Jensation Postad 24 Juli , 2005 Rapport Postad 24 Juli , 2005 Hejsan. Jag har funderat lite kring hur ofta det är någon som vinner en hand med en bluff. Vad tror ni? Hur många händer av 100 provar ni en bluff? Citera
bzkt Postad 24 Juli , 2005 Rapport Postad 24 Juli , 2005 Helt omöjlig fråga att ens försöka gissa sig till. Det beror ju på nivå, turnering, NL, PL, FL, holdem, omaha, 5 card draw, 7 card stud, etc etc etc etc etc etc. Citera
eroz Postad 24 Juli , 2005 Rapport Postad 24 Juli , 2005 Menar du bluff som i riktig bluff eller att ta potten osynad? Det är rätt stor skillnad. Citera
Dahlberg Postad 24 Juli , 2005 Rapport Postad 24 Juli , 2005 HU, short eller full handed??? hold em, omaha, 7stud, 5stud??? Cash game, turnering, S&G??? Vid HU är chansen större att ingen har träffat något och då är aggresiviteten (alltså bluffen) det som avgör vem som får potten. Så chansen får att vinna med en bluff går upp i värde. Annars så vet jag inte, kanske 10% av mina spel är bluffar kanske inte, det beror på spelets natur, om spelarna är så dåliga att dom låter mig köra över dom så försöker jag göra det så ofta som möjligt, annars försöker jag göra tvärtom. Om bordet är fullt med galningar så är det bara att vänta på en bra han och låta dom bluffa in i den. Jag har inget fixerat svar. men min gissning är 10 procent. (borträknat semibluffar) Citera
wedo Postad 24 Juli , 2005 Rapport Postad 24 Juli , 2005 Att bluffa på rivern när man vet att man itne har bästa handen gör jag sällan. Kanske 5 gånger på 5000 händer. Allt måste stämma då. Att däremot beta ut vid missad flop gör jag väldigt ofta, om det nu räknas som bluff. Citera
vetgirig Postad 24 Juli , 2005 Rapport Postad 24 Juli , 2005 Enligt Harringtons lag om bluffar så är chansen att någon bluffar då de skjuter in ett stort bett i potten minst 10%. Citera
Jensation Postad 24 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2005 Vi förutsätter att det är Ringgame NL vid olika nivåer. Att ta potten genom att betta ut eller på annt vis få moståndaren att tro att du har den bästa handen. Citera
Staahla Postad 24 Juli , 2005 Rapport Postad 24 Juli , 2005 Det beror ju så extremt mycket på omständigheterna. Det är som att ställa frågan: Hur ofta tar ni hem potten med en syn? Citera
Jensation Postad 24 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2005 OKej, frågan var kanske lite dåligt formulerad, jag ändrar på det. Citera
Jensation Postad 24 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2005 Okej, vi säger att semibluffar räknas. Citera
svint0 Postad 24 Juli , 2005 Rapport Postad 24 Juli , 2005 min kompis bluffar typ 3 av 5 eller något sånt.. Själv så bluffar jag väl inte mer än 10% typ. Citera
Juzzam Postad 28 Juli , 2005 Rapport Postad 28 Juli , 2005 Bluff 3/5 ... Detta är sådana spelare som man bara låter beta in i sina NUTS, jag ser sådana varje dag. Dom överlever inte många timmar. Detta är alldeles för genomskinligt, det är redan bevisat att detta inte fungerar. Citera
Azaroth Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Bluff 3/5 ... Detta är sådana spelare som man bara låter beta in i sina NUTS, jag ser sådana varje dag. Dom överlever inte många timmar. Detta är alldeles för genomskinligt, det är redan bevisat att detta inte fungerar. Det beror på, om man har kontroll över sina bluffar och gör dom i rätt lägen så är det ofta ett otroligt bra spel. Man får motståndarna ur balans och får dom att syna när man sitter med sina grymma händer. Skillnaden mellan att vara en grym spelare och en sopa kan vara hårfin. Citera
Papa Kubo Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Bluffar du 60% av dina händer så är det rätt ofrånkomligt att det ibland kommer att bli i fel lägen. Jäkligt fel lägen. Citera
Sanxion Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Bluffar du 60% av dina händer så är det rätt ofrånkomligt att det ibland kommer att bli i fel lägen. Jäkligt fel lägen. Ja, men vinner du mer än 50% av dina bluffar så är det värt det. Citera
Raimo Postad 2 Augusti , 2005 Rapport Postad 2 Augusti , 2005 Jag tycker att 3/5 är på tok för mycket att bluffa (spelar din kompis många händer eller?). Men det är svårt att säga att man bluffar X antla gånger per 100 händer. Det hela beror på vilket spel(hold em fl, pt nl) motstånd osv själv känns det som om jag bluffar semi bluffar mer i turneringar än vad jag gör i cash games. Någon som gör tvärtom? Citera
fl0w Postad 2 Augusti , 2005 Rapport Postad 2 Augusti , 2005 Jag bluffar exakt 23 händer av 100. Citera
Sanxion Postad 2 Augusti , 2005 Rapport Postad 2 Augusti , 2005 Jag anpassar min bluffning efter hur mycket respekt jag har vid bordet. Jag går alltid ut stenhårt och bluffar. Dels får jag några enkla potter och dels tror spelare jag är lätt villebråd om jag blir synad. Så när respekten går ner så blir jag tight och när den går upp så bluffar jag järnet. Det är väldigt effektivt. Citera
yukisuke Postad 2 Augusti , 2005 Rapport Postad 2 Augusti , 2005 Är det inte Harrington som säger att man får räkna med att alla spelare bluffar minst 10%, och att det kan gå upp till typ 20%? 60% låter som lite maniac. Citera
Kricka Postad 2 Augusti , 2005 Rapport Postad 2 Augusti , 2005 Om man räknar med semibluffar så är säkert minst 30% av potterna jag tar hem bluffar. Ibland har jag dock troligtvis bäst han (AK vs 89 där båda missar osv).. Men bettar man aggresivt både preflop och på flop/turn tar man hem många potter mot bättre händer som dock är svaga. Tex lågt pocket som missat set.. Dock är det sällan jag riverbluffar, då ska jag spela mot någon som jag verkligen har en "tell" på... Citera
Sanxion Postad 2 Augusti , 2005 Rapport Postad 2 Augusti , 2005 Det är sant. River bluff är helt lönlöst om man inte påstartat en Stege-bluff eller Färg-bluff. Det gäller att slå till hårt på Flop. Citera
baller Postad 2 Augusti , 2005 Rapport Postad 2 Augusti , 2005 semibluffar kan vara allt från 10% -> favorit att vinna handen så hela resonemanget om hur ofta man bluffar faller på hur man definerar dessa.. Citera
elvis77 Postad 2 Augusti , 2005 Rapport Postad 2 Augusti , 2005 Jag tycker att ni räknar lågt, det beror iofs på vad man avser med bluff. Om jag räknar alla potter jag vinner med max A hög så tror jag att det blir bra mkt mer än 50%. Citera
Recommended Posts