@ntonius Postad 30 Mars , 2008 Rapport Postad 30 Mars , 2008 Halloj, Anton heter jag och är 17 år. Jag startade med poker i 14 års åldern och lirat in rätt fina summor på diverse olika klienter. När jag var 15 år lade nån "pokertjej" till mig på msn och skrev kolla in den här handen och skickade en fil. Dum som jag var accepterade jag den å vips hade jag denna person inne i min dator. Samtidigt skrev en annan på min msn och skrev att jag sbsolut inte skulle acceptera filen eftersom denna pokertjej även addat honom. Men då var det för sent. Jag skrev och frågade "tjejen" om han var inne i min dator- Ja, HAHAHAH var svaret. Jag spelade med och låtsades tycka det var kul också för att med lite tur kunna få reda på mer om honom. Han kollade igenom mina pokerkonton och min email, som tur var hade jag ingenting vid den tiden. Men sur det var jag, men det visade jag ju inte förstås. Vi började skriva varje dag med varandra och till slut gav han mig sin riktiga msn till och med. Fick dock byta min msn då min förra helt plötsligt inte gick att logga in på längre.... La dock till honom igen på min nya när jag köpt ny dator. Han började nu skryta å härja om alla han hackat, men han var ofta noga med att inte påpeka nicknames och sådant. Tyckte själv det var rätt fascinerande. Tids nog så sket jag i att han hackat min dator, vi blev rätt bra vänner helt enkelt. Förra året gick jag med i ett annat forum, en amerikansk stejkingsida. Allt gick grymt bra och jag han bli en väl respekterad medlem, det var här jag började vinna som mest. Vann både fifty/fifty på ftp och en WSOP plats som jag sedan sålde. Jag sa åt honom att det kanske är något för honom så tar han inte pengar från andra. Jag började att stejka honom för att visa att han var "ärlig". Andra började också stejka honom och han kom nu också in rätt bra i forumet. Men en gång scammer alltid scammer, han rollade ett bap och blev på så vis blockad då han skrev att han aldrig skulle betala tillbaka. Jag skrev och bad om ursäkt och sa att han i sverige var en välkänd scammer. Detta gjorde att även jag blev blockad. Sen dess har jag tagit ett långt brejk från pokern men började lira för några månader sen. Snackade med han och han lirade på Betfair under nicket Nordbanken. Gick bra för honom och han lirade massa dyra turrar, lite skumt men tror faktist dessa pengar var ärliga. Detta var strax efter att han blivit dömd i tingsrätten. Efter detta har han även hunnit vara med i både Pokermagazine och Kalla Fakta. Men även fast han blivit dömd och medverkat i dessa saker så har han fortsatt, fast nu gör han det på sätt som inte går att åka dit för. Han "lånar" från folk i andras namn. Han har till och med startat en dagbok här nyligen... Har 2 gånger "ryckt in", en gång när han lurat HeyJohan och då fick han helt enkelt betala tillbaka till honom. Den andra gången försökte jag kontakta Ola, men var alltför oseriösa mail jag skickade då. Själv har jag bara varit delaktig EN gång och det var bara för några dagar sen. Jag ångrar detta väldigt mycket och det är nog anledninge till att jag skriver detta. Jag gav ut ett namn från min msn(sulla).. sorry(tror inte han kom över nått?) Grejjen är den att han kan komma in på ett msn-konto i vissa fall utan lösen. Måste ha nått slags pogram. Men till saken, känner ni nån som blivit av med pengar, eller någon ni lånat av som ni inte känner irl(han har betalat tillbaka i vissa fall).Han har aldrig sagt vilka han snott av, han har bara sagt att han gjort det och med vilket nick han lirat med. Skriv det här eller kontakta mig då Dags att få ett stopp på det här. Citera
rAilFISH Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 wow , some action på pf. det här blir skoj:-) Citera
MikeTime Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 Hmm, Nordbanken? Känner igen nicket. Trodde det var en pf:are men sökning på nicket gav inget... Finns nån på svs med liknande nick - samma gubbe? Edit; http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/46202-nordbanken-krossar-betfairs-nl50.html Visste jag hade sett nicket nånstans. Håller med ovanstående postare - detta kan bli skoj (i några timmar tills modsen låser tråden....) Citera
Alow Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 Hur ska detta nu gå NordBanken är alltså en bedragare? Om det nu är samma person. Citera
rAilFISH Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 varför låsa miketime , bra att sådan information kommer ut ! Citera
Partyjack Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 Halloj, Anton heter jag och är 17 år. Jag startade med poker i 14 års åldern Tydliga bevis på varför det är 18årsgräns på onlinepoker.. Citera
MikeTime Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 varför låsa miketime , bra att sådan information kommer ut ! Givetvis - håller med. De brukar dock inte gilla att folk hängs ut på forumet utan hållbara bevis. Tydliga bevis på varför det är 18årsgräns på onlinepoker.. Qft! Citera
sulla Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 Det är jag som är Sulla och det är min msn som blev hackad, jag skrev en tråd om det för någon dag sen då jag inte fattade hur han kan ha kommit över lösen mm. Han tog över min msn och bytte sen lösen för att stänga ute mig, han har också chattat över msn med en av mina vänner "hetental" här på forumet, men då jag varnat mina kontakter för scam tror jag ingen risk finns. Inga klienter eller lösen finns länkade till msn så det bör vara safe. Oavsett blir man jävligt lack när detta händer. Förstår inte varför du gjorde detta Antonius då jag vart sjyst o lånat dig cash mm. EDIT: länk... http://pokerforum.nu/forum/off-topic/46197-msn-hackat.html Citera
FreePlopp Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 Det luktar scam lång väg. De är ett gäng som försöker lura folk på PF föra att sedan sno deras pengar. Fråga mig inte hur. Det luktar vasselin och stjärtolja om det här. De har planerat det här i åratal, och först nu lägger de in stöten. Jag är skeptisk... (Kikar på "Syna bluffen" just nu.) Citera
el_kryddo Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 Jag fattar inte hur snorungar kan få fortsätta med sånt här skit utan att nån tar tag i saken. Är alla nätgrinders trötta bleka snubbar som inte har nåt jävlaranamma eller kontakter att sätta folk på plats? När det gäller sånt här borde pokern gå tillbaka till vilda västern-stadiet imo. EDIT: Förövrigt borde FT och PS:s representanter som ser detta stänga av nicken där en minderårig spelat och konfiskera ev tillgångar (lär väl iofs inte finnas nåt där, nån gräns på idiotin lär det väl vara). Citera
sulla Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 Jag fattar inte hur snorungar kan få fortsätta med sånt här skit utan att nån tar tag i saken. Är alla nätgrinders trötta bleka snubbar som inte har nåt jävlaranamma eller kontakter att sätta folk på plats? När det gäller sånt här borde pokern gå tillbaka till vilda västern-stadiet imo. Ärligt Kryddo, vad fan kan man göra? Hämta basebollträ? Polisen ger ingen prio direkt och vart har jag bevis? Eller vem han är? Citera
Joeduck Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 Det luktar scam lång väg. De är ett gäng som försöker lura folk på PF föra att sedan sno deras pengar. Fråga mig inte hur. Det luktar vasselin och stjärtolja om det här. De har planerat det här i åratal, och först nu lägger de in stöten. Jag är skeptisk... (Kikar på "Syna bluffen" just nu.) Ja tycker det verkar som en snubbes sjukliga beteende. Likt en pedofil som återkommer till brottsplatsen (badhuset) så kan h*n inte hålla sig borta.Det märks nog så småningom om allt handlar om 'the Big Scamm'. Citera
MikeTime Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 Jag fattar inte hur snorungar kan få fortsätta med sånt här skit utan att nån tar tag i saken. Är alla nätgrinders trötta bleka snubbar som inte har nåt jävlaranamma eller kontakter att sätta folk på plats? När det gäller sånt här borde pokern gå tillbaka till vilda västern-stadiet imo. EDIT: Förövrigt borde FT och PS:s representanter som ser detta stänga av nicken där en minderårig spelat och konfiskera ev tillgångar (lär väl iofs inte finnas nåt där, nån gräns på idiotin lär det väl vara). Håller med till 100% Citera
el_kryddo Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 sulla> Han hade väl blåst nån på stora summor. Hade det varit jag och jag inte fått hjälp av polisen hade jag löst det på annan väg, inget snack om saken. Det verkar ju som att identiterna på några av dessa scammers är relativt kända. (Pratar nödvändigtvis inte om fi i tråden utan mer allmänt) Citera
ickash Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 Pf.se gänget måste ju kunna spåra dessa drönares ip. Har man tur så är de nog dumma att sitta hemma och scamma, då är det bara kontakta hells angels och detonera sprängladdning under husgrunden deras. Citera
Partyjack Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 då är det bara kontakta hells angels och detonera sprängladdning under husgrunden deras. Just den lösningen kanske är lika kostsam som själva scammen blivit rent ekonomiskt.. Tycker även OP @ntonius verkar komma billigt undan, nog för att det är starkt att komma ut och försöka hjälpa.. Men att från första början lämna ut någons msn är ju precis lika illa som att genomföra själva scammen imo.. Citera
mrmaster Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 Skicka för H**** inte era mail eller kontakta dessa trallisar. Citera
gulapa Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 Det behöver inte bli så dyrt att sköta det själv. Om du vill få dem slagna kan du säkert få det för en Big mac. Om du vill döda dem får du nog köra plusmeny. Citera
Hjort Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 Är alla nätgrinders trötta bleka snubbar som inte har nåt jävlaranamma eller kontakter att sätta folk på plats?Ja, i stort sett. Det kallas att "inte vara helt sjuk i huvudet" samt "inte umgås med grovt kriminella", vilket förvånansvärt är rätt standard bland Svenssons här i landet. Och om du själv inte har misshandlat/haft ihjäl någon i kallt blod så kanske du inte ska vara så jättekaxig över att andra inte gör det. EDIT: Förövrigt borde FT och PS:s representanter som ser detta stänga av nicken där en minderårig spelat och konfiskera ev tillgångar (lär väl iofs inte finnas nåt där, nån gräns på idiotin lär det väl vara).Btw, jag är 15 och har nickat "sbrugby" på FT med falska personuppgifter. Kan inte leva med skammen längre och begär nu att pengarna på kontot tas om hand om och skänks till föreningen för föräldralösa katter. Btw, rätt säkert på att någon "Antonius" stått i centrum för andra scammar för 1-2 år sen. Inte omöjligt att det är samme snubbe. Also, wtf är det för fel på er? Citera
gdaily Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 Det finns en nyhet någonstans i nyhetsarkivet från rättegången. Den intresserade läsaren kan där få reda på målnumret, och på den vägen plocka fram namn och adress på den dömde. Detta är icke-hemlig info för den som orkar rota lite. Men här på PF publicerar vi inga namn eller andra personuppgifter tack, med avseende på PUL (personuppgiftslagen). Vill man ha tag på killen så är det enkelt, men lite får man jobba själv. Citera
rAilFISH Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 Tror inte killen behöver vara rädd för några bleka pokerplayers från ett forum.. Citera
Snabelguy Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 Jag bara undrar: brukar ni lägga till folk på er msn som ni "träffar" på forum? Och ta emot skumma filer eller klicka på skumma länkar som de skickar? Och använda samma mailadress ni har på msn till pokerrelaterade saker? Citera
@ntonius Postad 31 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 31 Mars , 2008 sorry sulla. sjukt ledsen, har inget försvar till det jag gjorde. Men kontakta mig om något försvinner från nått av dina konton eller dina vänners så fixar jag det somehow. Till Hjort, tror det där var under tiden han var inne på min dator? Det skrev jag i ett flertal inlägg + en kompis försökte förklara det med. Citera
el_kryddo Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 Hjort> Du får jobba på dina reads. Att stå på sig mot nån som attackerar en på ett eller annat sätt är väl snarare att ha lite ryggrad och stolthet i kroppen. Citera
Recommended Posts