FiSherman63 Postad 16 Maj , 2007 Rapport Share Postad 16 Maj , 2007 http://pokerevsoftware.com/ <--- coolt program som bland annat räknar ut hur mkt "sklansky $" man tjänat; en jämförelse av ens faktiska resultat med vad resultatet borde varit, enligt ens equity (EV). Dåliga nyheter för alla förlorande spelare som skyller på otur kanske? Har just börjat utforska programmet så jag har inte riktigt koll på alla finesser. Hittade dock just en förklaring på 24 av de 27 inköp som jag backat senaste tiden... (I skrivande stund är endast en pre-beta version släppt. Public beta, innehållande fler funktioner, kommer inom kort.) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 16 Maj , 2007 Rapport Share Postad 16 Maj , 2007 Du har backat 24 inköp på 320 händer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiSherman63 Postad 16 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 16 Maj , 2007 Du har backat 24 inköp på 320 händer? Nä, typ 40k händer. Det står längst upp till vänster. Grafen visar alla 'all-in före river'-händer... tror jag... Edit: För att vara lite mer noggrann: Händerna måste ju också gått till showdown för att tas med i grafen, det räcker inte att jag pushar och fi foldar... men det kanske var uppenbart. Sen så var mitt "förklaring på 24 inköp" också lite slarvigt skrivet. Grafen visar bara att jag för ovan nämnda händer hade en förväntad vinst på ca 24 inköp men gick ungefär plus-minus noll. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 16 Maj , 2007 Rapport Share Postad 16 Maj , 2007 EDIT: Lite sen, ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 16 Maj , 2007 Rapport Share Postad 16 Maj , 2007 Det här tar ju ingen hänsyn till spel där man får fi att lägga sig. Den spelartypen som aldrig semibluffar/bluffar kommer ju få jättebra sklansky-kurva trots att han förmodligen är kass. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 16 Maj , 2007 Rapport Share Postad 16 Maj , 2007 Det här tar ju ingen hänsyn till spel där man får fi att lägga sig. Den spelartypen som aldrig semibluffar/bluffar kommer ju få jättebra sklansky-kurva trots att han förmodligen är kass. tror du missuppfattat detta lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiSherman63 Postad 16 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 16 Maj , 2007 Den spelartypen som aldrig semibluffar/bluffar kommer ju få jättebra sklansky-kurva trots att han förmodligen är kass. Poängen är ju att jämföra förväntat utfall med faktiskt utfall. Varför skulle icke-bluffande spelare ha mer tur än andra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 16 Maj , 2007 Rapport Share Postad 16 Maj , 2007 Tycker jag sprungit skitdåligt det sista men ändå är linjerna i princip jämna. Mysko Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 16 Maj , 2007 Rapport Share Postad 16 Maj , 2007 tror du missuppfattat detta lite. Men ta t ex en spelare med den spelstil Doyle Brunson advokerar i SS, dvs köra över motståndarna. Med den spelstilen vinner man massa små/halvstora potter osynat (som inte märks i denna statistik). Men för att kunna spela på detta sätt måste man vara villig att stoppa in som underdog då och då. Med denna spelstil måste man ju få sämre sklanskykurva än "vanlig" kurva. Har jag fortfarande missuppfattat allt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Steel Postad 16 Maj , 2007 Rapport Share Postad 16 Maj , 2007 Med denna spelstil måste man ju få sämre sklanskykurva än "vanlig" kurva. Har jag fortfarande missuppfattat allt? Japp du har missuppfattat. Programmet jämför ditt EV i "allinföreriver-situationer" med det faktiska utfallet. Vad du har för spelstil är totalt irrelevant för detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alexander_____ Postad 16 Maj , 2007 Rapport Share Postad 16 Maj , 2007 Har jag fortfarande missuppfattat allt? Ja. För när du semibluffar och blir synad så har du equity i potten. Det kurvan visar är om du träffar mer eller mindre än din equity. Känner mig som en gamal tant, men det är ingen trojanrisk med detta programet? Är ju lite semiskumt att de vägrar donationer o dyl. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
crillux Postad 16 Maj , 2007 Rapport Share Postad 16 Maj , 2007 Känner mig som en gamal tant, men det är ingen trojanrisk med detta programet? Är ju lite semiskumt att de vägrar donationer o dyl. Det är ju bara pre-beta än så länge. Du lär säkert åka på en "tvångsdonation" , dvs licensavgift, när det väl är klart. Jag har installerat, och programmet har, än så länge, inte genererat någon konstig trafik i nätet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 16 Maj , 2007 Rapport Share Postad 16 Maj , 2007 Känner mig som en gamal tant, men det är ingen trojanrisk med detta programet? Är ju lite semiskumt att de vägrar donationer o dyl. Tjaa, jag skulle då inte komma på tanken att testa det på poker datorn iaf, men så har jag ju en annan dator att leka o testa me också. Va vore bättre om man var kriminell, än att göra en sådant program med skräddarsydd trojan inriktat på pokersajter/neteller som inte upptäcks av AV ännu. Säger inte att detta innehåller nåt skumt, men man får tänka sig för innan man gör nåt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
benknackan Postad 16 Maj , 2007 Rapport Share Postad 16 Maj , 2007 Så då. Graf över mina händer på UB Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alexander_____ Postad 16 Maj , 2007 Rapport Share Postad 16 Maj , 2007 Ligger -4,5k$ ev mässigt. Då har jag ändå 9,5PTBB/100 senaste 40k händerna på 3/6-5/10. Kanske är hållbart trotts allt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 16 Maj , 2007 Rapport Share Postad 16 Maj , 2007 Känner mig som en gamal tant, men det är ingen trojanrisk med detta programet? Är ju lite semiskumt att de vägrar donationer o dyl. Tror man kan sova rätt lungt med det här programmet. Stoxtrader (mycket respekterad highstakes-spelare och pokerbokförfattare) har använt och gjort reklam för det på sin site, stoxpoker.com. Någon som kan använda programmet på en mängd händer där de tror sig ha sprungit bra? Alla grafer jag har sett från programmet har antingen varit hyffsat nära förväntat resultat eller under. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 16 Maj , 2007 Rapport Share Postad 16 Maj , 2007 Någon som kan använda programmet på en mängd händer där de tror sig ha sprungit bra? Alla grafer jag har sett från programmet har antingen varit hyffsat nära förväntat resultat eller under. Fråga heltok. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 16 Maj , 2007 Rapport Share Postad 16 Maj , 2007 Vad är total winnings? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 16 Maj , 2007 Rapport Share Postad 16 Maj , 2007 Om man kollar i analysis, vad menas det med om "equity" staplarna är högre än "bet" staplarna på alla gator? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
benknackan Postad 16 Maj , 2007 Rapport Share Postad 16 Maj , 2007 Tror man kan sova rätt lungt med det här programmet. Stoxtrader (mycket respekterad highstakes-spelare och pokerbokförfattare) har använt och gjort reklam för det på sin site, stoxpoker.com. Någon som kan använda programmet på en mängd händer där de tror sig ha sprungit bra? Alla grafer jag har sett från programmet har antingen varit hyffsat nära förväntat resultat eller under. Har över EV på både 2/4 resp 3/6 på UB. Men fet under på 5/10 ... Kan slänga upp graf om det är så. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 16 Maj , 2007 Rapport Share Postad 16 Maj , 2007 Fattar ingenting av det här programet men eftersom det är gratis så... Funkar det för SnG's? Pokerstars? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
benknackan Postad 16 Maj , 2007 Rapport Share Postad 16 Maj , 2007 There we go. 7ptBB mot ev som ligger på 4.8ptBB. För det är väl ptBB den räknar ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JENZOER Postad 16 Maj , 2007 Rapport Share Postad 16 Maj , 2007 Kan man få in händer från Pokeroffice? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 16 Maj , 2007 Rapport Share Postad 16 Maj , 2007 Kör dawwes databas i detta prog plz Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiSherman63 Postad 16 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 16 Maj , 2007 Den som vill läsa mer om programmet kikar med fördel in på Software-forumet på 2p2, där finns en lång tråd som heter Sklansky bucks calculator (php script). Första delen av tråden handlar mest om ett script, senare delen nästan uteslutande om detta program. Även författaren till programmet (Phil153) skriver där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts