66Drlove Postad 29 November , 2005 Rapport Postad 29 November , 2005 rent generelt villka händer ska jag calla från sb, på ett shorthanded bord, med säg 2 limpare bakom mig. jezaja - RP! * Flytt till THe - QoS * Citera
iremmats Postad 29 November , 2005 Rapport Postad 29 November , 2005 Jag antar att du menar 2-7 triple draw. Du bör limpa i det läget med 27xxx och 28xxx. Alla två-drag ska du ju höja med där. Drag på fyra kort är bara att slänga. Citera
jezaja Postad 29 November , 2005 Rapport Postad 29 November , 2005 Tror han menar PL Razzmus egentligen och då beror det mest på reads på motståndarna tyvärr. Funkar dock o potta alltid om dom ens är aningen veka. Citera
66Drlove Postad 29 November , 2005 Författare Rapport Postad 29 November , 2005 ojojojo ,,,nu var jag dålig på förklara,,,menar nl25 med 6 vid bordet. Citera
iremmats Postad 30 November , 2005 Rapport Postad 30 November , 2005 Isf är svaret nästan alla. Citera
Hjort Postad 30 November , 2005 Rapport Postad 30 November , 2005 Tror han menar PL Razzmus egentligen och då beror det mest på reads på motståndarna tyvärr. Funkar dock o potta alltid om dom ens är aningen veka. Och om de inte är veka så kan man alltid värdepotta några gånger för att sen gråtsyna när man vet att man är slagen. Citera
lethe Postad 30 November , 2005 Rapport Postad 30 November , 2005 ojojojo ,,,nu var jag dålig på förklara,,,menar nl25 med 6 vid bordet. Du fick två kort, om du verkligen, verkligen hatar dem så släng dem. Citera
petur Postad 6 December , 2005 Rapport Postad 6 December , 2005 Beror väl lite på om man har en bra read på killen på BB, om han sällan höjer är det nästan alltid värt att calla, men kan ju träffa floppen ganska bra även med skitkort & då kan man få bra betalt! Citera
hastinG Postad 8 December , 2005 Rapport Postad 8 December , 2005 Beror väl lite på om man har en bra read på killen på BB, om han sällan höjer är det nästan alltid värt att calla, men kan ju träffa floppen ganska bra även med skitkort & då kan man få bra betalt! Citera
Nickefik Postad 8 December , 2005 Rapport Postad 8 December , 2005 Jag synar med rätt få händer från sb. För att syna alternativt höja krävs en stark hand. Först och främst så har man sämst position av alla efter floppen. Vad gör man sedan när man träffat floppen si sådär? Säg att du regelbundet synar bb och synar den här gången med K4 och det är två andra med i potten och floppen kommer 2JK. Hur mycket är din K värd mot en reraise? Spelar man skräp så hamnar man så lätt i problem som kostar mycket pengar. Att syna bb med skräp kostar en del. Spelar man tex som jag fyra bord samtidigt så blir det rätt fort en del pengar om man regelbundet synar bb med skräp från sb. Varje varv så sparar man in $1 på 0.25/0.5 om man skippar att syna med skräp om man spelar fyra bord. Och man hinner ett antal varv på en timme... så räkna själv. Citera
Recommended Posts