Gå till innehåll

KK på jobbig flopp


Recommended Posts

Dealing down cards

Dealt to HERO [Kh Kc]

AO1715 posts the small blind of $0.25

HERO posts the big blind of $0.50

Momentu folds.

Crone Swish raises to $1.75.

dtorok folds.

AO1715 calls $1.50.

HERO raises to $7.25.

Crone Swish calls $5.50.

AO1715 folds.

Dealing Flop [Qs 9d Js]

HERO??

 

Han spelar 16/15

 

Hur hade ni gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skojar folk när dom säger blunda och stoppa in keramiken?

Han sitter ju med runt 50 $ varför ska man pusha KK på det brädet med ca 15$ i potten?! Får du syn är du död.

 

Beta ut nära pot och öppna tråden efter att han har agerat på din bet.

 

Nej, vi fortsätter diskutera nu, men lägger till att vi bettade pot.

 

Vad gör vi om fi pushar?

 

Vad gör vi om fi synar, turn är blank, vi checkar och fi pushar?

 

Vad gör vi om fi synar, turn är blank, vi checkar och fi bettar halvpot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursprungligen postat av Existing-user viewpost.gif

Nej, vi fortsätter diskutera nu, men lägger till att vi bettade pot.

 

Vad gör vi om fi pushar? Syn

 

Vad gör vi om fi synar, turn är blank, vi checkar och fi pushar? Syn

 

Vad gör vi om fi synar, turn är blank, vi checkar och fi bettar halvpot? All in

.

 

Bidrar inte det här spelandet till mer outs för FI? Om vi ändå tänker trycka efter check kan vi lika gärna trycka direkt och vinna potten direkt. Det är ju inte nöten direkt, så tar hellre potten som den är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bidrar inte det här spelandet till mer outs för FI? Om vi ändå tänker trycka efter check kan vi lika gärna trycka direkt och vinna potten direkt. Det är ju inte nöten direkt, så tar hellre potten som den är.

 

Nej, du har helt fel på. Tänk om tänk rätt (dvs helt annurlunda).

 

Vårat mål är att tjäna mer pengar i snitt, inte vinna maximalt _antal_ potter. Blir vi utdragna så rycker vi på axlarna och spelar nästa pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, du har helt fel på. Tänk om tänk rätt (dvs helt annurlunda).

 

Vårat mål är att tjäna mer pengar i snitt, inte vinna maximalt _antal_ potter. Blir vi utdragna så rycker vi på axlarna och spelar nästa pott.

 

Det jag menar är att, om vi ställer istället direkt, kanske vi kan få FI att lägga ner ett drag, finns ju både stege och färgdrag ute. Känns det inte mer värt att få potten direkt än att bli utdragen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menar är att, om vi ställer istället direkt, kanske vi kan få FI att lägga ner ett drag, finns ju både stege och färgdrag ute. Känns det inte mer värt att få potten direkt än att bli utdragen?

 

Bettar vi tillräckligt mycket så tjänar vi pengar varje gång fi fortsätter dra. Såvida vi inte synar ner om draget nu skulle sitta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis min tanke. För att om man leder ut, så måste man väl gör det med intresset att syna en raise/shove? Om man istället checkraisar så får man värde av bluffar. Och man kontrollerar potten om han checkar bakom, dessutom lär han inte göra det med sämre heller. Och man kan check/folda ett A på turn, i värsta fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menar är att, om vi ställer istället direkt, kanske vi kan få FI att lägga ner ett drag, finns ju både stege och färgdrag ute. Känns det inte mer värt att få potten direkt än att bli utdragen?

 

Men nu skämtar du väl?

 

Om man har den inställningen ska man inte spela poker.

Om vi pushar en sån enorm överbet och får syn är vi garanterat slagna = förlust.

Om vi leder ( vare sig han har par, stegdrag eller färgdrag ) så vill vi ju ha med han i handen? Han ska ju betala för att se gatorna och drar han ut oss så fine det händer men om du resonerar att du ska pusha all in varje gång du ser en flopp för att inte bli utdragen så ska du nog inte spela poker.

 

Försöker absolut inte låta otrevlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag skrev har blivit plockat lite ur kontext. Det som diskuterades var ju ovan:

 

Nej, vi fortsätter diskutera nu, men lägger till att vi bettade pot.

 

Vad gör vi om fi pushar? Syn

 

Det var i det här läget jag kände att om vi ändå ska syna efter en potbett och en push, så känns det mer värt att vara den som först pushar. MEN det betyder ju inte att det är vad man ska göra. Det var bara min åsikt i det här läget.

 

Lär gärna upp mig om jag har fel, men med motiveringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...