Gå till innehåll

Bugg på paradisepoker?


Rackad

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Väldigt ofta som jag inte vinner AIs överhuvudtaget där. Märkligt eftersom man borde kunna vinna 1 av 10 så man iaf kan få tycka det är spännande när tärningarna rullas ut.

Och sen vill jag veta varför man inte vinner 9av10 AIs ibland, det borde väl jämna ut sig i längden?

Agerar ni som pokerstars och stänger av AI vinst för folk godtyckligt?

Eller begär jag för mycket lr inte förstår matematiken bakom poker när man varannan session inte kan vinna 1 AI av 10 på paradisepoker?

 

Jag vet att jag är ganska stor vinnare på SNGs där och det verkar som ni jämnar ut det med att inte låta vissa personer vinna AIs.

Men ni måste förstå att om ni stänger av möjlig AI vinst så blir det jäkligt trist o spela då det inte är spännande längre i AI situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt ofta som jag inte vinner AIs överhuvudtaget där. Märkligt eftersom man borde kunna vinna 1 av 10 så man iaf kan få tycka det är spännande när tärningarna rullas ut.

Och sen vill jag veta varför man inte vinner 9av10 AIs ibland, det borde väl jämna ut sig i längden?

Agerar ni som pokerstars och stänger av AI vinst för folk godtyckligt?

Eller begär jag för mycket lr inte förstår matematiken bakom poker när man varannan session inte kan vinna 1 AI av 10 på paradisepoker?

 

Jag vet att jag är ganska stor vinnare på SNGs där och det verkar som ni jämnar ut det med att inte låta vissa personer vinna AIs.

Men ni måste förstå att om ni stänger av möjlig AI vinst så blir det jäkligt trist o spela då det inte är spännande längre i AI situationer.

 

Hej,

 

Ni får förlåta mig, men jag är inte riktigt säker på om denna tråd är allvar, skämt eller ren ironi? :roll:

 

Mvh ParadiseEric

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr mobbningen har ej upphört.

Alla vet ju att B2B va riggat så varför skulle ingen annan sida va det.

Vill gärna ha en förklaring till varför man bara har otur på siten och att det aldrig är tvärtom som matematiken förespråkar.

 

EDIT: skitsamma, har cashat ut från skiten nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill gärna ha en förklaring till varför man bara har otur på siten och att det aldrig är tvärtom som matematiken förespråkar.

 

Det är ju ganska knäppt.... tänk dig, nu sitter det en glad skit någonstans och kan inte fatta vilken tur den haft... För om du har otur måste väl ändå någon annan haft tur? Och på samma sajt? Hur går det ihop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bottar blir inte "glad skit".

 

Så du menar att Paradise har egna bottar som spelar? För varför skulle man annars se till att bottarna vinner om det inte ens vore deras egna?

 

Jag tycker ofta det är så att man är duktig när man vinner och man har otur när man förlorar... aldrig att man har tur när man vinner och är dålig när man förlorar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att Paradise har egna bottar som spelar? För varför skulle man annars se till att bottarna vinner om det inte ens vore deras egna?

 

Så att de vinnande spelarna ger tillbaka till fiskarna så antalet spelare inte sjönker och därmed spelas det mer poker på nätverket vilket inbringar mer rake.

 

Sjuka är att på alla nya siter jag spelat SNGs på så har jag plussat rejält de första par hundra sngs. Sen har totalrigg satt stop på kontot, varje gång. Den hävs heller inte utan fortsätter. Börjar se ett mönster nu. På stars tänkte jag att det måste vända nån gång men efter 1500 SNGs(4 i taget) av sådan otur man kanppt blev förbannad på utan man bara gapade och fascinerades av matematikens fall, så gav jag upp där trots att jag gillar siten.

Jag spelar lowlimit sngs så det är inte så att folk lär sig min spelstil lr så, träffar sällan på samma spelare igen.

 

Jag börjar bli helt övertygad över denna "robin hood" rigg som gynnar siterna. Pengarna går bara fram och tillbaka mellan spelarna i all oändlighet vilket gör att rake läggs på rake på samma pengar i potentiel oändlighet.

Jag tror dock inte ens siternas tekniker känner till denna delen av koden. Detta hade kommit ut till slut utan det är bosses only knowledge. Typ som ingredienserna till julmust, inte ens bryggarna känner till recepten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara gapade och fascinerades av matematikens fall

Har du verkligen räknat på det då? Lista alla all in pre du har och se hur väl det stämmer.

 

Visst kan jag hålla med om att det händer helt sjuka saker emellanåt. Men samtidigt så händer det en hel massa saker som inte är det minsta sjukt. A9 ska vinna mot AK all in pre då och då. Inget konstigt alls. Inget konstigt alls ifall det händer en jävla massa gånger.

 

Snarare kan det vara så att när man möter riktigt dåligt motstånd som jag tex kan tycka att det är på Paradise, så kommer man att råka ut för mycket mer utdragninger. Helt enkelt för att om man alltid leder så har motståndaren så många fler chanser att dra ut, än om man möter motståndare som är lika duktig som en själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller AK vs A9 så vinner jag nog bara lite mindre än normalt. Även överpar mot underpar vinner jag oxå relativt normalt på.

 

Det är händerna där jag har mellan 35-65% i som är fullständigt omöjliga att vinna när det är som bäst och svåra när det är som bäst.

Så är det på alla siter jag spelar på efter ett tag utan stop. Kan bara byta site och spela mina initiala par hundra sngs utan rigg för att sen drabbas. Den stängs heller aldrig av.

 

Jag har full koll på procenten i poker i alla situationer och jag är ingen nybörjare som drabbats av sin första motgång.

Robin Hood riggen måste bekämpas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt ofta som jag inte vinner AIs överhuvudtaget där. Märkligt eftersom man borde kunna vinna 1 av 10 så man iaf kan få tycka det är spännande när tärningarna rullas ut.

Och sen vill jag veta varför man inte vinner 9av10 AIs ibland, det borde väl jämna ut sig i längden?

Agerar ni som pokerstars och stänger av AI vinst för folk godtyckligt?

Eller begär jag för mycket lr inte förstår matematiken bakom poker när man varannan session inte kan vinna 1 AI av 10 på paradisepoker?

 

Jag vet att jag är ganska stor vinnare på SNGs där och det verkar som ni jämnar ut det med att inte låta vissa personer vinna AIs.

Men ni måste förstå att om ni stänger av möjlig AI vinst så blir det jäkligt trist o spela då det inte är spännande längre i AI situationer.

 

Hur lyckas du vara ganska stort vinnande på SNG:s om du aldrig vinner några AI:s?

 

Kan du inte ta sånt här i riggtråden som alla andra fanatiker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att Paradise har egna bottar som spelar? För varför skulle man annars se till att bottarna vinner om det inte ens vore deras egna?

 

Jag tycker ofta det är så att man är duktig när man vinner och man har otur när man förlorar... aldrig att man har tur när man vinner och är dålig när man förlorar...

 

Förlåt. Jag ska sluta med ironi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också testat Paradise eftersom jag gillar Boss clienten.

Rigg o sånt skit tror jag inte på, kanske är naiv, men cashade ut pengarna pga andra skäl. Sant att AI situationer uppstår väldigt ofta!!

Spelade på 1-2 ibland 2-4 $$/££, och märkte att 4 av 5 spelare sitter på mellan 4-8 bord, omöjligt att spela där i längden, synPF 38-42%.

Och droppen var deras försök till nån sorts rakeback i ppf där du får spela skiten av dig för 100££ i rakeback. Motsvarar typ 6% - patetiskt.

Inte glömma att man får skatta skiten också!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och för den som vill läsa mer om världens mest oturförföljda pokerspelare kan mer läsa här :roll:

Eftersom jag inte överdrivit ens en gnutta och du tycker att jag är den mest oturliga i världen så skrämmer det mig lite. Måste ju betyda att detta inte är normalt.

Edit: Bara under att jag skrev detta loosa jag AA vs TT, QQ vs 55 och 99vs AJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara under att jag skrev detta loosa jag AA vs TT, QQ vs 55 och 99vs AJ

 

Kan du inte förstå att du faktiskt ska förlora med AA vs TT, QQ vs 55 och 99 vs AJ en jävla massa gånger? Det är ju inte det minsta konstigt!

 

Anser du att du har TUR någon gång du vinner?

Eller är det bara att du är så grym på att spela att du spelar ut motståndarna när du vinner? Eller är det så att dina AA faktiskt står mot TT en massa gånger då?

 

Vad är det som gör att du vinner när du vinner? Vilka händer har du då och vilka har din motståndare?

 

Jag har förlorat helt sjuka händer, tex AA mot 23 all in pre. Men man ska ju vara glad för att någon bluffställer all in med 23 mot ens höjning när man har AA. Sen att man blir utdragen någon gång får man ta. Vill man hellre att motståndarna spelar helt perfekt och aldrig drar ut?

 

Jag förstår bara inte vad du klagar på eftersom du verka gå plus. Hur fan kan du gå plus om du har världens otur? Eller är det så att du backar??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAg går +-0 när det är jävligt. Plussar när det bara går kasst.

Anledningen är att jag spelar lowlimit vilket gör att jag stackar folk relativt lätt i lägen där de drar dött lr har säg 20%. Det är mkt överpar mot underpar och KK mot AJ osv och billiga floppar där Fi överskattar sin hand.

Folk blir lätt panikslagna så fort BB är en 7e del av ens stack och stackar med första A lr paret de får.

 

Det jag är stoltast över i min pokerkarriär är när jag gick plus 200$ över 1200 6+0,5$ sngs på stars där jag vann 7% av alla coinflips(räknar då in händer där jag har mellan 40-60% vinstchans). Som jämförelse gick jag 1700$ plus första 1000sngs där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAg går +-0 när det är jävligt. Plussar när det bara går kasst.

 

Går man +-0 när det är jävligt och tycker att det är synd om en så vet jag inte om man har rätt förväntningar på poker.

 

När det går jävligt för vanligt folk så sitter dom med paniken för att sin BR börjar sina... inte att de inte lyckats göra den större.

 

Jag tror du har ett selektivt minne och tycker att du borde vinna varenda pott där du har minst 0,0001% övertag.

 

Om du nu går +-0 när det är jävligt, dvs när du förlorar med AA mot TT och liknande. Vilka händer vinner du med då för att väga upp de sjuka utdragningarna du hänvisar till? Om du går en massa minus på dom, så måste du ju gå lika mycket plus på andra? Vilka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag är stoltast över i min pokerkarriär är när jag gick plus 200$ över 1200 6+0,5$ sngs på stars där jag vann 7% av alla coinflips(räknar då in händer där jag har mellan 40-60% vinstchans).

 

Hur gick det här till? Hur kunde du gå plus då? Vilka händer vann du med här? Antingen så fick du jävligt många händer där du hade högre vinstchans än 40-60% eftersom du säger att du förlorade merparten av dessa, eller så vann du en massa händer där du var underdog. Men... då hade du ju tur...?

 

Jag får det inte att gå ihop... hur kan man säga att man förlorar en massa händer där man borde vinna, och sen ändå gå plus. HUR?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä AA och KK ä enda händerna jag vinner med.

Det är coinflipsen jag aldrig vinner.

På stars så vann jag nog överparen mot underpar och AK vs Ax relativt normalt, det var coinflipsen jag var helt gone på.

Jag gnäller inte över utdragningar. Sånt händer. Det jag vill är att få vinna lite bullshit AIs som Q8o vs A2 osv som det ofta blir i SNGs.

Och jag skrev ju vilka händer jag vann på. Överpar, Tp-bättre kicker. Sett billiga floppar som jag sen stacka folk med. Det övervägde alla coinflips. Men att gå plus 200 på 1200 sngs är väl knappast o plussa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag vet att gnäll blir mottaget med skeptism inom pokern men tyvärr är det lika illa som det låter.

Det märkliga är att man aldrig vinner säg 8av 10 coinflips men man förlorar 9av10 väldigt ofta. Borde det inte gå jämnt ut. Borde man inte va oslagbar vissa dagar. Såna dagar har inte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...