Gå till innehåll

FL - Hur justera för olika nivåer?


Klyka

Recommended Posts

Spelar FL på diverse låga nivåer, lite olika beroende på min BR. På ett drygt års spelande så ligger jag precis $1 back på FL, med två större fluktuationer uppåt +$80 och sedan ned på noll igen. Beroende på min BR spelar jag olika nivåer, generellt lite för höga nivåer, men det är OK då jag spelar mest för nöjets skull.

 

Pga att jag spelar på så olika nivåer som 0.05/0.1 uppåt 1/2 dollar så undrar jag över hur mkt jag ska justera mitt spel för respektive nivå?

 

Tycker ändå att skillnaden i spel är synlig bara mellan 0.05/0.1 och 0.1/0.2. När man kommer upp på 1/2 så är spelet ett helt annat än på den lägsta nivån. Ofta tycker jag att det är lättare att spela där, eftersom man kan tillämpa en del strategier som är lönlösa i micro limit.

 

Ändå ser man ofta folk säga att tex 2/4 och till och med 4/8 är en låg nivå och att man bör justera sitt spel därefter. Hur högt ska man behöva gå för att få "normalt" spel? Och vad kan man säga om diverse nivåer därunder?

 

Lite allmänt om olika nivåer, mao.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Justera efter bord, inte nivå.

 

Det finns inget normalt spel. Om du menar att spelarna i regel är någorlunda vettiga, att flervägspotter blir sällsynta, openlimp nästan aldrig sker och folk är allmänt tokaggro så är väl det normalfallet först kanske uppåt 30-60, 40-80 först och då hittar man ändå en hel del rent puckospel på de nivåerna också.

 

Hur du ska ändra ditt spel går ju inte att säga eftersom vi inte känner till hur du spelar nu. Jag skulle nog tendera att spela fler händer på ett 1-2 bord än ett 10-20 bord givet att det lägre bordet var rätt mycket lösare och rätt mycket passivare.

 

Generellt skulle jag spela fler händer ju slaskigare och passivare mina motståndare är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som jag tycker skiljer generellt är att aggressionen ökar för varje nivå. Speciellt från Turn. De som leder är mer intresserade av att få in mer pengar. Det gör att det är viktigt att inse när man är slagen. Så slösyna inte. (Om du lagt dig till med den olaten). Vinsten du gör på lägre nivåer när fler betalar av, döljer kostnaden när då du hänger med för långt. Den kostnaden blir synlig på högre nivåer. Det är min erfarenhet.

 

Men det kan också vara som Hjorten säger. Ofta får man en känsla av att det är samma spelare, men med mera pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan säga några ord specifikt om party pokers 1/2 samt 2/4 limit eftersom jag spelat mest där. Precis som Hjort säger så beror det ju mest på vilket bord man hamnar vid, men man kan ändå säga några saker generellt. På partys 1/2 och 2/4 skulle jag vilja påstå att största skillnaden är att 2/4 är aggressivare. Jag kan inte påstå att spelarna på 2/4 är bättre, för det finns väldigt gott om dåligt spel även där, men snittpotterna verkar bli något högre på 2/4 pga av fler aggressiva spelare som vill få in deg i potten (torde ju tyda på att det finns många som ändå vill betala med dåliga händer). Loose/passive spelare finns det dock gott om även på 2/4, men deras spelstil straffas hårdare där än den gör på 1/2. På 0.5/1 och 1/2 på party har jag för övrigt inte sett att det skulle vara någon skillnad alls på spel. Och som Hjort också säger så går det att spela fler händer lönsamt på 1/2 än det gör på 2/4.

 

När jag läser mitt eget inlägg så ser jag att jag adderat exakt noll av värde till tråden eftersom jag i princip bara upprepade vad Hjort och Knapp redan sagt :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...