Cantina Zaccagnini - Hultsfreds husvin, kan vi kalla det. Tacky som fan med en kvist på flaskan, men gör att man slipper använda det svårutalade namnet och kan kalla den "kvisten". Gott och prisvärt. Lämpar sig efter en dålig pokervecka mtp sitt billiga pris.
Nederburg - Tänker inte slänga mig med uttryck en vinskribent hade använt, för så jävla mycket kan jag inte. Men gott vin, lämpar sig förmodligen bäst för en dinnerdate hemma då du kan framstå som en "good guy" som valt ett "fair trade"-märkt vin.
Domini veneti Min personliga favorit, lämpar sig för firande runt 04.00 efter en bra grinddag. Sen är såklart allt med orden "Amarone" typ en kvalitetsstämpel, kan inte gå snett.