Gå till innehåll

PLO, topptriss, deep.


Djens

Recommended Posts

airlie verkar vara NLT grinder, har inte gjort nåt direkt out of line innan. verkar dock inte vara så duktig.

Nötfärgdrag har jag med, eller sitter jag o drar på 6 outs i en 500bb pott vid instopp?

 

- Mabbe sitting in seat 1 with $2936.17

- Queeen76 sitting in seat 2 with $896.28

- Xtilt sitting in seat 3 with $108.66

- abefar911 sitting in seat 4 with $587.32

- airlie sitting in seat 5 with $1617.34

- Djens83 sitting in seat 6 with $3943.85 [Dealer]

 

Mabbe posted the small blind - $3.00

Queeen76 posted the big blind - $6.00

 

** Dealing card to Djens83: 2 of Diamonds, 6 of Spades, Ace of Diamonds, 5 of Spades

Xtilt called - $6.00

abefar911 called - $6.00

airlie called - $6.00

Djens83 called - $6.00

Mabbe raised - $42.00

Queeen76 folded

Xtilt called - $42.00

abefar911 called - $42.00

airlie called - $42.00

Djens83 called - $42.00

 

** Dealing the flop: 6 of Diamonds, 3 of Diamonds, 6 of Hearts

Mabbe bet - $216.00

Xtilt folded

abefar911 folded

airlie raised - $864.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag degar alla dagar i veckan här, det e så ofta som FI har 6xxx, skulle han ha 33xx har du ju trots allt 10outs. Om du sätter honom som en NLT grinder så e det ju klart mindre chans att han har en hand som innehåller 63, nej jag tror på 6xxx eller möjligtvis 33xx, i vilket fall, in med degen och hoppas på det bästa ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt otiltad slänger jag här. Du spelar väldigt ofta här mot färdig kåk. I de fall du gör det så försvinner outsen för din 2a i hälften av fallen. Om du nu har turen att ingen har 63xx eller 33xx så är det väldigt ofta du spelar för splitpot eller raise för att träffa sidokorten. Här har du också lite problem. Med tanke på spelet pre flop finns viss sannolikhet för att Mabbe sitter på AAxx. I så fall finns det inte särskilt många kåk-kort för dig i leken. Jag hade hellre suttit på typ 6789 eller 4567 här...

 

Med mindre djupa stackar hade det för mig varit given in med degen, men att trycka här känns aningen för chansartat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt otiltad slänger jag här. Du spelar väldigt ofta här mot färdig kåk. I de fall du gör det så försvinner outsen för din 2a i hälften av fallen. Om du nu har turen att ingen har 63xx eller 33xx så är det väldigt ofta du spelar för splitpot eller raise för att träffa sidokorten. Här har du också lite problem. Med tanke på spelet pre flop finns viss sannolikhet för att Mabbe sitter på AAxx. I så fall finns det inte särskilt många kåk-kort för dig i leken. Jag hade hellre suttit på typ 6789 eller 4567 här...

 

Med mindre djupa stackar hade det för mig varit given in med degen, men att trycka här känns aningen för chansartat.

 

Sjukt lätt att exploatera om man viker A6 här. Inte för att folk exploaterar än ändå iofs, man kommer ofta få se 63 som du säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

airlie verkar vara NLT grinder, har inte gjort nåt direkt out of line innan. verkar dock inte vara så duktig.

Nötfärgdrag har jag med, eller sitter jag o drar på 6 outs i en 500bb pott vid instopp?

 

- Mabbe sitting in seat 1 with $2936.17

- Queeen76 sitting in seat 2 with $896.28

- Xtilt sitting in seat 3 with $108.66

- abefar911 sitting in seat 4 with $587.32

- airlie sitting in seat 5 with $1617.34

- Djens83 sitting in seat 6 with $3943.85 [Dealer]

 

Mabbe posted the small blind - $3.00

Queeen76 posted the big blind - $6.00

 

** Dealing card to Djens83: 2 of Diamonds, 6 of Spades, Ace of Diamonds, 5 of Spades

Xtilt called - $6.00

abefar911 called - $6.00

airlie called - $6.00

Djens83 called - $6.00

Mabbe raised - $42.00

Queeen76 folded

Xtilt called - $42.00

abefar911 called - $42.00

airlie called - $42.00

Djens83 called - $42.00

 

** Dealing the flop: 6 of Diamonds, 3 of Diamonds, 6 of Hearts

Mabbe bet - $216.00

Xtilt folded

abefar911 folded

airlie raised - $864.00

 

 

rolig hand, tror jag skulle foldat dock. eller nja , vet faktikst inte. skulle nog ha degat kanske. är han nl spelare kommer han ju slå om på alla sexor inte bara 63, han bör väl tro i det läget att en 6 är bästa och valueraisar vilken sexa som helst så instop känns inte helt onaturligt. le glatt och GAMBOOOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Helt otiltad slänger jag här. Du spelar väldigt ofta här mot färdig kåk. I de fall du gör det så försvinner outsen för din 2a i hälften av fallen. Om du nu har turen att ingen har 63xx eller 33xx så är det väldigt ofta du spelar för splitpot eller raise för att träffa sidokorten. Här har du också lite problem. Med tanke på spelet pre flop finns viss sannolikhet för att Mabbe sitter på AAxx. I så fall finns det inte särskilt många kåk-kort för dig i leken. Jag hade hellre suttit på typ 6789 eller 4567 här...

 

Med mindre djupa stackar hade det för mig varit given in med degen, men att trycka här känns aningen för chansartat.

 

Håller med definitivt vad det gäller med att vara otiltad! Känns som vi är uppe mot minst en 3-3 alt 6-3 och med hög sannolikhet ett A som är counterfeited. Men vad ska jag säga som back många inköp de sista tre dagarna?!?!?!?!... Men i detta läge hade jag nog lagt den med bet+raise vi får mot oss plus att vi har ju bara 42$ investerade. Men och andra sidan har vi en stoooor stack, vet ej hur Mabbe och airlie är för typ av spelare. Är de tighta grinders så lägger jag mig på den floppen, är de semifiskar så degar jag nog.

 

PS. Att dra till 6outs känns lite småkallt med tanke på Mabbes stack, du kan ju inte bara syna på flop utan det blir ett kast eller dega (värde i döda pengar?) DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi leder mot Mabbe som spelar pott pre och är uppe mot antingen en triss i 6or eller färdig kåk mot airlie. Med tanke på att Airlie callat pre så BORDE han inte ha 3,3 utan ha en draghand så som 6,7,9,10 och då leder du men han kan även ha en lägre draghand så som 3,4,6,7 och då har du 6 outs.

 

Nu är stackarna så djupa att det blir svårt eftersom du spelar för hela airlies stack. Grunda stackar så degar man ju

 

Jag steker... och degar/viker nog varannan gång. Vik känns dock som övervikt

 

Intressant hand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt otiltad slänger jag här. Du spelar väldigt ofta här mot färdig kåk. I de fall du gör det så försvinner outsen för din 2a i hälften av fallen. Om du nu har turen att ingen har 63xx eller 33xx så är det väldigt ofta du spelar för splitpot eller raise för att träffa sidokorten. Här har du också lite problem. Med tanke på spelet pre flop finns viss sannolikhet för att Mabbe sitter på AAxx. I så fall finns det inte särskilt många kåk-kort för dig i leken. Jag hade hellre suttit på typ 6789 eller 4567 här...

 

Med mindre djupa stackar hade det för mig varit given in med degen, men att trycka här känns aningen för chansartat.

 

Vet inte om jag hellre hade suttit på de händerna. Om han har färdig kåk, ja... men har han inte det så har jag hellre A6 alla dar på hela veckan då han måste köpa ut (+ att vi har nötfärgdrag).

 

Jag degar (även om det är scary om mabby degar.. vilket han iofs måste ha 63 eller om han är på synhumör 33 för att göra och risken att han ska ha det måste vara försvinnande liten... du 3 betpottar ju inte en bluff... det finns ju inte på kartan när mittenkillen är commitad)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte läge för att bara syna så vi förhoppningsvis får med Mabbe till en sidepot, då vi bör ha honom slagen för det mesta. Dessutom blir det bättre odds om det är ett race om sidokort mot airlie.

 

Kanske kan vara en ide... men... om vi pottar om kan inte mabbe syna med AKQ6 t.ex... vill vi verkligen att han ska syna med den? han kan ju inte syna med AAxx heller... vad gör vi om mabbe pottar om och arlie synar? då måste vi vika! (2.1k till känns lite kallt att syna)

 

Pottar vi om och mabbe synar så kan vi faktiskt leda mot hnm (jag tror inte att han har 63 eller 33.. det vore sick) om vi synar och mabbe pottar om så ser jag inte hur vi ska kunna syna (då han reppar 63 eller 33)?

 

Tänker jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och bra spel av honom eftersom han tänker precis som du (och jag) dvs "Jag leder mot Mabbe och vill isolera mig mot honom, in med degen"

 

Och vilket j-vla beslut fi måste ta... Syna all in med trissen, snacka om ångest.

 

EDIT: Såg att fi var förhållandevis shortstacked, så det blev ju en enkel syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är ju djup med internetögon sett, han sitter ju med 270 bb så det är ju ingen stdsyn

 

Enkel syn oddsmässigt, men jobbigt mentalt... Han har ju ändå stoppat in hälften redan och behöver typ bara 20-25% sannolikhet att vinna för att synen ska vara rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkel syn oddsmässigt, men jobbigt mentalt... Han har ju ändå stoppat in hälften redan och behöver typ bara 20-25% sannolikhet att vinna för att synen ska vara rätt.

Vi pratar om olika saker märker jag, jag pratar inte om hur Djens resonerar. Mabbe har ju en stdfold och airlie har ju stdsyn om Djens degar.

 

Jag sa bara att Airlie sätter Mabbe på samma handrange som Djens gör och därför är det ju std att slå upp potten efter Mabbes flop-bet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop-raisaren lär ha typ AK6x AA6x eller dylikt. Känns dumt att CBa annars. Han får omslag av en annan spelare. I sånna här situationer i omaha har jag snabbt lärt mig; att om tre två spelare ger action innan dig, och du har en 6a, måste en av dom ha 33.

 

Lätt fold

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop-raisaren lär ha typ AK6x AA6x eller dylikt. Känns dumt att CBa annars. Han får omslag av en annan spelare. I sånna här situationer i omaha har jag snabbt lärt mig; att om tre två spelare ger action innan dig, och du har en 6a, måste en av dom ha 33.

 

Lätt fold

 

:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

gammal tråd - vet d - men vilken bra hand för diskussion...

 

Det är resonemang och beslut i den här typen av händer som gör om man är duktig på omaha eller inte.

 

Viktigast lär ju i situationen vara hur fi är i sitt spel. Standard nl spelare betyder väl att han spelar höga par för hårt och inte ser värdet i sc o liknande händer eller i vart fall att alla 4 händer jobbar tillsammans. Med den informationen kan vi ta bort en massa möjliga händer.

 

Baserat på spelaren och att han slår upp pre är det ju troligast att han har ett högt par som AAxx, KKxx eller QQxx eller fyra höga kort som sitter väl ihop. Att han som nl spelare skulle sitta med ett lågt hjul som 3456 o slå upp i tidig position verkar inte troligt. Kvar är då ett högre hjul som 6789, högt par med par i treor lr högt par med 67 med färgdrag ex eller högt par och högt färgdrag.

 

låga hjulet: Slår nån verkligen upp på flop med sexa och låg kicker - speciellt inte en typisk nl spelare som vet att värdera kickers. Nej den handen går bort.

 

Kvar är då, för han har ju antingen triss eller kåk, högt par med par i treor och högt par med 6x. Två händer som det är troligt att fi sitter på. En vinner vi med, den andra förlorar vi med. Det är deepstackpoker. Tråkigt o jaga 6 outs. Men å andra sida - det vet ju också fi. Jobbigt läge och inte lätt o göra rätt. Normalt är det ju så att man skall vara den aggressive vid 5050 lägen. Här vet jag inte. Fold anser jag inte vara ett alternativ mot annat än en känd mkt tight spelare. Kvar är då att spela handen. Syn eller raise - allt lär åka in ändå. Inte lägger sig ju fi med A6 trissen här när han lagt så mkt. Sen har vi backdraw flushen också. Nej jag degar allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...