Gå till innehåll

Viktminskningsdagbok - TF, Jennez, Lisa, baller mfl.


Jennez

Recommended Posts

Ok, nu kör vi igång!

 

Här är målen: (uppdaterat 090722)

- TotalFarsa ska gå ner 9 kg (-3,6 kg)

- Jennez ska gå ner 6 kg

- Lisa ska gå ner 5 kg (-1,0 kg)

- Baller ska gå ner 9 kg

- Ola ska bara dricka läsk i samband med måltider och poker (nåja, den här snubben får väl vara med då.)

- jm_j ska gå ner 10 kg (-3,0 kg)

 

Alla har lagt 1000 kr var i poolen. Den som inte klarar sitt mål får pröjsa och de som klarar målet får dela på de pengarna.

 

Slutdatum är den sista augusti.

 

In med invägningen nu deltagare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 406
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Eftersom jag är en seriös människa gick jag faktiskt till iTrim som ligger vägg i vägg med kontoret nu i morse.

Där slantade jag upp 250 pickadoller för att få väga mig på en fett%-våg. Kanske mumbo-jumbo men den spottade ut en remsa med en massa info. Jennez blev inte glad direkt, men så här såg den ut:

 

Body Type: Standard

Gender: Male (detta resultatet är jag mest nöjd med)

Age: 29

Height: 180 cm

Weight: 102,7 kg

 

BMI: 31,7 (oh no, gränsen för fetma går vid 30) :-(

 

Fat %: 27,8%

Fat mass: 28,6 kg

FFM: 74,1 kg (tydligen allt i min kropp som inte är fett)

 

Desirable range (alltså hur det borde vara)

Fat %: 8-20%

Fat mass: 6,5-18,5 kg

 

Target (obs, detta är vad maskinen tycker inte vad som gäller i vadet)

Body fat%: 17%

Weight: 89,3 kg

Fat mass: 15,2 kg

Fat to lose: 13,4 kg

 

Vad drar vi för slutsatser av detta? Jag lider av fetma och måste gå ner i vikt utav helvete... :-( Men ett vad och 6kg är en början iaf!

 

Har börjat äta frukost nu på inrådan av min personlige coach Bodybuildar-Ludvig. Lyckligtvis käkar jag lunch med honom varje dag också så han kan guida mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ Beirut_kid, jag tror inte att någon här är såpass seriös att de skulle följa ett sådant program. Kan bara tala för mig själv och jag är rätt nära att vara ett lazy ass när det gäller träning så det där vågar jag mig inte på.

 

Min gameplan, som den ser ut:

 

Följa GI så strikt som möjligt. Det fungerar, jag har bara saknat motivationen.

 

Lägga in ett par promenader i veckan i kombination med två lättare gympass.

 

Det är ju främst viktminskningen jag är ute efter, skulle man sen tajta till sig med nån extra muskel är det bara bonus :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

program. Kan bara tala för mig själv och jag är rätt nära att vara ett lazy ass när det gäller träning

 

 

What???

Jag som skulle lägga mitt sidebett på dig.

 

Nu får jag ju tänka om. Jennez med träningslokal och fett% mätning, hmmmm, kanske kanske :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

What???

Nu får jag ju tänka om. Jennez med träningslokal och fett% mätning, hmmmm, kanske kanske :mrgreen:

 

Sakta i backarna nu. Du anar inte vad som händer när min damp kickar in. Det är surebet att jag kommer, procentuellt sett, gå ner mest under den här perioden. Bet away :-P

 

*edit* Ahja, dagens lunch blev bacon & ägg:

5440_125204353451_610578451_2967093_6576875_s.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL! :-P

 

Target (obs, detta är vad maskinen tycker inte vad som gäller i vadet)

Body fat%: 17%

Weight: 89,3 kg

Fat mass: 15,2 kg

Fat to lose: 13,4 kg

 

Men det där kan ju inte stämma riktigt, 89,3 är ju fortfarande mycket i mina ögon om man är 180cm. 27 i BMI = overweight. Såvida du inte ska bygga upp en jäkla massa muskler också förstås. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag dålig koll på hur er kroppsbyggnad och bakgrund ser ut men om ni någongång har gjort ett träningspass i era liv så ska ni ju i princip skita fullständigt i BMI.

Ang mätningen i fett% så antar jag att det var en våg som du mätte de på?

Isåfall ska man ta det med en rejäl nypa salt, däremot kan den fungera utmärkt att jämnföra sina förgående resultat på vågen efter ett tag och kolla på mellanskillnaden. Tyvärr är det så att resulteten på en sån våg har väldigt lite anknytning med verkligenheten, har inte hundra koll på om det finns bättre modeller som fungerar sådär men annars får man helt enkelt ta och mäta (ja mäta med typ en klämma) på olika ställen på kroppen för att avgöra säkert hur mkt underhudsfett man har :)

 

 

Tips är att bara använda midjemått som bevis på viktnedgång iom att du kan droppa typ 5 kg genom att bara ändra kosten(binda mindre vatten/tömma glukogenförråden på väldigt kort tid.

 

lycka till everybody!!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nio kilo på knappt två månader är riktigt tufft! Ni får äta som om ni vore med i Robinson.

 

Körde ett liknande projekt med en kompis under maj månad och tappade nog ca 2,5 kg då, målet var iofs inte att gå ner i vikt så mycket som möjligt utan att bli bättre tränad så gymmade en hel del och kan nog ha gått upp i muskler under den tiden. Men oavsett så blir nog 9 kg på två månader tufft.

 

Jag körde tre löppass och fyra gympass (löpning och gymning i rad ibland) per vecka under maj och åt ingenting (!) onyttigt. Blir imponerad om ni klarar att tappa 9 riktiga kg.

 

Men nu till det jag tänkte skriva från början. Kolla in följande länk angående deffning:

 

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

 

Den tar iofs sin grund i att läsaren tränar styrketräning och vill deffa men en hel del som står kan ni nog ha nytta av om ni vill engagera er och läsa på. Jag påstår dock inte att allt som står där stämmer, men mycket gör det. (Det som främst är diskuterbart i inlägget i länken är väl hur mycket protein man behöver och det om omättade fetter.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här såg min nyttiga lunch ut:

 

glasnudlar-sesam.jpg

 

Angående den där fett%-vågen så tar jag det med en nypa salt. Gjorde en mycket mer detaljerad vägning på Flygmedicinska (stridspilot-uttagningen) under min militära karriär och där mättes underhudsfett på flera ställen, skelettet "vägdes" (dvs mättes på olika ställen) osv osv.

 

Ovanpå det så är jag ganska kraftigt bygd naturligt s.a.s så 89 kg eller strax där under hade känts rätt ok att väga. Men nu är det först och främst under 100-strecket som är målet och därefter ytterligare några kilo.

 

Ikväll blir det nog sushi. Lunchen intog jag på RAW och de har gryyym sushi också! Japanskt ftw! Idag iaf... Tänkte ev. ta mig en promenix längs vattnet också. Gymmandet inväntar jag tills nästa vecka då Bengan kommer hem från La France. Har inte hört ngt från Lisa än heller men vill hon hänga på mig och Bengan så är hon välkommen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har verkligen inte tillgång till våg än, men imorgon har jag det. Så då ska jag kasta in min pinsamma vikt här.. Usch :(

 

Nu är det slut med transfetter och snabba kolhydrater. Spinning och gym kommer bli min träning. Ev nån långpromenad.

 

gl to all!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gl hf :)!

 

Flikar gärna in lite tips på nyttiga maträtter som dessutom kan vara ganska goda.

 

Vad är strategin då? Någon speciell diet ni kör med? Är det någon som tänker plåga sig med bara vidriga drinkar, typ nutrilett :-( ?

 

Ni har ju drygt 7veckor på er och 1kg i veckan klarar ni lätt utan att bli extrema. För er som har svårt att hålla er från sötsaker så rekommenderas lättostkaka eller funlight hallon + kesella, inte lika gott som lösviktsgodis men mindre kolhydrater och mer proteiner :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...