-
Innehåll Antal
3 030 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av thefman
-
Surt som fan med sånna dagar. Försök sluta när du märker att det är en sån dag. Ett badbeat kommer fan oftast inte ensamt har jag märkt! Tråkigt värre...
-
Tillbaka till verkligheten! =D
-
Självklart ska du upp och skotta när du får ett så bra tillfälle! Om du är bättre än motståndaren så ser jag inget problem i att gå upp i stakes. Kan ju bara gynna dig i längden (så länge du inte gular vid en badstreak då!) Angående Betfred så håller jag med om att man känner att var och varannan kotte spelar mot bonus. Hade en non-stop session på ett och samma bord i 7h igår och gick bara ut med $32 plussat (NL50). Segaste bordet nånsin.
-
Åkte ut ur $100k'aren och har gått väldigt surt på SNG fronten idag. Dock är en ganska stor del av betfred bonusen avklarad. Kommer med en fullständig uppdatering inatt/imorn för nu blire krogen!
-
Jaha du menar så! Sorry hehe inprintat fel i huvudet =) Fått det från vissa klienter där det står raise vid pre-flop bet. Ska försöka bättre mig ;P
-
Pallar inte alltid skriva vilka blinds som spelades för stunden och då är ju exempelvis 3xBB enkelt o snabbt.
-
BetFred: - 529/2500 raked hands. -615kr. Betsson: - 158/4200 poäng. +$30 idag. +$68.5 totalt. Imorgon är det $100k rollen på Ladbrokes!
-
Mancusa ibland $0.25/0.5 ibland $0.50/1 NLT
thefman svarade på Johnny Mancusa ämne i Arkiv Dagböcker
Inga dåliga resultat nånstans! Lycka till! -
Var nog bara nått knas med klienten. Startade om så funkade allt och fick svar direkt. Han kunde garantera att jag lirade mot bonusen ialla fall. Har kört ett par SNG's ikväll och lirar cashgame på betfred nu. Kommer med resultat när jag är klar!
-
Åkte ur turneringen igår efter cirka 1h 30min nånting. Hade 5k chips efter en timma (2k start) men sedan rann det iväg på ett par viktiga händer. Men jag spelade inte direkt bra då jag fokuserade mer på mina SNG's på betsson som under tiden gick jävligt bra. Stats från gårdagen: - +$5 på ladbrokes. - +$39 på betsson. 108/4200 pts. Idag smygtestade jag BetFred bonusen vilket gick jävligt dåligt. 1h 30min och 386/2500 pts senare så låg jag back 665kr (ca $83). Missmatch och allmänt irriterad lämnar man haket för ikväll. Och inte syns bonusen heller i klienten så man börjar ju undra. Försökte kontakta supporten genom livechatten men fick inget svar. Nästa gång jag går in för att öppna chatten så saknas den funktionen. Har dragit iväg ett mail ialla fall.
-
Jag tror att du kommer åka på en downswing nånstans på 2/4 eller 3/6 kanske, om du nu inte hinner få en sådan på 1/2. Och i och med dina något lösa rullekrav så kan det komma att bli en lång väg tillbaka. Dels går du upp i nivå utan rulle, och förmodligen kommer du gå upp utan tillräcklig skicklighet. Mitt råd är att du sätter upp mål i stil med: "Innan slutet på månad X ska jag ha _etablerat_ mig på NLX och börja närma mig en rulle på $X". Och nej det är inget fel att sikta lite högre än vad man klarar! =) Det gör jag själv och många andra här på forumet. Men man ska ändå hålla det inom rimliga gränser. Ditt "mål" på NL20k kommer du inte hinna nå på 12 månader++ och tills dess har du redan fyllt denna dagbok. Jag ger dig 35.0 mot 1.0 i odds om du vill betta på det här Känns degigt att klanka ner på dig då jag själv brister på många utav dessa punkter men tycker bara att du ska försöka skynda långsamt =D Spana in lirare som Jaroriteten dom tjänar bra med cash på låga stakes.
-
Det där beror ju helt på vilket bord du väljer. Jag har sett 10/20 bord där alla förutom telefonkiosk spelar NL10 poker!
-
Verkar ju lite knasigt att betta in i resaren (han som snackade sist pre). Det tycker jag alltid indikerar svaghet. AA handen skulle du nog rest mer pre-flop som någon sa, och kanske lagt på potsize på floppen. För övrigt kan jag väl bara säga lycka till! Tror dock att dina mål och din inställning kommer göra det svårare att lyckas helt.
-
Lägesrapport igen då det har hänt en hel del. Låg plus lite över $100 på Ladbrokes för att sluta +$5 efter ett torskat inköp med KK på flop K34, turn 6 och river 2. Han hade pocket 55. Jag reste 6xBB pre-flop och checkade tyvärr floppen då jag trodde han skulle försöka sno den. Nötterna på regnbåde kändes liksom lugnt. Bettar dock turn han synar och rivern ställer han mig. Jag ser såklart möjligheten till stegen men hoppas på set. Sour apple men jag spelade delvis fel! Skulle nog checka flopp potbetta turn. Några synpunkter? Sen har jag även lirat 9st SNG på betsson. 77,5 pts avklarade av det totala 4200. +$44.5 med 2 förstaplatser och 3 andraplatser. Nu börjar $25 turren på Ladbrokes!
-
Blir även en $10k garanterad MTT ikväll $25+$2.5 på ladbrokes.
-
Yes. Lägesrapport: En och en halv timmes spel, över 500 raked och +$60 på spelet.
-
Alltså jag har ingen direkt koll på deras signup. Vad jag har förstått så är den jävligt seg att cleara och man ska omsätta sin insättning visst antal gånger. Hur man kollar hur mycket man har omsatt vet jag ej. Anledningen till att jag spelar Ladbrokes är $25 för refer-a-friend, $25 profil och inköp till en $100k MTT. Själva signupen får komma som ett mysigt och oväntat paket på posten nån gång i framtiden! Ska försöka ta reda på hur stor del av bonusen som är clearad vid 500 raked hands på NL50 när jag väl är där. Men nu blir det krogen! Tjopp!
-
Lägesrapport: Plussat $85 idag på Ladbrokes och har totalt 385/500 raked hands. Endast en timmes spel eftersom jag snart ska dra på krogen. Har signat mig för BetFreds $250 bonus samt Betssons $600. Betsson bonusen lär jag lägga största vikten på under April men kommer nog smyga in där så mycket jag hinner under Mars.
-
"mats med bil" är det din lilla ferrari eller posar du bara? =D Lycka till i turneringen!! Kan man fortfarande betta på spelarna? Btw skulle inte du langa upp lite bilder på kniven och dom unga och tokiga jänkarna? =)
-
Sour apple för dig =)
-
I och för sig sant. Tack för svaret ska nog börja skippa mina misslyckade mothugg på blindsteal. Det är ju det här jag åker ut på i 6 av 10 MTT cirkus.
-
Måste dock få gråta ut lite nu i min kära dagbok... Spelade precis en $10k garanterad MTT på Ladbrokes $25 buyin freezeout. Vi är cirka 40 minuter in i turneringen och jag har hitills bara spelat 2 händer, 75o och J9o båda reste jag med och ingen visades upp så jag borde ha rätt bra credability. Jag sitter i BB med 2k i marker (startstack 2k) och SB har 5k. Alla foldar fram till honom och han reser 8xBB. jag tittar ner på A9 suited och tycker att jag ska spela tillbaka på hans blindsteal så jag ställer. Blinds 25/50 och jag hoppas självfallet på att han lägger sig utan tjaffs. Mot förmodan så synar han instant och visar upp 55. Han är alltså beredd att riskera i princip allt hans vinstkapital på som bäst en coinflip! För inte fan kan han sitta och tro att jag movar in med 33 eller 62. Ett race är ett race och jag tycker inte det spelar nån som helst roll att ja floppar nian medans han rivrar femman då pengarna gick in pre-flop. Surt dock att han callar. Spelade jag fel kanske? Brittisk jättetomte självklart synar han...usch!
-
Ooj, varför var du uppe och skottade där? du körde väl inte med fullt inköp? Jag spelade en $50 SNG under en av mina få winningstreaks och mötte en riktig firre som jag senare såg sitta vid ett $5/$10 HU bord. Han praktiskt taget gav bort pengar och gick in med inköp efter inköp. Till slut fångade han händer eller träffade bra så motståndaren gulade och jag såg mitt gyllene tillfälle. Jag tyckte jag var bättre än honom så varför inte spela liksom? Bättre chans får jag inte tänkte jag och gick in med full rulle (endast för den sidan medans ja clearade en bonus) $250. Gick väl okey till en början tills han började inse att han kunde ställa mig allin varje hand utan att det skulle rubba hans stack något nämnvärt hehe Surt sa räven nu fick jag folda en jävla massa händer tills jag till slut callade med JT suited. Han visar upp JJ och jag gav bokstavligen upp livet för några sekunder, tills jag ser att jag har 4 outs till hålstege mot rivern! Självklart ploppar det upp en massa WSOP repliker i huvudet och jag börjar skrika, likt The mouth: One time baby ONE Time!! och KLONK sa det sen drog jag snabbt som fan!! haha Slutade plus ca $100 den gången
-
Okey en liten lägesrapport då. Det har kommit lite andra attraktiva bonusar nu på marknaden som måste ses över och förmodligen clearas innan villkoren blir svårare. Till följd av detta så kommer mitt 10 dagars delmål ej bli av. Ialla fall inte på samma sätt! Så här ligger jag till än så länge i Mars: * -$350 på sportingbet NL200. * -$30 på prima NL50 (rakebacken täcker förlusterna). * +$25 på Ladbrokes NL50 och 220 raked hands av 500 clearade. En $25 peng borde även dimpa in snart då jag har clearat de 150 händerna som var kravet för refer-a-friend jinxet. Mitt stora back på sportingbet beror på 3st $150 inköp som rök i mucken när motståndet hade 2-4 outare. Jag lyckades få in degen som stor favorit och mycket mer än så kan jag ej göra. Sen har jag även spelat kasst vissa dagar. Men what the fuck liksom, det kan ju inte bara gå uppåt hela tiden En liten notis också: När det går dåligt lägger jag ofta av så fort jag kan och pga detta har jag endast spelat 17 timmar so far. Kommer med en uppdatering imorgon över vilka bonusar som har signats för denna månad!
-
"Jag lever på gamla besparingar" brukar funka jävla bra på stureplan iaf
