Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har bara spelat drygt 10 händer mot fi så jag har ingen read.

** Game ID 595404615 starting - 2005-11-30 09:42:16

- caffeinehigh sitting in seat 1 with $109.15

- swfgxfcg sitting in seat 2 with $31.00

- papadino sitting in seat 3 with $16.90

- nancy100 sitting in seat 5 with $49.45 [Dealer]

- TrAAgic sitting in seat 6 with $99.20

- robster24 sitting in seat 7 with $90.90

- Grendel32 sitting in seat 8 with $27.35

- Nanowin sitting in seat 9 with $132.53

- ZinZinZah sitting in seat 10 with $46.00

TrAgic posted the small blind - $0.50

robster24 posted the big blind - $1.00

** Dealing card to robster24: :8d:, :8s:

Grendel32 called - $1.00

Nanowin called - $1.00

ZinZinZah folded

caffeinehigh folded

swfgxfcg folded

papadino called - $1.00

nancy100 folded

TrAAgic called - $1.00

robster24 checked

** Dealing the flop: :Ah:, :9h:, :8h:

TrAAgic checked

robster24 bet - $5.00

Grendel32 went all-in - $26.35

Nanowin folded

papadino folded

TrAAgic folded

Vad göra här? Det känns som all in raisen kan vara en låg färg som han försöker försvara. Men det kan också vara ett tvåpar, TPTK, Kh-x eller set i nior. Hade han haft en djupare stack hade det nog varit en fold men i det här läget kanske en syn är +EV med kåkoddsen och chansen att han har en sämre hand. Vad tycker ni? Och hur liten ska hans stack vara för en given syn?

Postad

Jag är ingen expert men kan försöka visa hur jag ser på saken. Men du måste ju ha i åtanke hur han spelat innan, om han är tight eller aggresiv osv.

Att du inte höjer preflop är ganska konstigt, även om du inte sitter i rätt dålig position. Just för att röjja ut tomtar som letar färg med två låga kort. Om killen förlorat en stor del av sin stack de senaste händerna så kan han ju floppat AK eller tvåpar och är lite småtiltad och hoppas han har den bästa handen. Men av den informationen som du gett mig så känns det som att han lika gärna kan ha färg och därför hade JAG valt att lägga mig.

Postad

Given syn tycker jag.

Om han mot förmodan skulle klonkat färgen, så har du ändå en hel del outs.

Sen tror jag det är störra chans att han endast har ett högt hjärter plus eventuellt Esset. Kanske till och med två par.

Men 8 av 10 gånger tror jag att du leder på denna flop.

Postad

Tycker också att det känns som en enkel syn. Antinge är han en hit-n-run kille som har köpt in sig med ett lågt inköp och de kan gå all in med TP flushdrag. Eller så har han precis förlorat en utdragning och är på tilt och då kan han även ha lite allt möjligt.

Är du uppe mot en flush så har du ju en massa outs för att klonka kåken.

Postad
Att du inte höjer preflop är ganska konstigt, även om du inte sitter i rätt dålig position. Just för att röjja ut tomtar som letar färg med två låga kort.

88 är inte direkt en bra hand att röja på med ur tidig position. Särskilt inte som man bara kommer gilla floppen runt 1/8 av tiden. Är folk så lättfoldade att man kan göra det movet och ha någorlunda förhoppning om att ta potten osynad en stor del av tiden så kan man göra det med mycket skräpigare händer än 88.

När han har färgen så förlorar man runt $2, när han har semibluffen vinner man $15, mot par utan färgdrag vinner man $30, mot tvåpar vinner man $22 och mot överset förlorar man $17. Enkel syn, med tanke på att den enda handen som är jobbig på riktigt är rejält sällsynt.

Postad

Tycker solklar call, tycker du gör rätt o inte raisar preflop, kan tolka hans hand typ K9 med Kh, tror inte han har AJ AQ AK med KQJ i h, hoppas du hittade callen och han hittade mucken på river.