Gå till innehåll

?

Members
  • Innehåll Antal

    24
  • Gick med

  • Besökte senast

Converted

  • Sysselsättning
    jobbar

?'s Achievements

Member

Member (2/3)

0

Anseende bland gemenskapen

  1. Tjena, HBE här. Börjar närma sig resa nu. Ser att ni blir ett gäng, kul. Förmodligen åker jag och Zacke till Vegas under samma period. Känns ju klart roligast om det är ett helt gäng där än om man bara är ett par stycken. Nu vet man iaf att det kommer vara några fiskar där! Men vi har inte bokat ännu, vi bestämmer oss efter att jag varit till Thailand med Åsa. Så i början av april vet vi nog säkert. Oddsen lär ju se lite bättre ut efter att Åsa fått se solen och jag samlat några pluspoäng. Jag hoppas att jag hinner ner och spela lite med er i Gävle innan dess oxå. Var länge sedan nu...
  2. HBE här..... Kul att ni skall åka igen. Denna gång är jag sugen på att haka på. Men ni får gärna skriva mer info om hur resan är planerad. Vad man bör räkna med för budget. Enkelt var man hittar bästa flyg osv. Ni har ju varit där förr så ni borde ha svar på det mesta. Annars antar jag att det är NETELLER-kortet ett par speedos och sportflaskan som behövs....
  3. Ok, tack för era åsikter och erat deltagande i omröstningen. Synd att det inte går att få en större beslutsbas än det tiotalet som röstade. Men vi har bestämt att börja spela på Torsdagar istället för på Onsdagar. På så sätt slipper vi krocken med Sandviken och kanske kan få lite mer folk mitt i veckan. Information ang. detta kommer upp på hemsidan inom kort. /Björne
  4. Vill undersöka om det finns någon annan veckodag än Onsdag som passar oss medlemmar bättre att ha öppet på. SÖndag tycker jag är självklar ur många synvinklar men om ni vill byta bort den dagen också så får ni uttrycka det här på forumet. /HBE
  5. Posta era åsikter och utläggningar här istället för i gästboken så blir det lättare att hålla reda på vad som skrivs. Denna punkt är en het potatis för många medlemmar har jag märkt. Bra med intresse och engagemang! Diskutioner är nyttiga. /Henric
  6. Jag håller med Jonas om att det är bättre med högre inköp och frezzeout i så lång utsträckning som möjligt. Sen är det väl klart att vi skall ha någon enstaka rebuy-turnering. Med höga inköp till de stora turneringarna så tror jag vi kommer kunna ha mer folk under veckodagarna eftersom att satelliter då blir mer intressant. Vi såg ju nu innan GO att satelliter till den turneringen drog mycket folk. Sen tror jag också att folk utifrån är mer intresserade att komma till Gävle och spela, om inköpen är så pass stora att det lönar sig att komma inom pengarna. Jag personligen är inte så jävla tät ch kommer säkert kanske inte kunna vara med varje gång om vi har höga inköp. Men hellre det så får man spela fler satelliter istället. Men som sagt. Hoppas att så många som möjligt röstar så ser vi vad medlemmarna vill! Vi ses väl på Onsdag???? / Henric BE
  7. Kanske måste tillägga för ödmjukhetens skull att mitt spel var sämst eftersom det inte fanns någon anledning till att bluffa bort så mycket deg i det skedet av turneringen! Vi ses ikväll! Mvh/Henric
  8. Chrille, chrille ,chrille...... Som jag sa. Din analys stämmde bra och eftersom du vann så måste jag säga att det var en snygg syn. Men om jag ser det med lite distans så måste jag säga att det var en riktigt dålig syn. Du skulle egentligen inte gett dig in i potten överhuvudtaget. Eller om du skall ge dig in i den så skall du ta kommando i den och styra den från början. Inte checka/calla ned den. Finns många händer som jag kan ha med bara limp preflop. AT,QT, A5, A3, KJ, 55, 33 (Dock är 55 och 33 ganska otänkbar då 3an och 5an kom på turn/river.) Det är min syn på det hela. Å andra sidan kan man säga att jag inte heller skall ge mig in i den handen med A weak. Men det var inte riktigt den handen jag försökte presentera från flop och framåt. Jag spelar ju på att du skall lägga ned alla händer från A9 och nedåt som inte parat 2 par eller bättre! Summa summarum: Två riktigt dåliga spel med andra ord! Tycker dock lite synd om dig att du inte fick en plats i slutändan! Tyckte att du var värd en i tisdags! Nytt försök ikväll?? //Henric
  9. Kan bara instämma i att ju längre perioder desto bättre. Det är det som känns extra kul i denna turnering. Tror 45 minuter blir lagom. Ingen fula calls med A9 på lördag bara!
  10. Tjena Duffen, Blindsstrukturen kommer att komma ut på hemsidan under dagen. Johan håller på att lägga upp den. Vi har räknat på en struktur där höjningarna kommer att ske var 45:e minut och precis som du skriver börjar vi på 25/50. Det kommer att bli jättebra. Robban har simulerat det på dator och han sa att det fungerade bra. Vi kommer att hålla på en bra bit in på natten. Men det är väl inget som hindrar det? Eller? Vi räknar med att det kanske är över runt 02.00. /Henric BE
  11. Nu är det inte många dagar kvar innan Killer poker turneringen på lördag. Det skall bli riktigt roligt. Jag läste i gästboken att det fanns vissa funderingar och otydligheter om var turneringen kommer att äga rum. Det är i klubbens nya lokal som vi skall hålla till. Igår kväll var vi ett gäng som hjälptes åt att flytta alla inventarier från Briggen till den nya lokalen i närheten av Upplandsleden. Som de flesta säkert sett i mailet som skickades ut så är deltagarantalet nu utökat till 88 pers. Ni som har vänner som är anmälda, kolla att de verkligen skall vara med och om de ej planerar att deltaga så se till att de avanmäler sig. Om ni är reserv och inte har långt till lokalen, åk gärna dit och kolla om ni får plats om ni inte har något annat för er. Hoppas att vi får en full turnering denna gång! Lokalen passar våra syften perfekt. Dock har ännu ingen renovering genomförts, vi får stå ut med att det är lite spartansk denna gång. Vi ses på lördag! Mvh/ Henric BE
  12. Var med och kollade på lokalen igår. Kan bara hålla med Robban om att den ser ut ha väldigt stor potential. Den är dyr, men med finanisiering från olika håll kan det kanske gå att få ned månadskostnaden för klubben till en rimlig nivå. Jag tror säkert Robban eller någon annan kommer att berätta mer och informera om detta på söndag. Men jag kan beskriva lokalen för er som inte sett den. Lokalen ligger på andra våningen ovanpå ett lager, den har en öppen yta på 32 * 5 meter där det finns gott om utrymme för massor av bord. Utöver det är det ca. 5*8 m med serverings- och toalettdel. Viss renovering och ombyggnad kommer att ske för att passa våra behov. Utanför lokalen finns gott om parkeringsplatser och den ligger relativt avskilt, så ingen kommer att störas av vår verksamhet. Min personliga åsikt är att den passar oss som handen i handsken. Bara att hoppas att det går att finansiera! Christian! - Om du har någon hållhake på Eric så kanske du kan halvera kostnaden! Mvh/Henric
  13. Med anledning av att jag såg att en dialog börjat föras i gärsboken, samt att jag själv har en del funderingar, startar jag här en diskussion där alla vi medlemar kan uttrycka våra förslag och funderingar kring klubbens ekonomi. Nu när det är tänkt att vi skall flytta in i en egen lokal så innebär det att klubben kommer att få kraftigt ökande omkostnader under nästkommande år. Hur skall vi hantera detta? Jag vet inte hur diskussionen har varit i styrelsen kring dessa frågor, men som jag ser det skulle jag vilja se en slags budget på att vi kommer att klara den förändring. Om man beräknar det lite grovt så kan man tänka sig at det ser ut som nedan: Intäkt - Medlemskap: Avgiften för att vara medlem kommer under 2005 att vara 200 kr. I nuläget är vi kring 200 medlemar där en stor del av dem kan anses som inaktiva. Dvs. personer utifrån som enbart betalt medlemskap för att vara med i enstaka turnering. Kan vi räkna med att dessa kommer att vara medlem även under 2005? Kommer de att betala medlemsavgiften nu eller väntar de tills de skall spela en specifik turnering? Frågorna är många, men om vi räknar med att några faller bort och några tillkommer så kanske det går att få in 200 medlemsavgifter även under 2005. Det ger 40.000:- Intäkt - Kioskförsäljning: Jag har tyvärr inga uppgifter om hur mycket GNL tjänat på detta under 2004. Men låt säga att det kommer att bli 10 stora turneringar och 30 mindre turneringar under 2005. Om man räknar på att vinsten uppgår till 1000 kr på de stora turneringarna och 500 kr under de mindre. Detta ger 25.000:- Intäkt - Rake: Under större delen av 2004 har detta ej förekommit. Nu finns dock ett förslag från styrelsen att ta 20 kr/anmäld för mindre turneringar och 50 kr/anmäld på de större. Om vi räknar lite lågt med att det är 30 pers med på de mindre och 70 på de större. Med samma antal turneringar som ovan så ger detta: 600*30 + 3500*10 = 53.000:- Intäkt - Övrigt: Jag vet inte om det finns några övriga intäkter. Utgår det aktivitetsstöd precis som det gör till idrottsföreningarna? Om det är så ger även detta ett antal tusen kr. TOTALT ger detta ca: 120.000 kr Utgift - Hyra/El: Har ingen uppgift på vad hyran kan tänkas att bli för den nya lokalen. Men om vi räknar på mellan 5-6000 kr/månad, samt kanske en elavgift på 4000kr/år så ger detta ca: 70.000:- Urgift - Personal: Det är kanske denna utgift som låg till grun för diskussionen i gästboken. Själv anser jag att det är helt ok att det utgår ett arvode till de som arbetar under turneringarna. Men det är viktigt att detta arvode hålls på en rimlig nivå så att den idiella formen behålls men att det fortfarande är atraktivt att jobba. Vad är en rimlig nivå? Robban uppgav att det behövs 1 person på de små, och 3 personer på de stora turneringarna. Det betyder totalt 60 personalarvoden under året. Om arvodet ligger emellan 3-500 kr så ger detta en kostnad på ca.: 24.000:- En annan frågeställning är hur man sköter detta så att den lagliga imagen fortfarande består?? Utgift - Rekvisita: Personligen har jag ganska svårt att uppskatta detta då jag inte vet hur mycket marker samt kortlekar som behövs köpas in under ett år. Tillkommer gör även stolar och bord och övrigt smått och gott. Vi har ju en hel del marker redan så det kanske inte behövs så många. Men kortlekar går åt hela tiden. Låt säga att man uppskattar denna kostnad till ett snitt på 2000 kr per månad så ger det ca.: 24.000:- Utgift - Övrigt: Jag är osäker på vilka fler kostnader som kan uppkomma under ett år. Hur är det med sophämtning, städmaterial och annat som man kanske inte direkt tänker på? Jag antar att sådana kostnader även kan uppgå till ett antal tusen under ett år. TOTALT: CA. 120.000KR Som ni ser så ger min grova uppskattning ett +- 0 resultat på hela året räknat. Vilket är precis i sin ordning eftersom föreningen måste förbli idiell. Men det är många frågor som måste tas i beaktning. # Hur hanterar man problemet med att man kanske inte får in medlemsavgifterna i början av året. Kapitalbindning i form rekvisita och kiosk kan göra att vissa månader blir tighta? # Hur gör vi för att vara 100% lagliga även i fortsättningen, desto fler som vet om vår existens ökar risken för granskning. # Hur mycket är vi beredda att betala i rake? # Hur mycket skall utgå i arvode för personal? # Hur mycket vågar vi investera i rekvisita? # Kommer det stora intresset att förbli lika högt? Kommentera gärna. Berätta hur ni tänker och hur ni tror att vi måste göra för att klara detta. Mvh/ Henric Björnström Eriksson * RP - QoS *
  14. Du har rätt fiveofakind, jag förtydligar det. /HBE
  15. Tänkte bara påbörja diskussionen om hur vi får fram inventarier till den nya lokal som vi tillsammans förhoppningsvis hittar inom kort. En tanke ang. bord och stolar är att kommun, landsting och skolor brukar väl ha förrådsvis med dylikt som de ibland säljer ut. Är det ingen som har känningar inom någon av dessa områden? Håll ögonen öppna för annonser i tidningar och dylikt. En bardisk är jag rätt säker på att någon har hemma i något förråd? Eller är det kanske någon som är bra på att bygga en sådan? Annars får hjälpas åt att försöka kolla annonser. På blocket.se brukar det alltid vara en och annan ute för försäljning. Kom igen nu allihopa! En bra lokal och lite prylar så kommer det här bli riktigt bra! Posta all förslag och fynd i denna tråd så får styrelsen ta beslut om inköp om ni hittar något. // Henric
×
×
  • Skapa nytt...