goodguy Postad 2 Oktober , 2004 Rapport Postad 2 Oktober , 2004 No Limit Gefle har vuxit en hel del. Vi har kring 200 medlemmar nu och fler är på gång. De senaste större turneringarna med 80 platser har varit fullbokade kring en månad i förväg. Ändå har mellan 15-30 anmälda spelare saknats när vi ska starta turneringarna. Vilket verkligen är dumt - för det finns många medlemmar som vill vara med. Och man kan avanmäla sig själv via webbsidan. Skulle inte det fungera så kan man mejla eller ringa till oss. Vi har även förenklat anmälan och avanmälan nu. Så nu finns inga ursäkter längre. Mycket arbete ligger bakom en turnering med 80 spelare. Det finns som sagt underlag till att fylla varje turnering. Hur tycker du att vi ska lösa det här problemet? Förslag... - De spelare som anmält sig till en turnering och inte dyker upp turneringsdagen, utan avanmälan, prickas. Sen skulle prickade spelare få betala in hela buy-in senast en vecka innan turneringen. Annars tas de bort från startlistan. - Alla som anmäler sig betalar in en mindre startavgift 200 kr senast en vecka innan turneringen. Vid turneringen betalas återstående buy-in. De som betalat startavgift men ändå inte dyker upp "donerar" sina 200 kr som serveringsavgift till klubben. - Hela buy-in ska betalas en vecka före. De som inte betalar stryks ur startlistan. - En annan väg är att pricka spelare på samma sätt som ovanför. Men att de som är prickade alltid placeras längst ner på anmälningslistan, oavsett när dom anmäler sig. Förmodligen kommer de spelarna alltid stå som reserver på varje turnering. Det här är bara förslag - vore intressant att höra vad just du tycker om det hela. Kanske finns fler sätt att lösa problemet. Vore skönt om vi alltid kan vara 80 spelare som spelar våra turneringar! Tacksam för förslag, tips och funderingar! // Johan, No Limit Gefle Citera
Stefan Postad 5 Oktober , 2004 Rapport Postad 5 Oktober , 2004 - De spelare som anmält sig till en turnering och inte dyker upp turneringsdagen, utan avanmälan, prickas. Sen skulle prickade spelare få betala in hela buy-in senast en vecka innan turneringen. Annars tas de bort från startlistan. Nånting åt det här hållet tycker jag verkar bäst. De kan kanske bestraffas med indraget medlemskort. Då blir det en hundring det kostar. Mest som markering att det inte är ok. Är det för lite så lägg på en straffavgift på 100kr extra nästa gång personen vill bli medlem. Inbetalning i förväg låter krångligt. Och om det kostar 500kr el 100kr att missa en tävling tror jag inte spelar så stor roll. Men om ni bestämmer er för att den metoden är rätt så kräv in hela avgiften på en gång. Varför krångla med två betalningstillfällen? Men det här är ju ett bra problem egentligen. Era tävlingar är så populära att folk anmäler sig i så lång tid i förväg att de hinner glömma tävlingen... Ni kan skicka ett påminnelsemail till alla anmälda inklusive reserver en eller två veckor i förväg och kräva svar. På samma sätt som när man anmäler sig. Och om man inte bekräftat att man kommer tre dagar innan tävlingen stryks man från listan. Oj, det var en bra idé om jag får säga det själv. Tänk om jag kunde använda samma briljanta tankeverksamhet vid pokerbordet. Om man ändå inte dyker upp så gräver ni upp stridsyxan. /Stefan Citera
? Postad 5 Oktober , 2004 Rapport Postad 5 Oktober , 2004 Kan instämma i Stefans kommentar att inbetalning i förväg är en god tanke, men jag tror att det blir för struligt administrativt att kolla upp på postgiro med jämna mellanrum för att se vilka som betalat in i förväg och inte. Stefans idé om att man skall konfirmera anmälan några dagar innan hade kunnat vara bra. Men tyvärr så tror jag att det kommer bli problem med mail som fastnat i "skräpposten" för de som har hotmail och även att mailadresser blir inaktuella. Nu när anmälan/avanmälan fungera bättre så tror jag problemet kan minska lite. Sen tror jag alternativet om "prickning" är det bästa och att man efter att ha blivit prickad endast har möjlighet att anmäla sig som reserv i framtiden. En uppskattning är att 99,9% har tillgång till internet. Och eftersom avanmälan nu fungerar så smidigt så borde alla klara av att göra detta. Kompanistryk kanske är sista alternativet????? //Henric BE Citera
? Postad 5 Oktober , 2004 Rapport Postad 5 Oktober , 2004 Kommentera gärna mitt inlägg i gästboken angående regler. //Henric BE *öppnat ny tråd om detta* Citera
gdaily Postad 5 Oktober , 2004 Rapport Postad 5 Oktober , 2004 - En annan väg är att pricka spelare på samma sätt som ovanför. Men att de som är prickade alltid placeras längst ner på anmälningslistan, oavsett när dom anmäler sig. Förmodligen kommer de spelarna alltid stå som reserver på varje turnering. Inte för att jag har med att göra hur ni skall sköta era turneringar, men ovanstående kommer i alla fall jag att tillämpa ´på mina Kan vara värt att nämna: Pokerforum live 1 - hade 140 anmälda, 121 dök upp till start. Pokerforum live 2 hade 120 anmälda, 123 dök upp till start. Orsaken? Jo startavgiften på dryga 300 var betald i förväg. Och då var det ändå typ 90 som fått avgiften "gratis" via Pacific. Jag går görna runt på stan och fixar extrastolar, men jag blir sur när jag gjorde det i onödan, som på pf.ett. /Ola Citera
goodguy Postad 5 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2004 Bra med synpunkter! Efter den diskussion som följt här har jag kommit fram till ett utvecklat förslag... - Att pricka den spelare som anmält sig till en turnering men som inte spelar turneringen. Den prickade spelaren placeras längst ner på anmälan då den anmäler sig till nästa turnering. Spelaren "faller" på listan då andra anmäler sig - till den dag då denne betalar in hela buy-in. Då buy-in är inbetald försvinner prickningen och "fallet" stannar. Men om buy-in inte är inbetalt en vecka innan turneringen tas spelaren bort helt från anmälningslistan. Med den metoden så finns det en chans för en glömsk spelare att skärpa till sig till nästa turnering. Om spelare som betalat in buy-in ändå inte kommer - bör en viss straffavgift tas. Förslagsvis 100 kr, resterande från buy-in betalas tillbaka till spelaren. Synpunkter på det förslaget? Citera
minken Postad 12 Oktober , 2004 Rapport Postad 12 Oktober , 2004 Låter som bra förslag Gefle NL, tycker det är bra med bestraffning av de som inte klarar av att avanmäla sig och inte kräva betalning före turnering för samtliga deltagare. Spelare som betalar in och inte dyker upp skall ju vara glad om han överhuvudtaget får tillbaka några pengar, en liten sponsring av potten tycker jag dessa kan krävas på. Citera
Recommended Posts