Gå till innehåll

Scaniac

Members
  • Innehåll Antal

    2 843
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av Scaniac

  1. Hur fan spelar man Låga pockets egentligen?
  2. Jadå hädanefter kör jag på det! Testade på mig en 5$ Turnering igår där det gick åt skogen, fast vann tillbaka det inköpet på Nl10 sen. Bankrulle: 103$ Tänkte även köra en liten pokersession nu, GL på mig!
  3. Kommer följa denna, GLHF!
  4. Kommer följa dig då hoppas vi håller jämn takt!
  5. Tjenare, har ett antal gånger försökt vara en vinnare på poker, men oftast aldrig lyckats, varför? jo min lata sida har tendens att komma fram. Men nu är jag taggad som aldrig förr. Har satt in 100$ För att börja spela på iPOKER nätverket. Tänkte börja på NL10 och går upp i nivå när jag har råd med 30inköp till den högre nivån (600$ till NL20) Första målet: 300$ Jag tänkte att jag börjar lugnt nu i början så jag inte tröttnar alltförsnabbt. Började med att spela en timme Resultat: 6$ Tar gärna emot all kritik jag kan få med mina händer Hand nummer 1 GAME #1547921508: Texas Hold'em NL $0.05/$0.10 2009-04-11 13:16:39 Table "TURBO" Swan (No DP) Seat 1: Puffvarning ($10.15 in chips) Seat 3: szonnya80 ($18.60 in chips) Seat 5: flo2002flo ($12.93 in chips) DEALER Seat 8: AkKlQeJm10en ($11.20 in chips) Seat 10: MobileSocks ($9.25 in chips) AkKlQeJm10en: Post SB $0.05 MobileSocks: Post BB $0.10 *** HOLE CARDS *** Dealt to Puffvarning Puffvarning: Call $0.10 szonnya80: Raise (NF) $0.50 flo2002flo: Fold AkKlQeJm10en: Fold MobileSocks: Fold Puffvarning: Call $0.40 *** FLOP *** Ace of Spades10 of Spades6 of Hearts Puffvarning: Check szonnya80: Bet $1.00 Puffvarning: Raise (NF) $2.00 szonnya80: Raise (NF) $6.00 Puffvarning: ?? Jag dubblade för att jag både har färg och stegdrag. Men har jag tillräckligt stor chans att vinna för att syna den? i Detta läget tror jag bara att jag vinner om jag får en Sjua eller Ett spader. Vilket ger mig maximalt 15 Outs utifall ingen annan fått ett spader till sig. Där sitter 6 personer: 12kort försvinner sen flopp: 3kort till försvinner alltså är där 37kort kvar och jag kan maximalt vinna på 13 av dem vilket ger mig nästan en vinst chans på 35% eller räknar jag på fel sätt? BR: 106$
  6. Måste säga att jag är mäkta imponerad och inspirerad! GJ
  7. Inget fel på Skene heller! Men kan någon tala om för mig varför Media måste skriva att han är känd i pokerkretsar, försöker dom ge ut bilden att pokerspelare är pengamissbrukande rötägg. eller ja, rötägg iaf, de andra vet vi ju redan om ; ) Även rätt så roligt att min granne, som är pedofil. Blev dömd för att ha våldtagit och antastat sina brorsöner i 7år fick 6månaders fängelse, då borde ju ken å dem få, 3månader? : o
  8. missclick existearar ossså
  9. hejsan, när man reggat sig till en 11.7$ Double Shootout satellit till Sunday Million så kan man inte avregga sig.. vilket jag tycker att man borde eftersom jag råkade trycka fel en gång (klantigt nog )
  10. kanske borde tänka över hans omslag , å läsa FI på något starkare kanske ?
  11. blir att tippa Kalmar FF för min del! men jävla lång tid man får vänta på resultatet
  12. Rebus: Amerikansk domännamn + det är inte ditt utan det är + 2 första bokstäverna i eddie = lösenordet ungefär så här?
  13. Säger samma, man ska pma senast 1950 för lösen eller något.
  14. Killen hoppas på att du har en 7a, när han själv sitter på färg. Solklar fold på river för min del, synd att du inte betar ut på Flopp.
  15. Skanog sätta mig en stund nu med 3st Nl10 Bord. Hoppas på en tight och lyckad session!
  16. Har slaskat ihop en dryga 220$ som jag tänkte börja bygga rulle på och jag tänkte börja skriva en inledning nu innan jag börjar, för att få försöka få ihop tips och dylikt, klienten som liras är Pokerducks. Kommer bli skoj då jag aldrig försökt bygga bankrulle förr. Alltid varit personen som "skottar" och ja, de går upp och ner där som det ska. Har hittat ett hyffsat stabilt lir på MTT men mitt cashgame svackar utav bara h*lvete. Spelar för många slaskhänder, tänker, "äsch 35cent för 6c9c är billigt utg! Har alltid velat skärpa till mig och bygga en rulle samt utvecklas. Om mig: Är en 20årig Landskronagrabb som är arbetslös. Tog studenten i sommras efter att ha gått (4år) på Gymnasienivå. Försökte läsa upp lite betyg på komvux i höstas men det sket sig, 6månader rent åt skogen där. Men som sagt det hela börja med att jag satte in 50$ på spin32, sen lyckads jag skrapa ihop pengar till cirka 200$ samt att jag kvala mig till en 60$ 20k 2R/1A där jag kom på 11plats å casha in 200$(nästa steg hade gett 300:$) Fick ut en del skrammel där och har funderat länge på vart jag ska lira. Valet föll på Pokerducks då noiq blivit kickade från ipoker nätverket. Och en fråga: Kan man spela MTT:s på sin bankrulle? Hoppas på mycket tips och tänkande, grindandet sätter igång på Måndag då jag ska på kalas imorgon samt lira Pokerstars Sunday Million ( klonk där och man behöver inte börja på sån här låg nivå ) Over and out:: Rasmus "Papco"
  17. Den där känslan att man är oövervinnlig vid bordet, så självförtroendet har nog ochså en stor roll i det hela.
  18. mm, pallar verkligen inte lira tajt å säkert inte som läget är nu iaf.
  19. Ja det är jag som är tompasucks. satte in 300 för att bygga på nl10,men tilta till de med mina "Sista" 200 i fredags å börja skotta.. kom upp i 900, tog ut 500 sen helt plötsliugt lyckades jag kvala mig till gårdagens 250k freezeout. där kom jag på 81 först, klonk 530d där sitter numera med 1000d i rullen, funderar på att börja bygga nl50 redan, men vågar inte
  20. Nu skäms jag , har skottat och rullen hamna på 1200 tog ut 500d..
  21. Men, jaja lirade CG med en ninjagrisen1989 igår. NL100 Oj just det, antagligen samma nätverk?
  22. Du, lirar du på NOIQ ?
  23. Hej, jag tänkte börja lägga upp en slags dagbok som är Absolut från grunden. Har lirat poker till och från i 2år, och har ALLTID varit lowlimitspelare. börjar med 300$ på NL10 är riktigt sugen på att börja med en rulle nu iaf. Ge gärna kritik! första minisession: 12$
  24. Sökte på tjackhora så kom den upp. :]
  25. Skulle nästan vilja säga stege, helt ärligt. eller färg, men vem vet!
×
×
  • Skapa nytt...