pers i blinds och en kille som precis postade som nykomling efter mig så jag betar 4xBB. 2 synar. Flop: 8 K Q . Dom checkar till mig och jag betar ut $3. En syn. Turn: 4 och han checkar. Jag betar $4 nu väldigt motvilligt men tror att jag kan få honom att lägga sig här. Han synar och rivern klonkar jag T ! Väldigt mysigt tänker jag och ställer med $25 till då jag får känslan av att han eventuellt har slowplayat något. Och jag dubblar även bara potten här med mitt allin. Han callar och visar upp A J . Har jag spelat fel? Jag var ju på en semibluff liksom vad ska han ha? 2. Jag limpar på knappen med Q T . Flop: K J 4 . Betar ut $2 och får syn från en kille. Turn A . Där satt den fan! Och nu betar han ut $4 in i mig och jag känner direkt svaghet. Reser jag så foldar han, callar jag så får han möjlighet att bluffa mig på rivern. River: 3 . Han betar ut hårt, nånstans runt $20-30. Nu har jag det scenario jag ville få ellerhur? Dock finns det ju faktiskt 2 flushar som slår mig. Valde dumt nog att resa hans bet allin $20 till och han visar upp K 2 . Kommentarer? --------- Lite stats hur jag ligger till än så länge. BetFred: -1446/2500 poäng. Betsson: -258/4200 poäng. Rätt sour att det gick så snett på BetFred sista halvtimman då jag låg plus runt 100 bucks som bäst!
