-mange- Postad 9 Mars , 2010 Rapport Share Postad 9 Mars , 2010 Om man multitablar boss-klienter (Svenska spel tex) med Holdem Manager HUD händer det ofta att man behöver klicka på varje bord en extra gång för att det bordet ska få fokus, sedan klicka på tex pot-knappen och sen raise. Glömmer man att första klicken bara ger bordet fokus, så blir det inget tryck på pot-knappen och när man sedan trycker på raise-knappen så blir det min-raise eller 1bb bet... Mycket irriterande och kan kosta någon pott emellanåt. Kände mig kreativ en dag och koda ett en relativt enkel lösning, men den har fungerat bra för mig på Svenska spel, och har gjort så den borde funka med övriga Bossklienter, men har inte testat. KAN vara så att denna enkla lösning inte fungerar på andra klienter OM deras bordsnamn inte innehåller ngt text som är gemensam för dem. Kan eventuellt gå att fixa ändå, vi får se om problemet uppstår helt enkelt. Komma igång: Du behöver Autohotkey (http://www.autohotkey.com/download/) för att köra scriptet, ladda ner och installera. Kopiera koden nedan och spara i en textfil. Namnge filen ngt lämpligt. Sedan måste du byta filändelse på textfilen du just sparat till "ettNamn.ahk".Ser du inte filändelser, tex filen heter bara "ettNamn" utan punkt och tre bokstäver efteråt, så kan du göra dem synliga genom kontrollpanelen -> Mappalternativ, tabb Visa, [ ]göm filändelser för kända filtyper. Eller så väljer du att ladda ner scriptet från länken nedan, genom högerklicka -> spara som. [*]Dubbel klicka på filen för att starta scriptet. [*]Scriptet avslutas genom att högerklicka på den lilla gröna ikonen med ett "H" på i aktivitetsfätet och välja "Exit". Andra klienter än Svs I början av scriptet finns "Settings". För att lägga till en annan klient hitta något som är gemensamt föra alla bord i fönsternamnet för den klienten och lägg till som pokerRoom2 etc, på samma sätt som jag gjort för Svenska spel. Hint: genom att ta med minustecknet före namnet så matchas inte lobbyn, funkar på Svenska spel, vet inte hur det är för andra klienter. http://www.autohotkey.net/~mange/poker/tableActivation.ahk (högerklicka -> spara som) ; tableActivation.ahk - v1.0 ; Author: -mange- @ pokerforum #NoEnv SendMode Input SetWorkingDir %A_ScriptDir% #singleInstance force #persistent ;===== Settings ===== pokerRoom1:= "- Svenska Spels Poker" pokerRoom2:= "" pokerRoom3:= "" pokerRoom4:= "" pokerRoom5:= "" ;== end of settings == Loop, 5 pokerRoom%A_Index% ? matchList .= pokerRoom%A_Index% . "," : Continue StringTrimRight,matchList,matchList,1 SetTimer, tableActivation, 200 tableActivation: SetTimer, tableActivation, off MouseGetPos,,,id if (id != lastID) { WinGetTitle, title, ahk_id %id% Loop, parse, matchList, csv { if (inStr(title, A_LoopField)) { WinActivate, ahk_id %id% Break } } lastID:= id } SetTimer, tableActivation, on Return Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nakenchock Postad 9 Mars , 2010 Rapport Share Postad 9 Mars , 2010 Ni som har problem med att ni måste dubbelklicka kan annars prova gå in på HUD options, table preferences och klicka ur "click for popup". Fungerade för mig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joeduck Postad 9 Mars , 2010 Rapport Share Postad 9 Mars , 2010 Ang. scriptet. Är det inte smidigare med winwaitactive eller ifwinactive än timers? T.ex ~Lbutton:: ifwinactive,Svenska Spel MouseClick ; blir två musklick nu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-mange- Postad 9 Mars , 2010 Författare Rapport Share Postad 9 Mars , 2010 Ang. scriptet.Är det inte smidigare med winwaitactive än timers? Ja det borde ju fungera också tror jag, kanske blir problem om man spelar på många bossklienter samtidigt. Men man kan ju köra många script parallellt isf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-mange- Postad 9 Mars , 2010 Författare Rapport Share Postad 9 Mars , 2010 Ang. scriptet.Är det inte smidigare med winwaitactive eller ifwinactive än timers? T.ex ~Lbutton:: ifwinactive,Svenska Spel MouseClick ; blir två musklick nu snyggt, men funkar det att skicka mus klick så, hade problem med den för ett tag sen med ett betpot-script har jag för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joeduck Postad 9 Mars , 2010 Rapport Share Postad 9 Mars , 2010 Ahh just det. Kanske inte funkar. Har för mig att jag använt controlsend eller postmessage till Svs i ett gammalt script. Ska se om jag har det kvar. *edit: typiskt att jag inte kommenterat scriptet. Men följande borde gå? ControlGetFocus ControlGetPos ControlClick Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-mange- Postad 9 Mars , 2010 Författare Rapport Share Postad 9 Mars , 2010 ; ### JUK: Send the down left click, then the mouse-up messages. PostMessage, 0x201, 0x0001, ((y<<16)^x),, ahk_id%win% PostMessage, 0x202 , 0, ((y<<16)^x),, ahk_id%win% det här hitta jag i ett gammalt stars-script jag använde för länge sedan, får testa om det funkar vid tillfälle. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-mange- Postad 9 Mars , 2010 Författare Rapport Share Postad 9 Mars , 2010 Ni som har problem med att ni måste dubbelklicka kan annars prova gå in på HUD options, table preferences och klicka ur "click for popup". Fungerade för mig Nice, men går det att få upp en stora popup:en då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-mange- Postad 9 Mars , 2010 Författare Rapport Share Postad 9 Mars , 2010 *edit: typiskt att jag inte kommenterat scriptet. Men följande borde gå? ControlGetFocus ControlGetPos ControlClick Det där funkar garanterat inte (såvitt jag vet iaf). Bossklienterna verkar inte vara uppbyggda av Controls, som tex PartyPoker. Man kan inte få ngn info via Window Spy iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joeduck Postad 9 Mars , 2010 Rapport Share Postad 9 Mars , 2010 Undrar vad mitt script gör då, fast det kanske ändå är gammalt nu. Ska testa't imorgon. JUK's postmessage borde väl gå. Annars kan du få fram vad det är för "kod" genom winspector. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nakenchock Postad 9 Mars , 2010 Rapport Share Postad 9 Mars , 2010 Nice, men går det att få upp en stora popup:en då? yes, klicka på namnet på spelaren i huden bara Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 9 Mars , 2010 Rapport Share Postad 9 Mars , 2010 funkar.. får se om det håller i längden eller om det blir någon bugg eller något. ty! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-mange- Postad 9 Mars , 2010 Författare Rapport Share Postad 9 Mars , 2010 Ni som har problem med att ni måste dubbelklicka kan annars prova gå in på HUD options, table preferences och klicka ur "click for popup". Fungerade för mig Ser nu att den redan är urklickad hos mig. Bättre lösning som man bör testa innan man kör massa script mm, men om det inte hjälper så testa scriptet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HSvensson Postad 9 Mars , 2010 Rapport Share Postad 9 Mars , 2010 Ni som har problem med att ni måste dubbelklicka kan annars prova gå in på HUD options, table preferences och klicka ur "click for popup". Fungerade för mig funkade inte för mig.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Manjee Postad 12 Mars , 2010 Rapport Share Postad 12 Mars , 2010 Tusen tack för detta script! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
animalplanet Postad 12 Mars , 2010 Rapport Share Postad 12 Mars , 2010 Ni som har problem med att ni måste dubbelklicka kan annars prova gå in på HUD options, table preferences och klicka ur "click for popup". Fungerade för mig Detta är för HEM? Kollade i PT3 lite halv snabbt och fann inte det valet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
magico Postad 12 Mars , 2010 Rapport Share Postad 12 Mars , 2010 Testade scriptet idag, funkar mycket bra! Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-mange- Postad 13 Mars , 2010 Författare Rapport Share Postad 13 Mars , 2010 Detta är för HEM? Kollade i PT3 lite halv snabbt och fann inte det valet. ja det alternativet gäller bara Holdem Manager. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sappo232 Postad 27 Juni , 2010 Rapport Share Postad 27 Juni , 2010 Funkar helt perfekt! Tack:-D Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts