Hockeyklubbor Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Det är tråkigt surfa runt på diverse handanalyser och dagböcker då man inte hajjar alla termer och förkortningar. Således undrar jag vad betyder... cb push ABC FT MTP OT MTT FTP HIJ CB squeeza Tacksam för svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 cb = continuation bet, fortsättningsbet push = beta/(ställa in allt) ABC = "tråkig ABC-poker", en som spelar enligt skolboken typ FT = Final Table MTP = ? OT = Off Topic MTT = Multi Table Tournament, flerbordsturnering FTP = Full Tilt Poker (en sajt) HIJ = ? CB = cb antar jag Squeeza = ett spel där du "klämmer en eller flera motståndare" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
synare Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 HIJ = ? HIJ, kan det betyda Hijack kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hockeyklubbor Postad 5 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 December , 2007 cb = continuation bet, fortsättningsbetpush = beta/(ställa in allt) ABC = "tråkig ABC-poker", en som spelar enligt skolboken typ FT = Final Table MTP = ? OT = Off Topic MTT = Multi Table Tournament, flerbordsturnering FTP = Full Tilt Poker (en sajt) HIJ = ? CB = cb antar jag Squeeza = ett spel där du "klämmer en eller flera motståndare" Tack tack. Så cb är när man betar exempelvis pre och postflopp under samma giv? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Med reservation för att somliga förkortningar kan ha flera betydelser. cb continuation bet, dvs att som preflophöjare även beta ut på flop push att dega in, stoppa in allt, gå all-in ABC abc-poker är alltså grundläggande bara spela utifrån sina egna kort-poker FT final table, finalbord i en turnering MTP med tanke på OT off topic, dvs sånt som inte har med tråden i övrigt att göra MTT Multi table tournament, dvs en flerbordsturnering FTP Full Tilt Poker HIJ Hi-Jack, dvs positionen två före knappen CB Se ovan squeeza Ett slags "move" eller "spel" som ser ut enligt följande (med reservation för att vissa varianter kan förekomma): Spelare A höjer Spelare B synar Spelare C (ofta i någon av blindarna) höjer tillbaka med en svagare hand än normalfallet. Tanken är att A får lite svårt att syna då han dessutom har B att oroa sig för, samt att C visat svaghet tidigare genom att bara syna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matfrid Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Tack tack. Så cb är när man betar exempelvis pre och postflopp under samma giv? continuation bet är just det bet du gör efter floppen. Men du har rätt i att det ingår i en klassiker: ta initiativet med en höjning preflop, beta halvt till hel pot vid floppen och räkna med att alla lägger sig så pass ofta att det blir lönsamt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hockeyklubbor Postad 5 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 December , 2007 Har med ny kunskap har jag återigen tagit mig an handanalyser osv.. dock hittar jag fortfarande en del frågetecken. Vad betyder... PLO = pot limit .....? NLT = no limit ....? TPNK = top pair .... kicker? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Har med ny kunskap har jag återigen tagit mig an handanalyser osv.. dock hittar jag fortfarande en del frågetecken. Vad betyder... PLO = pot limit .....? NLT = no limit ....? TPNK = top pair .... kicker? Pott Limit OmahaNo-limit Texas Top pair/no kicker (Ex A3 på bordet A86) till skillnad från TPTK (Topppar/topp kicker (AK på samma flopp) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Pot limit OMAHA No limit TEXAS (hold'em) Top pair NO kicker (dvs, en kicker som är så låg att spelaren inte använder det kortet) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Sablarns! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
demimonde Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Pot limit OMAHA No limit TEXAS Top pair NO? NICE? kicker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
demimonde Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 äsch gdaily o eury hann före! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hockeyklubbor Postad 5 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 December , 2007 Sablarns! Grymt med så snabba svar. Vad innebär ett värdebet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DocLame Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Grymt med så snabba svar. Vad innebär ett värdebet? Att du betar med en bra hand i förhoppningen att få syn av en sämre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
demimonde Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Du vet att där finn en tråd som heter Vad betyder olika pokertermer? den finner du här http://pokerforum.nu/forum/faq-vanliga-fragor/190-vad-betyder-olika-pokertermer-16.html#post852124 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hockeyklubbor Postad 5 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 December , 2007 Du vet att där finn en tråd som heter Vad betyder olika pokertermer? den finner du här http://pokerforum.nu/forum/faq-vanliga-fragor/190-vad-betyder-olika-pokertermer-16.html#post852124 Jo.. har surfat runt en del där innan min första inlägg. Tyvärr hittade jag inte förklaringar till alla de termer jag inte förstod och det var dem jag postade här. (däremot såg jag nu att value bet finns med där) Tack iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Vad betyder FYP? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Vad betyder FYP? Fixed Your Post Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Fixed Your Post ....som i sin tur innebär? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 ....som i sin tur innebär? Att man tycker någon skrev fel och man rättar till det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sexyterran Postad 11 December , 2007 Rapport Share Postad 11 December , 2007 sett fyp som "for your pleasure" FTW! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts