Peder.A Postad 3 December , 2005 Rapport Postad 3 December , 2005 Players: ceros (EUR 26,85 in seat 1) dundercarl (EUR 24,20 in seat 2) tomtekegel (EUR 44,95 in seat 3) BHZ (EUR 28,75 in seat 4) Sandy1985 (EUR 59,12 in seat 5) Hero (EUR 39,21 in seat 6) ceros har bara suttit vid bordet några minuter så jag har noll koll på honom... Dealer: dundercarl Small Blind: tomtekegel (0,25) Big Blind: BHZ (0,50) Hero was dealt: A - K Sandy1985 Fold Hero Raise (2,00) ceros Call (2,00) dundercarl Fold tomtekegel Fold BHZ Fold Flop 7 - 6 - K Hero Bet (4,00) Väljer här att beta pot. Inte så mycket att snacka om tycker jag... ceros Raise (8,00) Potten är nu 16 och ceros har 16 kvar i stacken. Hur agerar ni här utan read? Hade ni agerat annorlunda om fi suttit med ett helt inköp? Citera
Mjorich Postad 3 December , 2005 Rapport Postad 3 December , 2005 Mot en shortstack går du i botten med handen. Då handlar det mest om att få maximalt värde för handen tycker jag. Han har helt enkelt inte odds att floppa ut en AK med så liten stack. Du kan bortse från eventuella set eller tvåpar. Mot en fullstack är det kanske bästa alternativet att smälla tillbaka och se vad du står. Men allt beror som vanligt helt och hållet på reads. Citera
baller Postad 4 December , 2005 Rapport Postad 4 December , 2005 När hans stack är så grund måste du ställa in på hans omslag. Han kan lätt ha KQ, KJ, AK eller tom Kx. Floppat tvåparK7/K6s? ja då har du outs. Enda som är riktigt tråkigt är set eller AA. Har han det set är det dessutom inte troligt att han slår om på floppen, eller många skulle inte göra det utan bara callsyna och slå om på turn. Men tycker att hans stack är för grund för att ens fundera över det hela... ställ inte och var bered på att vinna en trevlig pot. Citera
hnat Postad 4 December , 2005 Rapport Postad 4 December , 2005 När hans stack är så grund måste du ställa in på hans omslag. Du tror inte fi kan komma ifrån en sämre hand då? Miniraisen säger mig att fi är lite tveksam om sin hand och testar om hjälten har träffat ö.h.t. Missförstå mig rätt, jag orkar inte heller lägga handen, men skulle inte en syn kunna få fi att ställa in/comitta sig ännu mer till potten på turn, även med sämre händer? Känns väl inte som att vi behöver skydda handen så mycket. Citera
Peder.A Postad 4 December , 2005 Författare Rapport Postad 4 December , 2005 När hans stack är så grund måste du ställa in på hans omslag. Han kan lätt ha KQ, KJ, AK eller tom Kx. Floppat tvåparK7/K6s? ja då har du outs. Enda som är riktigt tråkigt är set eller AA. Har han det set är det dessutom inte troligt att han slår om på floppen, eller många skulle inte göra det utan bara callsyna och slå om på turn. Ungefär så tänkte jag också. Har tidigare stött på shortstackare som spelar KQ KJ och KT på det här sättet. Hade hans stack varit något mindre hade jag tryckt utan att tveka. Nu blev det ändå en all-in från min sida. Jag fick syn och turn och river är blanka och fi visar upp 67... Jag torskade med andra ord Citera
jon2 Postad 4 December , 2005 Rapport Postad 4 December , 2005 Mini raisarna på 0.25 ska man verkligen se upp för! Citera
Recommended Posts