mdmar Postad 28 November , 2005 Rapport Postad 28 November , 2005 Go middag! Jag skulle vilja bli tipsad om nåt bra system för de anteckningar man för på sina fi:s... Jag rankar dem 1-5, där 1 är sämsta tänkbara. Finns där en spelare jag klassar som 5 byter jag bord;-) Vilka korta, användbara termer finns där för att snabbt beskriva spelstilar? Gärna förkortningar!! Väl mött! * Flytt till Pokerteori - QoS * Citera
Gekko Postad 28 November , 2005 Rapport Postad 28 November , 2005 Har inget bra system för notes själv, skriver bara lite som en reminder. Däremot så har du en massa bra förkortningar för olika spel stilar här: länk Observera att detta är för NL, och är egentligen regler för PT... Men det kanske är en viss hjälp. mvh Ola Citera
Kollikock Postad 28 November , 2005 Rapport Postad 28 November , 2005 Här har du en utförlig guide om hur man kan ta notes på motspelarna. Citera
mdmar Postad 28 November , 2005 Författare Rapport Postad 28 November , 2005 Tackar pojkar! Där fanns en hel del matnyttigt Nu ska det bli ordning på grejerna Citera
jonklar Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Jag orkade inte läsa hela artikeln, men här är tabellen jag använder för att ta notes: (hands seen) Early: Middle: Late: SmallBlind: BigBlind: betting pattern: bluffs: Continuationbet: moves: amazing folds: Allins: Vilka händer man sett, hur han bluffar och hur ofta han continuation betar tycker jag är viktigaste infon. Jag använder en massa förkortningar som jag gradvis förbättrat tagit bort och lagt till, för att det ska gå snabbt att ta anteckningar. Jag tycker det är lättare att koncentrera sig när man tar anteckningar, men vad många glömmer är att ta anteckningar om sig själv. Imagen är ganska avgörande för hur man ska spela i vissa situationer. Om man tex continuation betat alla de fem senaste gångerna man betat innan floppen, även fast man haft en hand alla fem gångerna kanske det inte är läge att bluffa. Anteckningar om bordet är rätt viktigt. Jag tycker det räcker att veta hur ofta det raisas preflop och hålla koll på hur mycket och hur många som synar olika stora bets preflop. Citera
morberg Postad 6 December , 2005 Rapport Postad 6 December , 2005 I SH FL kan det vara värt att notera om spelaren synar steal i BB och sedan lägger sig om han missar flopen. Citera
rjonsson Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Man kan skriva notes efter Phil Hellmuts olika djur, alltså mus på en tight spelare, elefan på en symaskin osv. Då vet man ungefär vilken sorts spelare det är när man möter dom senare, Citera
Clemens Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Man kan skriva notes efter Phil Hellmuts olika djur, alltså mus på en tight spelare, elefan på en symaskin osv. Då vet man ungefär vilken sorts spelare det är när man möter dom senare, symaskiner är svårlästa. Citera
lappmail Postad 26 Mars , 2006 Rapport Postad 26 Mars , 2006 Man kan skriva notes efter Phil Hellmuts olika djur, alltså mus på en tight spelare, elefan på en symaskin osv. Då vet man ungefär vilken sorts spelare det är när man möter dom senare, symaskiner är svårlästa. Inte om det är en Singer, för då hör man när dom har kort. Citera
Vengerov Postad 31 Mars , 2006 Rapport Postad 31 Mars , 2006 En korkad fråga: Vad är "continuation betta"? Citera
zinna Postad 31 Mars , 2006 Rapport Postad 31 Mars , 2006 En korkad fråga: Vad är "continuation betta"? om du höjer preflop och betar floppen så har du gjort ett cb Citera
jello Postad 31 Mars , 2006 Rapport Postad 31 Mars , 2006 ... förutsatt att du inte träffade floppen då alltså. Citera
Boxman Postad 1 April , 2006 Rapport Postad 1 April , 2006 Inte om det är en Singer, för då hör man när dom har kort. MEGALOL Citera
Recommended Posts