Gå till innehåll

thefman

Members
  • Innehåll Antal

    3 030
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av thefman

  1. Verkar gå bra för dig! Se till att ta dig upp till NL50 så fort du kan! Mest pengar per fisk där mellan NL10-NL200 av egen erfarenhet.
  2. Kör lite 3-handed NL50 på betsson för att öva upp mitt SH spel. Hitills har dett gått bra men motståndet är ju nästan guld värt känns det som. Den ena killen reser oftast upp i SB och vi får pos. på honom. Den andra killen är tom som ett hus när han överbettar potten på floppen. Inte riktigt säker än om han är tom på turn eller river när han överbettar men han lade sig faktiskt mot mitt omslag på denna hand som visas längre ner. Dock tror jag att han har anpassat sig sedan det omslaget och nu visar han som sämst upp 2 par vid överbet. Jag hade Q T Texas Hold'em $0.50-$0.50 NL (Real Money), #287,968,123 Table slampoker's HE, 25 Mar 2006 10:27 PM ET Seat 2: dollar_bob ($54.95 in chips) Seat 5: slampoker ($87.75 in chips) Seat 8: stalion53 ($179.55 in chips) ANTES/BLINDS stalion53 posts blind ($0.25), dollar_bob posts blind ($0.50). PRE-FLOP slampoker calls $0.50, stalion53 calls $0.25, dollar_bob checks. FLOP [board cards 6 ,J ,6 ] stalion53 checks, dollar_bob checks, slampoker bets $3, stalion53 calls $3, dollar_bob calls $3. TURN [board cards 6 ,J ,6 ,K ] stalion53 bets $5, dollar_bob bets $51.45 and is all-in, slampoker folds, stalion53 folds. SHOWDOWN dollar_bob wins $66.45. Lämnade bordet för pause med ett inköp upp. Status för min Betsson bonus: Av 4200pts är 34% clearat. 42 dagar kvar. Rulle start: $600. Nuvarande rulle: $397. -- Var nere på $300 för ett dygn sedan efter en katastrofsession men återhämtade mig fint inatt som sagt. NL50 10-handed flöt och jag spelade ABC och tight. Drog även in nån $22 SNG 5-handed på morgonkvisten. Dock backade jag en del när jag övade lite HU SNG blandade stakes. Fast det tog jag tillbaka på 3-handed nyss. Plussade även lite över ett inköp på Ladbrokes inatt (NL50).
  3. Inatt har det flytit på fint. Har även haft otroligt mycket tur i vissa potter. Helt klart nöjd. Hoppas det börjar vända nu så man hittar lite gröna dagar igen =D
  4. Om du synar av 1/3 av din stack med 35o sent i en turnering så spelar jag gärna med dig. Ok missförstod situationen. Fick för mig att det var så lite till att syna att det vore dumt o folda.
  5. Haha well sorry var inte tillräckligt insatt!
  6. Surt att du åkte ut men var det verkligen så dum call med 35? Lite offtopic men är "fiskarn" samma spelare som telefonkiosk?
  7. Lite skönt att se att man inte är ensam om att backa den här månaden =) Riktig uschmånad... mikroplus eller svinback
  8. Alltså enligt mig solklar call! Visst jag har ingen tell på någon spelare runt det bordet men vad ville du egentligen få för flopp med 67 suited? Sure det är suckerstegen du jagar men du är favorit vs så himla många händer här! Dom värsta händerna o möta här är JT spader (28% chans att vinna fortfarande) och 99/88/33 (42%). Allt annat är du favorit vs.
  9. Jo precis med både TT och AT (kanske som sämst bara med A i spader) så har han ju en del outs. Svårt. Du får nog tyvärr folda.
  10. Fint maraton där med €7 rivrbet
  11. Kan iof hända att han har AT i spader och känner sig så pass säker på sin hand att han kan tänka sig att ge er gratis turn.
  12. Angående HAND 3: Överpocket och checka till er verkar ju lite väl modigt med 2 tydliga drag ute. Han har TT säger jag! Ett utav dragen går in på turn så en bluff är väl inte helt fel här. Dock synar han med TT och stackarna är ganska små inför rivern att han callar oavsett. Så det han säger med $45 är att pengarna ska ligga i mitten om du vill se rivern.
  13. Från AA handen: --JamamotoTheGreat calls $10 Är han lös kan han väl tänkas göra detta spel med 44-55-77-45? (OBS! inte löst att se vart man ligger med små pockets på denna flopp då det är en ganska bra flopp för ex. 55, iaf om han misstänker 2 höga kort hos dig) Du bör nog resa till $50 här för att se vart han verkligen ligger. Du ska aldrig låta honom göra sista resningen när du har en hand som AA här där du inte har nått drag du kan få hjälp av på kommande gator. Bestäm dig för att stanna med handen eller folda. Den kommer inte bli bättre på varesig turn eller river!
  14. Det där fattar jag inte. Din plan är alltså att höja med 40% av pottstorlek på floppen och 240%* av pottstorlek på turn?? Det där får du nog förklara. Tanken att ge motståndaren ett svårt beslut har aldrig slagit dig? Sitter han på drag kommer han ju blixtsyna floppen och blixtfolda turn. (*Förutsatt att endast edberg40 går med på flopp och att han checkar turn.) Jepp hade nöjt mig med potten som den var på turn. Vill han gambla på sitt drag så lets go degen ska in! Varför ge han odds att calla mot rivern? Så här tänker jag: Om vi räknar på att han ska ha, låt oss säga 30% chans till rivern varje gång här så kommer han dra ut exakt 30%. Vi förlorar 30% av gångerna om han synar. Men stänger vi av potten här varje gång turn är blank och han folar så vinner vi handen 100% av gångerna (dvs om han är på ett drag). Och dom gångerna han är fisk nog att gambla så kommer han calla och dom gångerna har vi fått upp en fin pott, som vi för övrigt fortfarande vinner 70% av gångerna. Fel att tänka så? Det är bara en tanke jag har haft senaste veckorna...
  15. Keep on grindin'! Mer HH's till folket! GL!
  16. Med KK vs AK på den floppen har du 40% eller har jag fel? 40/50 och 10% tie.
  17. Ähh ja vette fan om din resning på floppen var så illa. 3xBB bet av fi där tyder ju inte direkt på styrka. Jag hade nog gjort samma resning och sen ställt på turn om kortet hade vart blankt. När du får hans re-rais hade jag nog bara callat och hoppats dra ut. River check/call om han inte gör det allt för dyrt. Blir det dyrt är det enkel fold. Hade fi betat 3xBB och sen fått en resning på sig av en annan fi, ja då kan du nog börja fundera över ett potsizebet eller rent av ställa för att få dom att gissa lite vad som händer.
  18. Om du inte sätter honom på draget och han vet om att han ligger efter vad ska han då calla turn med? Och nej jag tycker inte att du är pantad etc! =) Att jag skrev vad han hade för chans att vinna pre var mest för att visa hur siffran förändrades, om du nu inte visste hur det såg ut redan! Ville visa att floppen hjälpte dig och gav dig ledningen, men inte stort. Angående downstreaks så är det självklart upp till dig hur mycket du vill skriva om dom i din DB och det är inget jag ifrågasätter. Jag menade snarare att det där händer mig ungefär 1/3 av alla sessioner och att det är inget att vara ledsen för
  19. måste ju vara EV+ att spara all disk i typ två veckor och sen ta allt på en gång. Grinda disk liksom Måste vara mer +EV att låta grannen diska för typ 2000 SEK.. Haha
  20. Om det nu var QQ så ska du få lite siffror på den handen: Pre-flop har han 67,5% chans att vinna. På floppen har han 43% chans. Turn 23%.
  21. Hoppas du inte syftar på QQ när du säger att du blev utsugen av en 2-outare. Han hade ju second nutflushdraw. Sen skulle du nog ha ställt på turn tycker jag. $20 på den potten är inte alls "hårt". Det du skriver om dina KK är ju inget märkligt. Du vinner en liten pott eller torskar en stor. Så ser det ut.
  22. Usch vilken dålig session! Hade tänkt lira ett 10h pass minst idag och det började ju fint med plus runt 10-20 bucks per bord (5 bord). Men sen gick inga drag in, och fick alltid mothugg på mina CB och jag blev även tvungen o folda ett par QQ/KK på scaryflops. Och det är ju inte direkt billigt.. Well well helt plötsligt låg jag back $20 per bord och $20k GTD turren drog igång så jag stängde ner samtliga cashgame bord. Turneringen började jävligt fint. Efter 2-3 blindsvarv sitter jag på knappen med ett par limpare innan så jag reser upp 3xBB med 88. Alla callar och jag floppar set. Betar på halv pott både flopp och turn och en kille lyckas köpa in en träff på rivern med sin AK, Trodde han!! Här gick smeten in och jag hade dubblat upp. Snodde 2-3 fina potter efter det här och var solklar chipleader på bordet. Sen kommer vändpunkten. Jag plockar upp AK och reser upp 3xBB. Floppen kommer A hög, inga drag ute. Och nån idiot bettar in i mig som är pre-flop raiser. Ja han har ju säkert nötterna nu ellerhur? Yeah sure! Jag reser upp hans bet ganska ordentligt och får ändå en call. Nu tänkte jag att han kanske hade nån marginell kicker under mig typ Q/J/T och då kammar jag hem en till 1500 chips stack. Han synar och det visar sig att han hade A7 och satte sin 3 outare på turn. Jag får ingen hjälp av rivern och så var man nere på 1.5k-2k i chips och jävligt omotiverad till att fortsätta. Folk limpar in eller fisbettar ett par potter som jag ställer på med any two och kammar hem potten. Ser fint ut och fortsätter när jag får bra tillfällen. Till slut synar en kille med K8 vs min 92 och så var man ute. Re-buy när man har otur och spelar dåligt är inget för mig. Fortsätter grinda imorn.
  23. Solklar fold eller? A Q Texas Hold'em $0.50-$0.50 NL (Real Money), #276,132,578 Table Innsbruck, 22 Mar 2006 8:46 PM ET Seat 1: dollar_bob ($87.20 in chips) Seat 2: joe19DP ($46.05 in chips) Seat 3: five2 ($49 in chips) Seat 4: poker_mannen ($106.75 in chips) Seat 5: wscg11 ($48.75 in chips) Seat 6: ineptitude ($47.75 in chips) Seat 7: Bubby2424 ($34.25 in chips) Seat 8: estavo ($27.35 in chips) Seat 9: Maizenblue82 ($206.15 in chips) Seat 10: snowplowing ($14.25 in chips) ANTES/BLINDS joe19DP posts blind ($0.25), five2 posts blind ($0.50). PRE-FLOP poker_mannen folds, wscg11 folds, ineptitude calls $0.50, Bubby2424 calls $0.50, estavo calls $0.50, Maizenblue82 folds, snowplowing folds, dollar_bob bets $1.50, joe19DP folds, five2 folds, ineptitude calls $1, Bubby2424 calls $1, estavo calls $1. FLOP [board cards 4C,AC,5C ] ineptitude checks, Bubby2424 bets $1.50, estavo calls $1.50, dollar_bob bets $6, ineptitude folds, Bubby2424 bets $31.25 and is all-in, estavo folds, dollar_bob folds. SHOWDOWN Bubby2424 wins $46.
  24. Ouh härligt =) Grattis
×
×
  • Skapa nytt...