Gå till innehåll

ARTIKEL: Mattias A, admitted scumball cheater!


Leppo

Recommended Posts

inte så smart kanske...

såg någon länk där till en intervju som dock är riktigt jobbig (engelska är inte hans starka sida och så är han rätt jobbig själv dessutom)

 

Now it is even more easier for me because i have a bankroll and can afford to play the higher tournament buy in´s.
What do you plan on doing with your winnnings? It is life money so i wont gamble them away! I have what I need and with the money i can do the things i want to do...it helps to have some money.

 

För lite skratt och/eller gråt, se intervjun

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja om Mattias aldrig läst en bok, och tydligen aldrig spelat en live turnering utan bara online så kanske han undgått att samarbete vid ett pokerbord == fusk :)

 

Ursäktar detta hans beteende? Nepp. Samma som med "Ursäkta konstapeln, jag visste inte att det inte var tillåtet att ta pengar från banker som inte tillhör mig."

 

Om det ger dig en fördel och låter för bra att vara sant, kolla upp det innan du sätter dig vid bordet. Jag gissar att en fråga till en turneringsledare hade gett han svaret :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det är förbjudet för spelare i en turnering att äga andelar i varandra. Hur som helst är det ju inget som hyschas med. Folk annonserar ju till och med om att de ska sälja andelar på ett annat svenskt forum. Däremot att softplaya mot folk som man har andelar i är ju solklart collusion och det förvånar mig att "Pokermats" skriver om det så öppet. Han kan ju inte ha tänkt efter så noga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Do you prefer playing online or brock & mortar? and why? I prefer to play live because it is much more funnier but I do very well nomather if it is live or online. I have very good reading skills and I also use my intuition a lot when i play. You may call it 6th sense but sometimes it fails, like when greg raymer beated my Ak with his A10 by a runner runner str on the final table at wsop.

Det behövs ju verkligen ett sjätte sinne för att ställa in med AK då man är shortstacked. Doh!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Det får finnas gränser för hur man behandlar andra människor!

 

Jag tror inte att Mattias själv anser sig vara sveriges Phil Ivey, och att ha andelar i någon annan förekommer hela tiden. Jag tycker det är beundransvärt att han står för det - trots att han vet att folk inte kommer gilla det.

 

Det är väl lite som om en fotbollsspelare skulle satsa pengar på en match han själv spelar i.

Jag har själv haft % i folk i turneringar som jag själv spelat. Jag anser inte detta vara fusk, eftersom man hela tiden ser till sitt eget bästa oavsett vem man spelar mot (jag tjänar ju mer på att gå långt än att hjälpa min polare gå långt).

 

Jag har inget emot om en fotbollsspelare tippar på en match han själv spelar i. Så länge han tippar på att hans lag kommer att vinna.

 

Själv tror jag mycket grundar sig i att folk är avundsjuka på Mattias. Jag känner inte killen, men tror det är en hygglig prick. Sluta upp med elakheterna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv haft % i folk i turneringar som jag själv spelat. Jag anser inte detta vara fusk, eftersom man hela tiden ser till sitt eget bästa oavsett vem man spelar mot (jag tjänar ju mer på att gå långt än att hjälpa min polare gå långt).

Tja, men i marginella situationer och situationer där den ena tjänar lite och den andra förlorar mycket kan det få effekt och ändra ditt beslut, och då är det fusk.

Säg att turneringen är på bubblan, din vän som du har en andel av sitter till vänster om dig har postat bb och har 1,5 bb kvar i stacken, du har postat sb och är chipleader. Det foldas runt till dig, du tittar ner på en halvbra hand, säg A7. Normalt sätt skulle man väl utan att blinka sätta shortstacken allin och sno hans bb alternativt få chansen att slå ut honom, men det du vinner på detta är mindre än vad han förlorar på det, så om du har en andel av honom är det kanske bättre för dig att folda istället, och låta honom överleva nåt varv till och komma i pengarna.

 

Eller, om säg att din kompis gått allin med en mindre än medelstack, du har chiplead och tittar ner på TT i bb, du tror att dina chanser är ungefär 50 % att vinna handen om du synar (du tror att han förmodligen har två överkort, eller ett över- eller underpar), isåfall borde du syna här, men då det är dåligt för din vän att bli synad med en 50 % risk att åka ur, så lägger du dig.

 

Och om vi har ett extremt fall där två spelare har 50 % av varandra blir det ju total samarbetsstrategi och väldigt mkt softplay som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...