Gå till innehåll

Scaniac

Members
  • Innehåll Antal

    2 843
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av Scaniac

  1. skojar du eller? vi åker buss från sverige till frankrike och ska ha sketskoj! e du polis eller? för då börjar spelet efter gränsen:)
  2. Har du någon gång åkt bussresa till Österrike ? Har du varit på ett EPT event ? Inte, då har du chansen nu att följa med oss till EPT Deauville i Frankrike. Vi i Ramlösapoker arrangerar en resa till just detta event och vi tror vi har ett kanon upplägg, eller vad tror du om detta. http://www.ramlosapoker.se för mer info!
  3. Hemsida uppe! http://www.ramlosapoker.se
  4. Hejsan, nu är det så att det arrangeras en Bussresa till Frankrike (deuville) från Helsingborg i Skåne i Februari 2007. För mer info , eller Intresseanmälan kan ni Ta min Msn/Mail: Da_papco@hotmail.com Då jag inte är så aktiv inne på själva forumet. Jo i resan , som kostar 4500kr ingår det boende (Halv pension) Och på Bussresan kommer det att spelas Poker och dricka Öl
  5. Ja jag satt där så med öppen mun, FY FAN vilken fold =) Hoppas han blev glad när han såg programmet =) Jo På tal om Storåker, ush jag brukade spela poker med hans kusin, stöddig jefel
  6. trött på mig själv ibladn , tålamodet räcker inte till o gör jag ´dumma syner eller ställer på hål drag eller bluffar dumt. -Jag blir aggresiv: Slår i skrivbordet . kan nita till min tftskärm dampar på syskon/morsor -Jag blir apatisk: är så dåligt allmänbildad att jag itne vet innebörden av detta ordet -Jag blir osocial: Nej, blir MER social -Jag blir deprimerad: japps, tänker på det hela dagarna om jag loosar. -Annat: känns som en sten fallit från hjärtat om man går ifrån datorn med rullen på +
  7. Scaniac

    Tilt?

    Hejsan, spelade poker häromdagen på valeiopoker.com då jag spelar upp mig ganska bra på 0.25/0.50 NL Ganska bra, gickca 80dollar+ eftersom jag brukade alltid spela 0.05/0.10 kände jag mig ganska stolt och kaxig. Men sedan kom det natten efter, satt och spela och förlorade förlorade och åter förlorade allt gick så snabbt. Tillslut satt jag där med 5 dollar. Nu ska jag se om jag kan kämpa upp mig. dubblade dom 5 innan idag. och sitter nu på 30Dollar efter att ha spelat en stund på 0.25/0.50 Antar att många här inne som åkt p å likadan smällar? antagligen mycket högre, men men.
  8. Hejar starkt på Rillegs gäng
  9. ok sil3ncer och rickie , alla har vi våra olika taktiker =) Själv anvnder jag Msn messenger till hjälp, jo förrestren, jag läste som tips ngnstans att medans du spelar , Ska du INTE ha fokus någon annanstans, utan bara på pokerbordet, ingen teve ingen msn osv. Jag tycker ibland att det blir drygt att bara sitta där och glo och fetar på teven osv , kan det vara ett misstag, ska jag BARA ha pokerklienten uppe på min dator och inget annat koncentrations störande i mitt rum ? (Ps jag lirar mest freerolls.)
  10. Hejsan, jag har tänkt lite på det hära hela med Poker och Din "Poker hjärna" Skulle t.e.x vara coolt om man fick reda på hur mkt procent av sin hjärnkapacitet enbart när man spelar poker. Sen har jag tänkt på det, en liten strageti som jag tänkt på (men inte kan hantera ) är att Glömma dom korten du foldar, så j*vla snabbt du bara kan. Då kan du omöjligt störa dig på om du gjorde Bad Fold eller inte, för om det skulle hända dig Tappar du ju koncentrationen. Sen har vi det med överskattelse, fråga unga människor (vet ej hur det är med gubbar eller medelårsmänniskor;) ) idag om dom kommer vinna WPT eller WSOP osv.. och nio av tio kommer att svara : Ja jag kommer lätt vinna blabla, fråga är om deras överskattning påverkar deras spel ? kommer dom förlora mer pengar för att dom spelar på för höga nivåer? jag tror att : Ja det gör den. Du ser dig själv duktigare än du är. Hoppas det blir en vettig disskussion kring detta nu, inget påhopp och kritisering av min text , vill bara ha en vettig disskussion. Tack på Förhand / Rasmus * Flytt till Poker OT - QoS *
  11. Jag hade satt han på överpockets, ( kanske 10-10 vem vet ) men kanske e JJ eller högre så SYN för fan
  12. Tänkte berätta , sitter på BB med 6-2 off , checkar och floppar 6 2 K .. 2st ställer in , jag synar, i potten tror jag det ligger ca 13- 14k En har AA och en har A K , turn kommer det en 4a, sedan kommer ett A på river, o jag var ute /:
  13. ajg vill osså skrapa
  14. Jag hade lagt ett litet infobet på 1 eller 2 euro.. kanske fått dom andra tro att jag var svag eller hade litet drag
  15. Som sagt vilken sida spelade du på?
  16. Läste någon artikel för ca en månad sen, tror det var en kille som började lira nätpoker som ung, vann som fan och blev känd typ, men iudag vid 21 års ålder eller 25 hade han en spelskuld på en halv mille och jobba med att antispelberoende eller något := aja iaf , vilken sida spelar du på?
  17. Tänkte kolla, vad är Åldersgränsen för att spela i EPT ? borde ju vara 18 eftersom det spelas i europa men POkerstars som håller idet , som kommer från usa väl? där är det 21 som gäller, tack p åförhand * Flytt till Poker OT - QoS *
  18. Scaniac

    600kr Back

    jag tycker iallafall det inte är så konstigt, alltså han var FULL alltså O-N-Y-K-T-E-R och vi hade som sagt spelat 50 och 100 turneringar på holdem NL innan dess , där han hade tur rakt igenom. och ni kan inte sitta och påstå att han tänker poker när han sitter och spelar när man då är FULL han sitter väl "bara för skojs skull" och försökte sedan skrämma bort mej från potten hela tiden , och så som sagt , det beror på situationen
  19. Scaniac

    600kr Back

    det var homegame.... o som ni säger så har attityden blivit jävligt hård här mot folks inlägg.... 600 kr är mkt för en grabb som är klart yngre än er flesta på forumet.. rasmus som pojken heter är egentligen en bra poker spelare som är i lärofasen och han kan gå väldigt långt. han satt o analyserade vårt högre mörk poker game och letade tells och hans analyser var ofta rätt på korten. alla här som spelat bort mkt pengar under en dag vet hur det känns och tänk er den summan som får att må dåligt att förlora en dag o sen sätter ni in detta i tankegången då ni förlorade mot en sämre spelare som råkade vara full o träffade allt hela tiden.. då mår inte ni heller bra. 1. Detta har redan sagts: Om man inte kan losa 600kr så ska man inte spela för dessa summor. 2. Detta var INTE ett "jag spelar bra poker men får en bad beat av en full snubbe"-inlägg... 3. De flesta här förlorar mot sämre spelare med flyt dagligen, detta måste man kunna ta. Men visst, om killen vill utvecklas så: 1. Syna inte med 62... nånsin... 2. Gå inte all-in när den enda handen som synar dig slår dig... Tack För stödet förresten rilleg , det värmde och jo, jag sitter på Big Blind , 5 kr han synade bara och vi sitter headsup , Jag prickar Mellan Paret och jag tycker inte det är så konstigt ..
  20. Scaniac

    600kr Back

    Tja , igår lirade jag 1 50 runda och en 100 runda och avslutade med Cashgame , jag tänkte snacka om Cash Game . Jag köpte in mej för 200kr , och vann upp lite , satt sedan med ca 300kr Jag har 6 2 Han betar , jag synar. Flopp: 3 6 9 Bet , jag synar turn: 9 Han betar jag synar typ 50kr river : 9 han betar , jag tänker Han har INTE 9an , i värsta fall får vi splita Jag går all In , han synar och han sitter med 7 - 7 Fy fan det har aldrig svidit så n är jag har spelat .. förlora 300kr på en högre kåk , detta är iallafall det sjukaste jag har varit med om ..
×
×
  • Skapa nytt...