Gå till innehåll

NLT - SH, all in på flop med TP och färgdrag?


guldfisk

Recommended Posts

Hejsan,

 

min första HH på låång tid så jag hoppas att jag gör så rätt som möjligt..

 

Bordet har varit lite upp och ner, folk höjer med bra hålkort preflop, men man får alltid syn av någon med mediokra t.ex. låga sc som vill testa floppen. Killen (Charlie) som höjer upp har spelat tight och disciplinerat. Fram tills denna handen har vi spelat ca 85 händer och han har inte gjort mycket väsen av sig.

 

Hans stat ur PO:

SawFlop 45%

Showdowns 11.5%

PreFlopRaise 11%

FirstInRaise 6.6%

 

Är det någon mer info jag kan extrahera ur PO som kan vara intressant?

 

 

***** Hand History for Game 3142411833 *****

$50 NL Texas Hold'em - Sunday, December 04, 06:01:06 EDT 2005

Table Table 65530 (6 max) (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 3: HERO ( $57.35 )

Seat 6: F1 ( $60.58 )

Seat 4: Charlie ( $53.67 )

Seat 2: F3 ( $58.65 )

Seat 1: F4 ( $22.07 )

SilverLabMan posts small blind [$0.25].

dcroberts posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Jh Th ]

F4 folds.

>You have options at Table 65667 (6 max) (No DP) Table!.

F3 calls [$0.50].

HERO calls [$0.50].

Charlie raises [$2.75].

F1 folds.

F3 folds.

HERO calls [$2.50].

 

Ordentlig höjning av honom, han hade visat upp bla AJo samt AQs med höjningar i den storleksordningen. Min image vid bordet var att jag tryckte stenhårt när jag hade mycket bra, då det hade gått till showdown några händer innan då jag hade nöten och allt åkte in mot en shortstack på floppen.

 

Nu har jag position och lite roliga kort så jag valde att syna.

 

** Dealing Flop ** [ 3h, 2h, Tc ]

>You have options at Table 65667 (6 max) (No DP) Table!.

Charlie bets [$5].

HERO is all-In [$54.35]

 

 

Träffar TP, får en bet i magen på mig, känns som att han sitter med 2 överkort, AK känns det som.. skulle jag ha överpar mot mig så är jag iaf 45/55. Jag tänker nu som så att jag vill plocka upp potten här och nu, gör jag all-in får han jobbigt att dra till sina överkort, vilket jag kanske då träffar färgen, alt. har jag många outs om jag ligger efter. Sitter han med QQ kanske han t.o.m. slänger dem i tron att jag träffat set med TT som hålkort.

 

Är mitt resonemang helt ute och cyklar eller finns det logik i mitt enorma överbet?

 

ps. charlie heter egentligen något annat :twisted: ds.

 

EDIT: Lite administrativt pill..

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SawFlop 45%

Är det tight att spela hälften av händerna? :-)

 

Träffar TP, får en bet i magen på mig, känns som att han sitter med 2 överkort, AK känns det som..

Om han normalt sett fortsättningsbetar så är ju just överkort hans troligaste hand, men de vill du ju ha action mot.

 

Om stackarna varit lite grundare hade det här spelet varit obligatoriskt, men nu känns det som det är lite i överkant. En minraise och all-in på turn skulle lätt kunna indikera större styrka en att bara trycka och ger honom möjlighet att gå all-in med färgdrag vilket ju är nice.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SawFlop 45%

Är det tight att spela hälften av händerna? :-)

 

Träffar TP, får en bet i magen på mig, känns som att han sitter med 2 överkort, AK känns det som..

Om han normalt sett fortsättningsbetar så är ju just överkort hans troligaste hand, men de vill du ju ha action mot.

 

Om stackarna varit lite grundare hade det här spelet varit obligatoriskt, men nu känns det som det är lite i överkant. En minraise och all-in på turn skulle lätt kunna indikera större styrka en att bara trycka och ger honom möjlighet att gå all-in med färgdrag vilket ju är nice.

 

ah, jo det hade varit lite short handed, short handed (om du förstår vad jag menar :P ) tidigare så det hade blivit lite mycket sedda floppar..

 

Hmm ja sitter han med Ah Kh så är det ju coinflip..

 

Men säg att jag minraisar han synar och det kommer ett :heart: på turn, hur agera, ställa in vad han än gör?

 

Om det kommer ett överkort?

 

Om jag minraisar och han ställer in, jag har väl inget annat att göra än att syna och be till pokergudarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För dom som undrar hur det gick...

 

Charlie is all-In [$45.67]

** Dealing Turn ** [ Td ]

** Dealing River ** [ 8c ]

Charlie shows [ Ad, Ah ] two pairs, aces and tens.

HERO shows [ Jh, Th ] three of a kind, tens.

HERO wins $3.68 from side pot #1 with three of a kind, tens.

HERO wins $106.34 from the main pot with three of a kind, tens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...