Gå till innehåll

Aussie Millions Main Event 2012


Goldwinner

Recommended Posts

 

Berätta mer för oss icke vetande:)

 

There exists cheat programs, which makes it possible for everybody with the same software to see each other’s cards. Cheaters use these programs to collude. But it also means that the people who made the program have the possibility to see the cards of every player who use this software.

 

There have been a lot of rumours about one of the world’s most successful online players, the Swede Mohammad Kowssarie (The Terrorist, Terror of Sweden, Fast Freddie). They say that he has won his millions with the help of this kind of cheating. They say that Mohammad, with the help of a Russian computer expert, have succeeded to get into the opponents computers. They used a security hole in MSN messenger to get in and get access to the opponent’s cards. The cheating was done at absolute top-level poker against the worlds best poker players. Mohammad won the biggest pot in online poker history against ”bad_ip”, Johnny Lodden, $465.451 with tree aces and a jack kicker. Mohammad plays regularly at Full Tilt against players like Phil Ivey, Mike Matusow, Gus Hansen and Howard Lederer.

 

The fact is that Mohammad plays in a way that seems to be impossible if you cant see the opponent’s cards and he has won millions of dollars in a short time.

 

I’m not so sure that he really is a cheater. Maybe he’s just a very talented player with an extreme ability to read the opponents cards, and sour losers spread the rumours.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget är bevisat. I senaste numret av poker Magazine hänger Antonius ut honom som fuskare, men han förnekar det förstås. Till saken hör att händelsen ligger långt tillbaka i tiden, i mitt tycke tappar man i trovärdighet när man flera år senare kommer ut med sån här information. Och det verkar bara vara ord mot ord som gäller här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ptja, är ju inte bara antonius och lodden direkt som hänger ut honom. en del andra svenska mycket respekterade spelare trodde också det och backade upp det med fynd av suspekta filer på sina datorer.

 

Var inte bara NLHE panelen som anklagade honom, några av våra mest prominenta limitspelare någonsin var också säkra på att han fuskade, inget de talade öppet om dock för en del var faktiskt på riktigt rädd för honom.

Är ju lite svårare göra upp för "skumma oortodoxa linjer" i limit än i nlhe om man skall köpa att han kanske bara spelade lite märkligt pre och kanske hade några uppenbara läckor som han kanske kompenserade på andra områden då det ändå var jävligt länge sedan.

 

Om han nu fuskade, så hade han ju då tamejfan en con-artist aproach på det hela genom att vara så offentlig han bara kunde med sin hemsida och häcklar-filmer istället för att göra så lite väsen som möjligt och gömma sig bakom sitt online-nick. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så som Antonius beskrev det skickade han över en fil innehållandes en trojan på msn. Gjorde det i högstadiet med datorn i klassrummet och med det programet kunde man kolla exakt vad som gjordes på datorn (kunde iofs styra den också) alltså typ som teamviewer. Lär väl ha varit något liknande han använt sig av om det nu stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var mycket snack om detta för många år sedan och det var många Svenska stor spelare som hängde ut han.

Om jag inte minns helt fel så fick även någon eller några av dessa hembesök allafall dom som bodde i Göteborg.

Någon drog tydligen tbx det dom hade sagt.

 

Kan dock ha fel då det var ett tag sen.

 

 

Allafall så saknar jag dom roliga videorna han hade:lol:

Sen så spela han rätt sjukt också så det hade inte förvånat mig om han fuska men åt andra sidan så spela Isildur1 lika sjukt sen har vi även Texaslimitking som spelade rätt suspekt osv.

 

Kul om han kunde göra comeback och lägga in några roliga videos mot Isildur1:-D

 

Vi Svenskar dominerade Highstakes online förr nu har vi typ Isildur1 men inte mer så det hade vart kul om vi hade mer regulars på topp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var mycket snack om detta för många år sedan och det var många Svenska stor spelare som hängde ut han.

Om jag inte minns helt fel så fick även någon eller några av dessa hembesök allafall dom som bodde i Göteborg.

Någon drog tydligen tbx det dom hade sagt.

 

Kan dock ha fel då det var ett tag sen.

 

 

Allafall så saknar jag dom roliga videorna han hade:lol:

Sen så spela han rätt sjukt också så det hade inte förvånat mig om han fuska men åt andra sidan så spela Isildur1 lika sjukt sen har vi även Texaslimitking som spelade rätt suspekt osv.

 

Kul om han kunde göra comeback och lägga in några roliga videos mot Isildur1:-D

 

Vi Svenskar dominerade Highstakes online förr nu har vi typ Isildur1 men inte mer så det hade vart kul om vi hade mer regulars på topp.

 

Betyder det att de som dominerade var först/bäst på att fuska alltså?

 

Jag skrev i en annan tråd att om man gör det så skall man nog vara ganska nervös nu. För de senaste gängen som blivit inkopplade att hitta dessa personer, är inga man direkt ser morgondagens solljus efter att ha pratat med.

 

Det som är lustigt är att de får betalt både från Sverige, Finland och Monaco för att utföra sina tjänster......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betyder det att de som dominerade var först/bäst på att fuska alltså?

 

Jag skrev i en annan tråd att om man gör det så skall man nog vara ganska nervös nu. För de senaste gängen som blivit inkopplade att hitta dessa personer, är inga man direkt ser morgondagens solljus efter att ha pratat med.

 

Det som är lustigt är att de får betalt både från Sverige, Finland och Monaco för att utföra sina tjänster......

 

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

prata klarspråk istället för att hinta en jävla massa? dem inblandade är ju dem enda som fattar vad du pratar om

 

Glöm det. Om folk fuskar är det skit, och det skall bestraffas.

 

Tydligen tycker någon/några konstellationer det så mycket att de lejer andra att "kolla upp det".

 

Och det kan väl diskuteras moralen i det hela, men om de hittar nåt så.....ja, jag tycker det är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag svarar generellt inte på forum trådar och anser mig inte behöva försvara mig i vanliga fall just mot snacket från 7-8 år tillbaka.

 

Men i detta fall gör jag ett undantag då jag hängs ut på en annan kategori av just grov kriminalitet.

 

Jag vill först och främst till dem som svarat på denna tråd att jag inte dömer någon för inläggen då det faktiskt pratats väldigt mycket och diskuterats fram och tillbaka tidigare på detta forum och andra amerikanska tex 2 + 2

 

Pokermagazines artikel med Antonius gör inte saken så mycket enklare för varken mig eller sanningen att komma ut som den faktiskt är:

 

Första är att Patrik, Lodden eller några / många andra spelare bedömer mig som en dålig spelare och att jag måste ha fuskat för att kunna vinna med mitt "lös/dåliga" spel som det kallas.

 

Jag anser inte att någon av dessa medvetet skapat en häxjakt på mig eller har just personligt onda avsiktet men menar på att denna historia är väldigt lätt att bygga på.

 

 

Låt mig illustrera något som jag skulle vilja kalla är att scamma pokervärlden:att ge ett sken att man har bevis och beskylla någon sedan att man inte vågar lämna fram dem, märkligt tycker jag då att man går ut i en tidning och lägger fram anklagelser vilt men tvekar att lägga fram bevisen.

 

Är det då fel på bevisbördan eller är man rädd?

 

 

Nästa frågeställning är, varför är man rädd?

 

Jag har tidigare aldrig bemötts av Patriks anklagelser konkret utan mer hört det ryktes väg och jag har i mitt´aldrig konfronterat eller känt mig ha behovet att konfrontera någon gällande detta, för att för mig så är detta i stort sätt helt oviktigt vad folk tror och tänker och gissar.

 

Jag HAR aldrig och KOMMER aldrig att försöka tysta någon till något som är helt meningslöst för mig, riskera flera års fängelse för något som är helt osant och obefintligt i min värld. TVÄRTOM mina vänner, folk har försökt att fiska upp pengar på detta vis mot mig, och misslyckats - min privata teori är att det kanske är DÄRFÖR man är orolig för man faktiskt en dag är orolig att man står mot väggen där någon KRÄVER bevis för en rätt allvarlig anklagelse, och nu plötsligt är den dubbelt så allvarlig när man blandar in hot etc.

 

Enda anledningen jag svarar här för att påminna att saker är inte som en viss panel säger eller vad någon hört någonstans, det finns en verklighet och den kommer jag alltid att kunna BEVISA fullt ut till 100% till dem som faktiskt jag känner att jag har behovet, vill folk fortsätta att göra antaganden och negativa kommentarer på vad folk har kokat ihop helt enkelt så får man göra det, jag tar inte illa upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...