Gå till innehåll

diazo

Members
  • Innehåll Antal

    3 613
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av diazo

  1. Definitionen av att poker skapar frihet är inte något jag till fullo vill hålla med om, jag har de senaste 13 åren levt på poker, rest, gjort allt möjligt och haft mig. Förra sommaren provade jag på att för första gången i livet arbeta, då 28 år gammal. Jag har aldrig känt mig så fri som när jag jobbade. Efter att dagens arbete är över kom jag hem till min lägenhet där obvspeltorsk fortfarande låg och sov, ett besök till bolaget för några öl och sedan ha HELA kvällen helt fri, jag kunde göra exakt vad jag ville utan att ha den bakomliggande känslan av att jag missar värde, att jag hade kunnat spela, att jag hade kunnat tjäna mer eller dylikt, jag var verkligen ledig. Denna form av frihet är något som är svårt att förstå som pokerspelare, det finns alltid en form av arbete inarbetat hos en pokerspelare, oavsett vad man gör. Det finns ingen annan yrkesgrupp, om vi nu väljer att kalla pokerspelare för en yrkesgrupp, som pratar så mycket om sitt yrke under en middag eller förfest. När pokerspelare ses i grupp för att vara "lediga" arbetar de genom att diskutera händer, strategi, GTO, explo eller vadsom. Vi är aldrig riktigt lediga. Det konstanta tänkandet sitter i och är förmodligen anledningen till att vi är vinnande spelare, genom att konstant fundera, grubbla och tänka på spelet är vi ständigt i arbete och utvecklas ständigt. Att gå till ett hjärndött arbete såsom det jag utförde både denna och förra sommaren (jag satt i en stol och spelade hearthstone 9h om dagen) och lyfta ut 30k mån var för egen del mer frihetsskapande än vad jag någonsin känt av pokern även om jag slutat räkna alla resor jag gjort, alla äventyr jag varit på och liknande. Nu blir detta såklart som ett sommarjobb svårt att relatera mot en heltidsanställning men ville mest framföra att de som många kallar frihet är en vriden bild av hur verkligheten ser ut, som pokerspelare med ambition är du nästan aldrig ledig. Skål.
  2. 18h grind igår för 1200 upp, idag blev de 12min grind och 1200 upp, bokar dagen där, känner ändå att jag bemästrar spelet så pass mycket att jag kan plussa 1200kr om dagen.
  3. blev la något resizefel, blev iaf lite över 8k nävar med ett stuck på runt 5k sen kom 6,5k rushen sista timman så bokade 1,5k upp nivå á la /4
  4. hade man tagit sig ur hålet tidigare så absolut, blev en 18h session där rushen till sist kom efter sånt fantastiskt missärspring hela dagen : )
  5. Jo nog dricker man öl spelar fifa och tömmer siter samt bor i lund med den där felstav på soffan 5/7 kvällar i veckan
  6. Hade tenta precis som var rätt viktig att spika (viktig och viktig) då omtentan är 3 dagar efter jag kommer hem från Lyon, så pluggat riktigt jävla mycket till den för att vara mig (nästan 7h), som vanligt är det ju missär att skriva tentor kl 08 med en pokerdygnsrytm så jag var väl förberedd med 3st celcius en vitaminwell focus med koffein och drog även 4 stora linor koffein innan jag stack iväg, steg upp kl 06 för att låta hjärnan vakna till liv, är normalt helt mentalt efterbliven första 2h jag är vaken. Anyhow, tentan gick kanon tror jag, alltid lite svårt att spekulera i exakta poäng sen var de ett par tolkningsfrågor men skulle tro att jag minimum landar på 65/100 och med riktigt bra spring kanske man binkar sin första 100/100 tenta då läraren kör med ett 2+ poängsystem vid riktigt bra svar, aja, den borde ha suttit iaf och om jag mot förmodan blir underkänd här så sätter jag mig i 4h och tigger pengar vid Lund C. Fredag och allt, nykter helg för den gamle mannens del så tanken är att grinda en del samt spela cs, fifa och trycka i sig någon charmig matbit Utöver det så har de ju börjat bli lite CS intresse här i boken, tänkte att vi kanske skulle försöka hitta en dag där vi kan få ihop lite CS inhouse 5v5 och då ter sig planering ganska vettigt, antar att söndagar blir svåra för alla turregrindare så kanske något mitt i veckan? Förslag godtages samt intresseanmälningar
  7. prova söka på HeroinHunden - dyker de upp en obehaglig gubbe i en pandamössa så har ni hittat rätt
  8. Tänkte slänga ihop några burgare snart men kan vara på runt 21 för min del
  9. Goa matcher igår, kan tänka mig lira lite ikväll med om intresse finns, letat fram en mic nu med samt vore kul om vi får ihop 5 pers så vi kan köra lite strats osv
  10. yes bokade grinden precis, ska bara slänga in en stroganoff i micron sen e jag redo iaf.
  11. ah jag e på nån match ikväll, tänkte grinda nån timme till sen käka något. Rankar in på guldnova4 men tror jag borde ligga ett snäpp högre eller två om jag inte spela full så ofta
  12. varit fullt ös hela veckan, seminarium, rapporter, grupparbeten, och så grinden, fått in 25k nävar sen i måndags, bokat fredagsgrinden nu, hunnit med en promenad och DJat en timma, så nu ska jag äntligen få panga litta cs då det är vit vecka. Kastar även in dags låttips med passande titel.
  13. jag e på om ni behöver fortf
  14. kanske kan vara in idé att kränga en skypegrupp för matcher så man slipper spela ryssar konstant? edit: spela med, mot kan ju vara charmigt när man kan 3000 - 0 fragga
  15. Nu när CS:GO tugget ändå är igång här vore de kul om man fick veta vad folk ungefär pyntat iväg på lådöppning och vad det roligaste de fått är, har väl pyntat iväg runt 3-5k själv och det roligaste man binkat är en awp man-o-war
  16. bra action ser jag! ska ut och riva både idag och imorgon men kan lätt vara på lite söndagsgibb, nu blir de bolaget sen förfest ska skicka iväg lite adds när jag e nykter sen, annars går de bra att adda mig på Diazo86 på steam
  17. Nice, addad
  18. fixart!
  19. jodå har gjort exakt detta men det e ju lite halvtorrt, tänkte om någon vet något mysigt charmigt inhemstkt så snappar man.. på tal om annat, ingen på PF som spelar hearthstone? vore kul gibba litta vs någon forumit, samma sak gäller CS:GO osv edit: halvtorrt är helt fel ord, kärringen länka 15st michelinrestauranger, men mtp hon bott paris förr så vill jag gärna dra med henne på ett ställe som är lite unikt, well well well, är en man av få ord
  20. Tar gärna emot tips på decent restauranger i Paris/Lyon, far iväg i 10 dagar om en månad och vill gärna kunna briljera litta på kärringen så har ni nån tips så blir gammelfarfar glad edit: ju dyrare ju bättre, allt ska bort.
  21. Jaha, då landar den där obvspeltorsk om en timme i Malmö, dags att dra ut släden och hämta upp, Lepidus är på ingång med tåget och waah är redan här, kareoke är hemma och spolar av sig och alla är väl fairly taggade för idag är det dags för felstavs avskedsfest innan han flyr till asien tills nästa sommar. På menyn står dåligt beteende, alkohol, middag och biljard.
  22. Dagens låttips #2: edit: för de som gillar Dada Life, denna remixen toppar exakt allt de gjort..
  23. Dagens låttips:
  24. Chevreburgare med felstav idag, blev mums: Brooklynbröd från butik sen på med lite smör och peppar bladspenat som sallad rödlök champinjoner skivade cocktailtomater vitlökssås gurka Chevreost högrevsfärs med vitlök & chili, chili-explostionkrydda, samt five peppers räfflade naturchips på sidan Felstav gav 10/10 bästa burgaren han ätit iaf så helt klart nöjd
  25. Ytterst få mtts, tidsaspekten, variansen osv gör det inte så tilltalande för mig, sen e jag rätt säker på att jag är mycket bättre på cg både på det mentala planet och rent speltekniskt. Idag fick jag äran att spela månadens första session, fantastiska 700 nävar blev det och fick glatt riva hem 6 inköp vilket kändes tacksamt. Sprang överlag riktigt illa och fick inte stå i en hand Hann även med att storstäda hela lägenheten, förutom gästrummet som jag förmodligen inte ens varit inne i senaste 6månderna... Högg mig två st vegetariska hallumiburgare till kvällsmat och bokade Paris/Lyonresan där de blir avresa 23e okt och hemresa 2e november, halloween kommer således att firas i Lyon vilket ska bli roligt. Aldrig besökt frankrike förr så även det ska bli skoj. Har läst en del att många äldre franska kvinnor åker till afrika för att träffa unga vältränade svarta män, de slipper de numera göra under denna period då det kommer en blek spritfet gammal svensk man på besök istället. Nu blir det ett par avsnitt last man on earth innan jag ska försöka rätta till min dåliga dygnsrytm från helgen där jag idag steg upp 15.00, ställer klockan på 09 imorgon med intention att somna runt 05-06 och räknar med att snoozea iaf 3h. antal nyktra dagar in a row: 1
×
×
  • Skapa nytt...