Gå till innehåll

Posta din PokerEV-statistik!


FiSherman63

Recommended Posts

http://pokerevsoftware.com/ <--- coolt program som bland annat räknar ut hur mkt "sklansky $" man tjänat; en jämförelse av ens faktiska resultat med vad resultatet borde varit, enligt ens equity (EV). Dåliga nyheter för alla förlorande spelare som skyller på otur kanske? ;-)

 

Har just börjat utforska programmet så jag har inte riktigt koll på alla finesser. Hittade dock just en förklaring på 24 av de 27 inköp som jag backat senaste tiden... :-(

 

(I skrivande stund är endast en pre-beta version släppt. Public beta, innehållande fler funktioner, kommer inom kort.)

 

aibeforeriverii7.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 79
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du har backat 24 inköp på 320 händer?

Nä, typ 40k händer. Det står längst upp till vänster. Grafen visar alla 'all-in före river'-händer... tror jag... :)

 

Edit: För att vara lite mer noggrann: Händerna måste ju också gått till showdown för att tas med i grafen, det räcker inte att jag pushar och fi foldar... men det kanske var uppenbart. Sen så var mitt "förklaring på 24 inköp" också lite slarvigt skrivet. Grafen visar bara att jag för ovan nämnda händer hade en förväntad vinst på ca 24 inköp men gick ungefär plus-minus noll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror du missuppfattat detta lite.

 

Men ta t ex en spelare med den spelstil Doyle Brunson advokerar i SS, dvs köra över motståndarna. Med den spelstilen vinner man massa små/halvstora potter osynat (som inte märks i denna statistik).

 

Men för att kunna spela på detta sätt måste man vara villig att stoppa in som underdog då och då.

 

Med denna spelstil måste man ju få sämre sklanskykurva än "vanlig" kurva.

 

Har jag fortfarande missuppfattat allt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med denna spelstil måste man ju få sämre sklanskykurva än "vanlig" kurva.

 

Har jag fortfarande missuppfattat allt?

Japp du har missuppfattat. Programmet jämför ditt EV i "allinföreriver-situationer" med det faktiska utfallet. Vad du har för spelstil är totalt irrelevant för detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag fortfarande missuppfattat allt?

 

Ja. För när du semibluffar och blir synad så har du equity i potten. Det kurvan visar är om du träffar mer eller mindre än din equity.

 

Känner mig som en gamal tant, men det är ingen trojanrisk med detta programet? Är ju lite semiskumt att de vägrar donationer o dyl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig som en gamal tant, men det är ingen trojanrisk med detta programet? Är ju lite semiskumt att de vägrar donationer o dyl.

 

Det är ju bara pre-beta än så länge. Du lär säkert åka på en "tvångsdonation" :-) , dvs licensavgift, när det väl är klart.

 

Jag har installerat, och programmet har, än så länge, inte genererat någon konstig trafik i nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig som en gamal tant, men det är ingen trojanrisk med detta programet? Är ju lite semiskumt att de vägrar donationer o dyl.

Tjaa, jag skulle då inte komma på tanken att testa det på poker datorn iaf, men så har jag ju en annan dator att leka o testa me också.

Va vore bättre om man var kriminell, än att göra en sådant program med skräddarsydd trojan inriktat på pokersajter/neteller som inte upptäcks av AV ännu.

 

Säger inte att detta innehåller nåt skumt, men man får tänka sig för innan man gör nåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig som en gamal tant, men det är ingen trojanrisk med detta programet? Är ju lite semiskumt att de vägrar donationer o dyl.

Tror man kan sova rätt lungt med det här programmet. Stoxtrader (mycket respekterad highstakes-spelare och pokerbokförfattare) har använt och gjort reklam för det på sin site, stoxpoker.com.

 

Någon som kan använda programmet på en mängd händer där de tror sig ha sprungit bra? Alla grafer jag har sett från programmet har antingen varit hyffsat nära förväntat resultat eller under.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror man kan sova rätt lungt med det här programmet. Stoxtrader (mycket respekterad highstakes-spelare och pokerbokförfattare) har använt och gjort reklam för det på sin site, stoxpoker.com.

 

Någon som kan använda programmet på en mängd händer där de tror sig ha sprungit bra? Alla grafer jag har sett från programmet har antingen varit hyffsat nära förväntat resultat eller under.

 

Har över EV på både 2/4 resp 3/6 på UB. Men fet under på 5/10 ... Kan slänga upp graf om det är så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som vill läsa mer om programmet kikar med fördel in på Software-forumet på 2p2, där finns en lång tråd som heter Sklansky bucks calculator (php script). Första delen av tråden handlar mest om ett script, senare delen nästan uteslutande om detta program. Även författaren till programmet (Phil153) skriver där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...