Gå till innehåll

Rakeback


Dandy

Recommended Posts

Reggade konto på FTP för länge sedan och har aldrig tänkt på det här med rakeback förrän nu. Har läst ett flertal trådar här på forumet, men har ett par frågor:

 

Enligt http://www.pokertableratings.com har jag betalat 25 dollar i rake för ca 5.000 händer. För dessa händer står det "rakeback 8 dollar". Betyder detta att jag har en rakeback-deal och att 8 dollar kommer att betalas ut?

 

Påverkar köp i FTP-store min rakeback?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sök på rakeback på google. Finns massvis med olika affiliates, har ingen aning själv om vilka som är att föredra men skulle inte falla mig in att signa via rakebacklovers iaf.

 

 

 

och det är kul för att?

 

Det är kul för att 25$ rake på 5000 händer är väligt lite. Hur kan du inte förstå det roliga där? Hör gärna av dig ifall du har fler problem med olika humoristiska inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reggade konto på FTP för länge sedan och har aldrig tänkt på det här med rakeback förrän nu. Har läst ett flertal trådar här på forumet, men har ett par frågor:

 

Enligt http://www.pokertableratings.com har jag betalat 25 dollar i rake för ca 5.000 händer. För dessa händer står det "rakeback 8 dollar". Betyder detta att jag har en rakeback-deal och att 8 dollar kommer att betalas ut?

 

Påverkar köp i FTP-store min rakeback?

 

Tack på förhand!

 

Mailade supporten om det, har du inte signat upp med någon affiliate kan du ju skicka en fråga så lär du få det i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reggade konto på FTP för länge sedan och har aldrig tänkt på det här med rakeback förrän nu. Har läst ett flertal trådar här på forumet, men har ett par frågor:

 

Enligt http://www.pokertableratings.com har jag betalat 25 dollar i rake för ca 5.000 händer. För dessa händer står det "rakeback 8 dollar". Betyder detta att jag har en rakeback-deal och att 8 dollar kommer att betalas ut?

 

Påverkar köp i FTP-store min rakeback?

 

Tack på förhand!

 

Har du registrerat dig genom en rb-affiliate? Pokertableratings visar ju den statistiken för att visa hur mycket du kan spara genom att spela genom dem. De har ingen som helst möjlighet att veta vilken deal du har.

 

Eventuella köp i butiken påverkar rakebacken, ja.

 

Det är svårt att få rb i efterhand hos FTP. Kontakta deras officiella samarbetspartner (rakebackpros) så blir du uppsatt i en kö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du registrerat dig genom en rb-affiliate? Pokertableratings visar ju den statistiken för att visa hur mycket du kan spara genom att spela genom dem. De har ingen som helst möjlighet att veta vilken deal du har.

 

Eventuella köp i butiken påverkar rakebacken, ja.

 

Det är svårt att få rb i efterhand hos FTP. Kontakta deras officiella samarbetspartner (rakebackpros) så blir du uppsatt i en kö.

 

Tack för infon.

Dessvärre kommer jag inte ihåg om jag reggat via en affiliate eller inte. Men har dragit ett mail till både rakebackpros och FTP nu, så får vi se vad dem säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon särskild anledning till att du inte skulle signa upp via rakebacklovers ??

 

finns nån tråd här på pf. dom har tydligen ett eget system för att räkna ut rakebacken på ftp. VIIIIDRIIIIIGT :S:S:S:S:S:S

 

(risken finns ju också att dom gör likadant på andra sajter)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns nån tråd här på pf. dom har tydligen ett eget system för att räkna ut rakebacken på ftp. VIIIIDRIIIIIGT :S:S:S:S:S:S

 

(risken finns ju också att dom gör likadant på andra sajter)

 

Det låter riktigt vidrigt. Kanske dags att se sig om efter en annan afflite då.

 

Tror det är denna som avses:

 

http://pokerforum.nu/forum/onlinepoker/58420-raett-utraeknad-rb-pa-ftp.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sök på rakeback på google. Finns massvis med olika affiliates, har ingen aning själv om vilka som är att föredra men skulle inte falla mig in att signa via rakebacklovers iaf.

 

 

 

och det är kul för att?

 

Vilken trevlig stämning det blir med såna härligt sarkastiska inlägg.:evil:

 

haha. ni borde nog inte besöka 2p2...

 

jag smålog åt eblinhos checkbox iaf... tack för det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mailade supporten om det, har du inte signat upp med någon affiliate kan du ju skicka en fråga så lär du få det i framtiden.

 

Fick svar från supporten nu. Stod att dem inte erbjuder rakeback till spelare direkt från FTP, men att min spelarinfo hade skickats till rakebackpros och att det nu ska ta kontakt, så jag hoppas på det bästa! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter riktigt vidrigt. Kanske dags att se sig om efter en annan afflite då.

 

Mycket skitsnack nu.

 

Har själv haft rblovers sen våren 2007 och under tiden rakat tot >$100k.

Har aldrig känt mig minsta lurad.

 

Har alltid funkat problemfritt med både support och utbetalningar avseende de 3 siter jag har dealar på. FTP är en av dessa och mot mig var de tydliga med att allt möjligt skit dras av från rakebacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RBpros mailade mig nu och sa att FTP försöker fixa så att vi som redan skapat konto utan affiliate ska kunna få rakeback och att RBP skulle återkomma när det var möjligt.

 

Någon som har erfarenhet av liknande situation? Vågar man hoppas på en deal eller är det sällan detta mynnar ut i någon rb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RBpros mailade mig nu och sa att FTP försöker fixa så att vi som redan skapat konto utan affiliate ska kunna få rakeback och att RBP skulle återkomma när det var möjligt.

 

Någon som har erfarenhet av liknande situation? Vågar man hoppas på en deal eller är det sällan detta mynnar ut i någon rb?

 

Har hört talas om andra som har lyckats, vet inte om det stämmer då det är avlägsna rykten.

Annars finns det ett sätt att gå runt problemet, men det är inte riktigt rumsrent. Till detta är det bra att ha en flick/pojkvän. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket skitsnack nu.

 

Har själv haft rblovers sen våren 2007 och under tiden rakat tot >$100k.

Har aldrig känt mig minsta lurad.

 

Har alltid funkat problemfritt med både support och utbetalningar avseende de 3 siter jag har dealar på. FTP är en av dessa och mot mig var de tydliga med att allt möjligt skit dras av från rakebacken.

 

Att ifrågasätta hur rakeback-aktörer agerar tycker jag inte faller under kategorin skitsnack. Särskilt inte när det är en site med en väldigt öppen och officiell deal som alla kan ta del av. FTPs representant har själv varit inne på forumet och förklarat hur ens rakeback på 27% räknas ut. Om då siter kan frångå detta så är det klart att man känner sig lurad.

 

Dessutom så är det i mina ögon rent lurendrejeri om bonusar dras av direkt från netto-rakebacken. Som exempel:

 

Du rejkar $1000 utan bonus. Du får ut $270 i rakeback.

 

Du får en bonus på $200 som löses ut efter $1000 i rake. Du rejkar $1000, får ut $200 i bonus, och får ut $270 i rakeback för totalt $470...eller...nej vänta, bonusen ska dras av rakebacken. Du får $200 i bonus och $270-200=$70 i rakeback. Summa $270.

 

Det är alltså skit samma om du spelar med eller utan bonus, du får samma 27% ändå. Det enda bonusen gör är att den lurar folk som inte kollar noga att sätta in mer pengar och spela mer än de förmodligen annars hade gjort på FTP eftersom de måste cleara bonusen som förfaller. När man dessutom får avdrag för insättningar och uttag så kommer alltså bonusen i det fallet att kosta dig pengar.

 

Med det sagt så tycker jag att man borde vara kritisk mot alla rakeback-aktörer, inte bara RB-lovers. Innan man signar borde man kräva att få en exakt uträkning på hur ens rakeback beräknas, var kostnader dras av, hur stora kostnaderna är osv. Om siten i det läget vägrar ge en uträkningen så hade i alla fall jag aldrig signat via dem. Jag föredrar att veta exakt vad jag får, även om jag spelar PLO4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket skitsnack nu.

 

Har själv haft rblovers sen våren 2007 och under tiden rakat tot >$100k.

Har aldrig känt mig minsta lurad.

 

Har alltid funkat problemfritt med både support och utbetalningar avseende de 3 siter jag har dealar på. FTP är en av dessa och mot mig var de tydliga med att allt möjligt skit dras av från rakebacken.

 

bara för att en kund behandlas väl betyder det inte att alla gör det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...