Gå till innehåll

Kommentera Othello och gdaily har en blogg ihop


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 412
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vi tänkte att om vi spelar "för en god sak", dvs cancerfonden, så har vi riggen på vår sida. I kväll ska det klonkas på!
Alltså, för att maxa riggen så måste ni ju göra något taskigt om ni åker ut utanför pengarna. Typ donera 5% av förlusten till Nationaldemokraterna eller NAMBLA eller råna en pensionär.

 

På det sättet så kan ni ju kalla personerna som bustar er för "pedofilälskare", "nazist" eller "pensionärhatare".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nat Arem (2+2 kille, operatör av ThePokerDB) har besökt Absolute Poker och bloggar om sina findings. Här är dock min hemmaplan (systemarkitektur, IT-säkerhet och arkitekturgranskningar) och jag måste säga att det märks att han aldrig gjort en seriös utredning av något slag förut (och om han har det hoppas jag att kunderna kunde annullera fakturan), för sättet som han beskriver det på är under all kritik ur ett rent professionellt perspektiv. Men för en slumpmässig pokerspelare med lite bakgrundsinformation så är det ju lättläst i alla fall.

 

Till hans försvar skall dock nämnas att det är ingen audit han har gjort. Audit görs av Gaming Associates och han blev inbjuden att träffa folk och ställa frågor som en av de mest aktiva i uppnystandet av härvan på 2+2 (Brags, Beats and Variances av alla ställen!).

Han fick ej heller se material som var reserverat för audit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till hans försvar skall dock nämnas att det är ingen audit han har gjort. Audit görs av Gaming Associates och han blev inbjuden att träffa folk och ställa frågor som en av de mest aktiva i uppnystandet av härvan på 2+2 (Brags, Beats and Variances av alla ställen!).

Han fick ej heller se material som var reserverat för audit.

 

Jag håller med om det du säger gällande att han inte gjort någon audit och jag skall försöka beskriva mer i detalj vad jag har för problem med själva blogginläggen.

 

Det märks tydligt att han är ganska junior och inte har någon djupare teknisk kompetens, något som han dock inte tidigare dolt (läs hans well på 2+2 för detaljer). Det gör dock att resan till Absolute framstår som rätt löjlig och intetsägande i och med att inte något nytt alls framkommer och att han i punktform bara beskriver saker som folk tidigare känner till samt vad han tror. Man får känslan av att han åkt dit, hamnat i ett sammanträdesrum där sajtrepresentanterna lagt fram vad de tycker, kanske kört något demo av administrationsklienten för sajten, och att han sedan åkt därifrån.

 

Det är med andra ord en resa som man kunde varit utan, och mitt problem är att han nu gett sajten i fråga ett sken av att vara villiga att låta sina kritiker komma till tals och få se deras verksamhet inifrån när de inte låtit honom se någonting.

 

Jag är rätt säker på att han i en tidigare tråd sa att han faktiskt sysslat med professionella audits förut. Apropå att någon kommenterade att han var okvalificerad.

 

Visst, och jag har byggt världens snabbaste databasmotor. Att min roll i projektet var liten och begränsad på utvecklingssidan (jag blev projektledare efter en vecka som konsult i projektet) och att jag checkade in mindre än fem filer med icke-kärnfunktionalitet som troligen inte ligger kvar i den releasade versionen kan jag välja att inte prata om när någon frågar.

 

Alltså, jag gillar thepokerdb och jag önskar jag skrivit applikationen själv (hey, det gäller att vara först...), men vi pratar om ett hack som screenscrapar pokerklienter och sparar resultaten i en databas. Han är säkert kanonduktig på många plan, men tyvärr inte lämpad för det här arbetet.

 

I summering: Jag önskar att Mason Malmuths förslag hade accepterats av Absolute istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en jobbig helg framför datorn har nu äntligen mitt boklut för mitt AB blivit klart för året (jag har brutet räkenskapsår) och jag hade så bolagsstämma..

 

Verkställande direktör (jag) fick förklara sig inför aktieägarna (jag) hur vinsten (1kr 51öre) kunde bli så liten för året. Därefter vidtog en hetsig debatt mellan ägarna och styrelsen (jag) om VD skulle få fortsatt förtroende eller ej. Slutligen var ju frågan hur vinsten skulle disponeras - skulle man göra en aktieutdelning på 0,15 öre per aktie, eller skulle hela årets vinst föras in under eget kapital? Diskussionens vågor gick höga, innan ekonomiansvarige (jag) tydligt klargjorde att han vägrar göra iordning de papper som krävs för att göra en aktieutdelning.

Aaahahahahahaaaa! Det där var min sorts humor :lol:

 

Bloggen är ett rent nöje på morgonkvisten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...