Gå till innehåll

NL100 - QQ möter pottbet på river av mongo

Recommended Posts

FI är som rubriken avslöjar mongo och spelar 82/29/3.75 Gillar inte check-check och check-mini-raisen på turn men syna hans riverpott för att han är ett mongo eller vänta på bättre läge?

Players(max 6):

Slammer57 (EUR 200.90 in seat 1)

wer85 (EUR 29.93 in seat 3)

MOZAK1 (EUR 45.50 in seat 4)

YOSSIFUN1 (EUR 190.16 in seat 5)

HERO (EUR 99.05 in seat 6)

Dealer: HERO

Small Blind: Slammer57 (0.50)

Big Blind: wer85 (1.00)

HERO was dealt: Qd - Qh

MOZAK1 Fold

YOSSIFUN1 Raise (2.00)

HERO Raise (7.50)

Slammer57 Fold

wer85 Fold

YOSSIFUN1 Call (5.50)

Flop 3h - Kd - Kh

YOSSIFUN1 Check

HERO Check

Turn 3h - Kd - Kh - 9s

YOSSIFUN1 Check

HERO Bet (10.00)

YOSSIFUN1 Raise (20.00)

HERO Call (10.00)

River 3h - Kd - Kh - 9s - 8d

YOSSIFUN1 Bet (50.00)

HERO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle checkat turn när du checkat floppen, att betta försiktigt där är bara att be om problem. Är han extremt jobbig skulle jag vänta tills jag har TPGK eller ett överpar och då stacka honom, så jobbigt att förlora mot K6o här.

Fan, ta pengarna innan någon annan gör det.

Torskar du, får du väl skriva en not, snabbt ladda fullt, och läsa honom bättre nästa gång... :-P

Länk till kommentar

Tycker att antingen bettar du flopp och försöker få värde genom att han synar ner med en sämre hand eller så checkar du hela vägen för att hålla nere potten och inducera bluff. När du bettar turn såhär efter att ha visat svaghet och han slår om blir det så jobbigt och marginellt. Dock kan det ju vara bra med read men då ska det verkligen vara för att inducera bluff och då måste du syna såklart...

Länk till kommentar

Tycker att antingen bettar du flopp och försöker få värde genom att han synar ner med en sämre hand eller så checkar du hela vägen för att hålla nere potten och inducera bluff. När du bettar turn såhär efter att ha visat svaghet och han slår om blir det så jobbigt och marginellt. Dock kan det ju vara bra med read men då ska det verkligen vara för att inducera bluff och då måste du syna såklart...

Jag gillar dock inte att beta flop eftersom 1) såvida inte FI har en K så vill jag att han ska träffa en J eller liknande för att få värde på turn, enda scarecardet är A 2) hålla nere potten.

Det är svårt att ha read på en spelare som honom eftersom han är oberäknelig och följer ingen logik överhuvudtaget. Håller nog med dig om att jag borde ha checkat turn och synat riverbet, men jag blev ganska frestad av att beta mot en 89 i vpip.

Beta flop, checka bakom på turn och syna river alt. beta om han checkar.

Förmodligen hade jag synat river och han skulle stolt ha visat upp Kxo.

Jag blev lite ställd av hans pottbet på river och tyckte att han inte var värd respekt med tanke på hans stats så jag synade och han visade stolt K3of.

Länk till kommentar