Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fick mitt msn hackat under förmiddagen igår och bytte genast efter det lösenord, trots detta har nu hackarn tagit tillbaka det och har nu i sin tur bytt lösen så jag stängts ute.

Han har dessutom chattat med en av mina vänner. Min fråga, finns det nåt annat sätt detta kan ha hänt på än att en trojan finns på min laptop? Det är jobbets dator och vi har brandvägg samt kunnig datapersonal men ligger ju ute på hotell en del utan säker lina.

Har inte heller tankat ner något via msn.

EDIT: fick någon minut innan det togs över en förfrågan om ny kontakt som jag nekade efter lite övervägande, kan detta vara en väg in?

Postad

Kan det va så att dom har kontroll över din mail? Hur du än byter lösen på msn kan dom ju nollställa den till mailen igen. (typ du har reggat på nån sajt som blivit hackad med samma mail)

edit: e ju hopplöst att spekulera ...men:

Kanske nån sårbarhet i annan applikation som leder till att msn kan bli kapat, inte första gången det hänt isf.

man vet ju inte riktigt va som kan hända när man använder öppna "fientliga nät" nån kan ändra routern så tex http://www.hotmail.com pekar till annan sida där man samlar uppgifter.