-
Innehåll Antal
2 843 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av Scaniac
-
är lite efter med förkortningar nshiet, 1: Statsen landade på lite mer solida 20.5/16/3.2. vad är det? <-- 2: Fi vad är det?
-
har suttit o rå läst 12-13 sidorna och vill bara säga att jag känner mig relativt lugnt nu efter ha loosat min lilla fes rulle på 90d på BB men screwthat, har spelat poker i 2år till hösten, men har växt upp med det:) Har försökt bli seriös nu på senaste, men men jag ska själv försöka börja grinda , Men från grunden och jag undrar hur folket börjat? Med en freeroll eller satt in cash ? Tar gärna emot tips, ska själv börja skriva dagbok då jag kommer försöka börja från allra första grunderna, behöver få disciplin på mitt spel, just nu är de bergdalbana fast mest som balders backe: 70 gradig vinkel NERÅT
-
Jag heter Rasmus Och är 18, snart 19år Har ett projekt då med sitngo´s och mitt mål är att utveckla mitt spel med inriktning sitngo! Stramar till tyglarna och börjar med en väldigt klen bankrulle för att se om jag kan bygga upp den , med att börja på den lägsta nivån. Vill även kolla hur högt jag kan bygga och hru stabilt det är, Försöker utöka mitt tålamod vilket redans känns som det har utvecklas idag!
-
ska börja med HH för spelade min 15nde sitngo precis: Och flög! ***** Hand 397848260 ***** 50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 2 augusti 2007 03:38:10 Sardin Snabbis (Vanlig /Turnering ) Plats 1: LivingSin (1645.00) Plats 3: Papco (1275.00) Plats 4: LinnTuva (1060.00) Plats 5: WaZZe1 (1020.00) Papco lägg LM 50.00 LinnTuva lägg SM 100.00 ** Giv ** LivingSin [N/A, N/A] Papco [8r, Knk] LinnTuva [N/A, N/A] WaZZe1 [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** WaZZe1 Syna 100.00 LivingSin Lägg Papco Syna 100.00 LinnTuva Passa *** Flop(Board): *** : [2h, 10s, 9h] *** Bet Runda 2 *** Papco Passa LinnTuva Passa WaZZe1 Satsa 200.00 Papco Syna 200.00 LinnTuva Syna 200.00 *** Turn(Board): *** : [2h, 10s, 9h, 7r] *** Bet Runda 3 *** Papco All-in 975.00 LinnTuva All-in 760.00 WaZZe1 Lägg *** River(Board): *** : [2h, 10s, 9h, 7r, 2s] *** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 2420.00 LivingSin Lägger mig Vinst: 0.00 Papco [8r, Knk] Stege med högsta kort knekt Vinst: 0.00 LinnTuva [10r, 10k] Kåk Vinst: 2420.00 WaZZe1 Lägger mig Vinst: 0.00
-
Okej =) Får hoppas att jag kommer upp till den summan då
-
när börjar rulle bli tillräcklig då? när man kan köpa in sig 30ggr ?
-
Checka gärna in min tråd o ge lite creds! Länk: http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/38846-rasmus-spelar-sitngo.html Tar gärna emot all slags feedback! Vill utveckla mitt spel
-
Vann sista sitngo, nu blir det att gå hem och kolla på Macgyver! Statistik: Antal spelade sitngo: 14 In the money: 9 Out of the money : 5 Vunna: 4 Br: 281 kr
-
Kom 2a i sitngon precis, så här är statistiken nu Antal spelade sitngos: 13 In the money: 8st Out of the money: 5st Antal vunna: 3st Br: 243kr Men nu blir det en sista sitngo innan jag ska him o glo på Macgyver
-
Jag vet, men detta är bara ett projekt
-
mitt uppe i en 20krs sitngo just nu men här e lite statistik: Antal spelade sitngos: 12 In the money: 7st Out of the money: 5st Antal vunna: 3st av 7st in the money då Br: 203kr(inköp till nuvarande 20+2 sitngo räknas Inte)
-
Svenska spel Bankrulle : ca 70kr Börjar lira 20krs sitngo EDIT: kan hända att jag även lirar en 30krs sitngo Och jag lira lite FL innan jag börja med sitngona, så statistiken stämmer inte helt
-
ja men du verkar endå ha stadigt sitngo spel, förutom när de svider .. Men jag har själv testat med detta, fast på Svs o börja med ca 70kr och 20kr sitngos Checka gärna in!
-
hoppa in på cash game, lyfter AA , e mot en som e allin på turn, och har en träff.. får 2par på river
-
kom 3a på en tilll.. har 56 kr kvar och lirar cashgame istället. återkommer med resultat
-
tänkte precis på det, förlora precis en till sitngo, testar en till, sen blir det cashgame
-
tänkte försöka mig på bankrulle byggning lite för på skojs skull, och försöka utveckla mitt spel Börja med 122kr Lirade precis klart en slutade 3a (5manna Sitngo) Sardin snabbis Hade en aning på ett öppet stegdrag, därav synen ***** Hand 395589945 ***** 75.00/150.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 30 juli 2007 23:21:25 Sardin Snabbis (Vanlig /Turnering ) Plats 2: Orson (1030.00) Plats 3: Papco (2195.00) Plats 4: topi5 (1775.00) Orson lägg LM 75.00 Papco lägg SM 150.00 ** Giv ** Orson [N/A, N/A] Papco [9s, 8s] topi5 [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** topi5 Höj till 300.00 Orson Lägg Papco Syna 300.00 *** Flop(Board): *** : [10k, 9k, 7s] *** Bet Runda 2 *** Papco Satsa 300.00 topi5 All-in 1475.00 Papco Syna 1475.00 *** Turn(Board): *** : [10k, 9k, 7s, 2s] *** River(Board): *** : [10k, 9k, 7s, 2s, Er] *** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 3625.00 Orson Lägger mig Vinst: 0.00 Papco [9s, 8s] Par i nior Vinst: 0.00 topi5 [Ek, 4k] Par i ess Vinst: 3625.00 Summering -22kr Bankrulle: 100kr
-
vill bara påpeka att jag har bokföring på jackvegas och att jag ligger plus, men det jag mena var att efter t.e.x plockat ut 500kr så har jag spelat upp 200kr igen direkt efter, det är det jag menar med att jag kunde legat mer plus
-
anledningen till att jag gick var att jag helt enkelt gick fel linje, den passade inte mig ? om du dumförklarar mig kan jag säga att jag nu går på skolans svåraste linje och klarar det galant
-
hade jag vågat så hade jag flyttat itll sthlm för jobb, vad är det för jobb?
-
Hejsan, jag heter Rasmus och jag är spelberoende, men inriktning poker främst. Min kropp känns lusta efter gambling, och jag har även varit i dom mörka jackvegas beroenden som ajg håller p åatt kämpa mig ur . Jackvegas: det är bra när du går plus minus noll, men det är när du vinner som det är farligast, för då stoppar du i 100lapp efter 100lapp igen dels för känslan då duvann och dels för känslan att du kan vinna mer, girighet. de va så illa att jag bara följde med till krogen enbart för jackvegas, inte för att vara social eller bara chilla o ta en bira, bara lira jackvegas.. säger inte att jag ligger minus på jackvegas sammanlagt, men man kan säga att jag kunde legat mer plus.. Sen det angående poker.. har hamnat i en "svacka" då jag bara spelar pga rastlöshet och beroende.. Har inget sommarjobb och känner att det är försent att söka et,t men tycker endå att jag borde lyfta på röven och kolla ifall ifall? men vet inte om ajg vågar.. tar gärna emot råd om detta. Står dock uppskriven på the tivolis lista över värdar, då jag fick hoppa in i fredags kväll o jobba och ska jobba på fredag.. annars så ja.. gymmar jag och är med polare, men jag blir så lätt rastlös.. kan vara hos polare då jag känner att jag har spring i benen ,men sätter jag mig o spelar nätpoker känns det som myrorna försvunnit, jag får min njutning, men nu har jag hamnat i en svart ruta.. Inte nog med att jag redan har skulder till morsan, endå har jag fortsatt låna pengar utan inkomst känner att jag behöver pausa nätpoker eller iaf pausa poker helt ett tag, sen bara spela frirullar , inte sätta in något på ett jävligt bra tag, inte förräns jag e skuldfri. Det med att jag nu börjat bli rastlös gör att jag spelar som en fisk.. ska inte skylla på bad beats då man flyger på 2 och 3outare, för poker e poker.. har en laptop jag kan låna o spela på, det är på natten när jag e hemma som det är farligastg att jag spelar.. för t.e.x idag har jag gjort allt utom att sitta vid datorn, strykit tvätt, städat rummet osv. ps. jag bor hemma ds. och är 18, snart 19 och ska börja 3dje ring.
-
Vill bara påpeka att dom inte svarar mig . så det är nog ingen pågående disskussion längre.. jag förstår det med att jag hade dubbla konton, men det acceptera dom men att dom sedan tar sig som grund att jag skall ha 10tals konton och att dom har bevis men efter det tog det stopp. Dom svarar inte mig längre och ja, dom tog mina 120d och köpte väl sprit för dom cashen eller ja vafan. vill tacka för förståendet från Vissa användare.. moderatorn kan låsa/tabort denna tråden då.
-
Öh, nej ? då hade jag inte brytt mig , men nu när det int eär så ..
-
maila dom igår .. och dom hävda att jag aldrig nämnt att vi hade en gemensam dator här hemma, vilket jag har .. känns som jag pratar med olika personer hela tiden
-
maila dom igår .. och dom hävda att jag aldrig nämnt att vi hade en gemensam dator här hemma, vilket jag har .. känns som jag pratar med olika personer hela tiden
