Gå till innehåll

TalTastic


talito

Recommended Posts

Game Plan

Aight första dan på nya året. Ja känner mig äntligen mogen att skriva nån typ av blogg. Anledningen till att ja börjat är flera. När ja bodde i Skövde sa min hyresvärd som va 90år till mig att ja måste börja föra dagbok. Man måste dokumetera annars försvinner allt. Och först nu känns det som om jag kan börja skriva om saker som kan betyda. Mitt liv svänger väldigt mycket, och framförallt pokern vet jag många vill se nån typ av dagbok över hur det gått. Poker fyfan börja inte med det. Går in i det nya året med dagar från december som vart xtrem huvudvärk. "Variansen är din vän" My ass. Aja, är man med i leken får man leken tåla, den som klarar av en downswing bäst är den som klarar sig längst som de säger. Äta eller ätas, och ja är fan inte är för o ätas vill ja lova.

 

Detta ska bli så spännande... Detta motiverar mig att bli seriösare på alla plan. Jag vet när ja gör fel. Ja gör ofta fel medvetet hur sjukt de nu låter. Det beror nog på att jag är en lat person som inte pallar rannsaka sig själv.

 

Denna månaden ska jag försöka göra det enkelt. Ska försökta plusa 5k euro på ett så "enkelt" sätt som möjligt. Jag har lagt upp enkla och tydliga regler för att uppnå detta, Stop-plus och stop-loss. Eftersom jag behöver snitta 166eur om dagen (då ja startar me detta 2e Jan) så har jag försökt få med svängrum för swingarna:

 

Stop-plus: 333eur/dag. Över detta behöver ja inte spela mer. Finns det värde dock kan ja spela vidare. Om ja tex är plus 600 och backar ner till 333eur för dagen måste ja sluta.

 

Stop-loss: 333eur/dag. Japp, o kliva rätt av oavsett ifall fisken ställer blint varannan hand.

 

Nivåerna kommer vara NL-100-300eur. Ja kommer följa upp med dagsrapporter och även lite handhistorik om ja åker på nåt kul.

 

Nickar "talito" på stellapoker, boss-media nätverket. Cya there :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyår och farväl

Nyår va nice. Partyt va hos en väns tjej där temat va "Glitter och glamour" och vad annars ska man klä ut sig till om inte PIMP. Snurrande kjedja o grejer kan ju inte gå fel lr ? De visade sig typ vara jag som va den enda som gick in för det men wtf e man baller så e man :) Chill kväll me trevligt folk.

 

Idag på dagen så mötte ja upp min gode vän Sean, aka "Supertquila" på pf, och var med på hans avslutningsmiddag. Han och en till vän Kris drar till Sydafrika imorn, utan att boka biljett hem. Hur sick e inte det? Ja älskar det :) Vi käkade på ett turkiskt ställe på Wiselgrensplatsen som hette Divan. Jävligt gött vill ja lova. Vi forsatte tjötet in i småtimmarna hemma hos Sean, skoja o skratta. Folk kom in o ut i lägenheten för o säga hejdå, helt otroligt vilken kille som kommer lämna oss ja tror inte ni förstår. Han gör de han vill, lever som han vill, säger de han känner för, men ALLTID glimten i ögat. Helt otroligt. Han sprider sån glädje och harmoni i vad han än gör och det e fantastiskt o se sättet han gör sin grej. En jätteförebild för mig. Som min storebror vill ja lova. Även han som lärt mig mycket om poker, så det e den fisken vi har o skylla om ja bustar :) Nah Sean, ja har ingen anledning o stanna i Sverige så en dag kommer ja o knackar på din dörr!

 

Fortsätt va dig själv mannen. Först nu ser ja på folk vad som är real och vad som är fake. Saker o ting lyser igenom så tydligt. Folk säger saker och lever på ett annat. Så mycket hat och skitsnack, ett sånt liv vill ja inte ha.

Ja är otroligt glad att ja har träffat dig. Du kanske tycker detta låter som en kärleks-historia men du vet ju hur lätt ja blir kär :) Men ska mycket till innan ja finner din håriga jävla mage som attraherande hahaha. Aight, fortsätt spela detta liv som de vore ett spel, för det e faktiskt inte svårare än vad det egentligen behöver vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Renommésnyltning på ST?

 

Also stop-plus? WTF is that?

 

GL Talito din fisk :)

 

 

 

Ja, "behöver inte spela mer " Ja menar, om ja nötar ner 2000k händer o inte är taggad så kliver ja. Känt ibland att ja grindar för grindets skull och känns ganska "onödigt". Dock bombar ja på om värde finns o humöret e på g :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var en konstig känsla idag, fan va fokuserad man var när man hade en baktanke me spelet. Verkligen koncentrera sig på spela solitt utan massa onödiga moves. Bluffarna var väldigt kontrollerade hela tiden så kändes gött. Svängde dock gjorde de. Ja körde 6bords grind nl100 för att mjuka upp lite. Var back 200eur som mest, två gånger var jag uppe på 300eur plus skulle precis runda av spelet då ja nått mitt plus-stop, öppnar AQs , en snubbe i pos slår och jag tar en syn. Floppen är AQx och degen åker in på floppen, turn K och han visar AK... Men men, jag valde o kliva vid 250eur plus så vi får säga att det är en god start på månaden :)

 

Idag: +259 eur

Enligt fas: (166eur/dag) + 93 eur

Tot: +259 eur

 

Hade en rolig hand:

 

** Dealing down cards **

Dealt to talito [ 9d Ad ]

talito raises [$3.50 USD]

katevsyou calls [$3.50 USD]

taft folds

LOOLOLOLOL folds

fpfpfp folds

** Dealing Flop ** [ 3d, Jd, Kh ]

talito bets [$6.37 USD]

katevsyou raises [$27.61 USD]

talito raises [$84.96 USD]

katevsyou raises [$130.24 USD]

talito calls [$7.77 USD]

katevsyou wins $58.75 USD

** Dealing Turn ** [ 6s ]

** Dealing River ** [ 6c ]

talito shows [9d, Ad ]

katevsyou shows [8d, 7d ]

talito wins $203.70 USD from main pot

 

 

A-High baby ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Renommésnyltning på ST?

 

Also stop-plus? WTF is that?

 

GL Talito din fisk :)

 

usch riktigt illa med den stoplossen talle :shock: spela när fisk spelar och du är motiverad/koncentrerad. egentligen tycker jag att du ska grinda även då du inte har motivation så länge du inte spewar!

 

riktigt kul annars att du startat en dagbok:mrgreen:

glgl!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

usch riktigt illa med den stoplossen talle :shock: spela när fisk spelar och du är motiverad/koncentrerad. egentligen tycker jag att du ska grinda även då du inte har motivation så länge du inte spewar!

 

riktigt kul annars att du startat en dagbok:mrgreen:

glgl!!

 

 

haha tjena falken :) Mmm ja vet... Ja gillar o exprimentera lite, tro inte ja har glömt dina budord : "Volym är allt". Allt finns i säcken lovar ja :) Grejen är att ja mest haft några be-månader senaste, o det suger så hårt. Och varje sittning är jag för det mesta plus, det e sällan de går rätt ner alltså. Så ja tänkte, ja provar o stanna på nån typ av peak o se hur mkt ja kan plocka loss en månad. Kanske har ja undermedveten, smutsig jäva förnekelse-tilt? Ger månaden ett försök tänkte ja, mkt möjligt ja kör så ögonen blöder Februari :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack de som önskar mig gl!

 

Ja har fått en del kritik av de flesta pokerspelare av mina stop-plus. Det kan ja förstå. Emot all logik lixom. Det kan ja hålla med om. Men det är en utmaning för månaden för o se om man frigöra plusset. Alla som spelat detta jävla !"¤)!#"¤ spel vet om hur de känns efter att ha tappat ett underbart plus. För o sen till och med backa. Jag vet, och det händer mig allt för ofta. Så vafan, ja skiter i girigheten denna månaden o provar. Vad ska hända? Visst kanske tappar kortsiktigt, men tror inte alltid de kan va negativt i längden om man har lite spöktilt i sig. Tills den finns kvar är de värt o prova imo.

 

Haha min morsa är så rolig alltså... Aight så ja har klarat dagsplaneringen och gick omkring o lägenheten. Visste inte va ja skulle göra. Brukar ju alltid grinda när ja inte gör nåt annat. Så lägger mig i sängen o hon säger från skrivbordet:

 

"Jaha, så du har förlorat en massa nu"

 

Jag: "Nej, ja har vunnit redan mina dagsmål så jag behöver inte spela mer"

 

Hon:"Jaha? Du har alltid nya grejer du pratar om. En gång pratade du om olika röda och gröna linjer på en kurva, en gång pratade du om att spela så mycket som möjligt för att det är bäst så och alltid har du metoder som är bättre än den andre, hur ska du ha det?"

 

Jag:"Du fattar inte ändå..."

 

 

 

Kanske dumt o marknadsföra så hårt, redan fått sidebet o grejer från David en pokerpolare, att ja Inte kommer klara detta. 250eur inkasseras om ja klarar de me skitsystemet. Win win eller ? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom hem precis va o kollade på nattbio med Dagge pokermanger på Stellapoker, även en mycket nära vän till mig. Vi kollade in en riktigt grym film alltså, den hette "Sin Nombre". Handlar om en ung kille som är med i ett kriminellt gäng Mexico. Ledaren börjar tvivla på hans lojalitet då han inte verkar vara helt ärlig mot gänget. Det som han egentligen gör är att umgås med en tjej som han älskar, fast inte kan säga det öppet då det bara skulle innebära knas. Hursomhelst, ledaren lyckas av misstag döda hans stackars tjej o kläcker den episka kommentaren "Odjuret tog henne". hahah både ja o Dagge kände hur den satt :) Filmen forsätter iaf me att killen mördar ledaren då han skulle våldta en tjej under ett rån. Så, resten av filmen handlar om hur gänget letar efter honom för att döda han, samtidigt som tjejen som han rädda från våldtäkten blir kär i killen som har en garanterad död.... Försöker inte avslöja för mkt nu haha.

 

Men de va klockren känsla när vi klev från biografen. Några började gråta efteråt också. Allt händer ju i såna områden va så grymt o se hur de gjorde filmen. Gängkrigen, sättet man vill bli respekterad, lojalitet, fattigdomen, förbjuden kärlek o allt där emellan. Man har det så sjukt bra när man tänker efter, lipar för smågrejer här, när man på andra delar av världen kan bli dödad som en fluga för att vara på fel plats bland fel folk. Sick. Se den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du är plus $334 och tappar ner till $333 då?

 

 

Huvudvärk? Ja lite grann, ja va ju på 320 plus idag, 325 till o med, supernära på klivet men tänkte hade fortfarande motivationen så körde på. Så ja du, jobbigt det där, men känner ja att de finns lite värde o har edge mot spelarna på bordet kör ja nog på lite t :) Om inte man får en sån där känsla så kliver ja är tanken med detta projekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan suger så hårt va, man hinner knappt sätta sig innan man får kliva igen. Helt otroligt. Och oundvikligt. Poker e ju för kul ibland va...... Japp stopploss alltså. Setups hela vägen, och när jag vart på 300 eur backet åkte ja på dödstöten med KK mot AA.

Innan det KQ på K67Q all in han har 777, sedan ett nfd med överkort mot triss, JJ mot AQ i en 150bb pot...springer iväg antar ja. 231 händer han ja med hahha.

 

Slutar tot 395 eur back för sittning. Kallt!!! Hade kört på vill ja lova annars, men regler e regler.... F!#?)/=R(%=¤!)#RYF!U?`R¤ Får grinda hårt nu på plusdagarna. Förmodligen mer nl100 för o komma tbaka. pffff

 

Skitsamma, får inte låta mig brytas ner av detta. Många dagar kvar än ere inte kört. Får hitta på nåt roligt o göra istället :)

 

Idag: -395 eur

Enligt fas: (166eur/dag) -146 eur

Tot: -146 eur

 

Nu skall det frodas härlig middag. Bra för tilten det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...