Fido Postad 29 November , 2005 Rapport Postad 29 November , 2005 What parre said. Syn pre, in med deg vid möjlighet på typ alla floppar... bortsett möjligen från floppar med A. Alla diskuterar den här handen som om det vore två TA som möts (som alltid) och att båda är "vettiga". Det är inte applicerbart här! Här är det folk som spelar nästan alla händer som möts! Bästa handen jag varit med om personligen på ett NL-bord var något snarlik. Jag hade dock inte spelat mer än... säg 6 händer. Dock lyckades jag först bluffköpa två händer, sedan kom KK, AK, QQ på rad. När QQ kom så var folk less. 3 man som synade med och en som raisade tillbaka. Han trodde mig inte, och nån reraise efter var vi alla AI preflop. Tight kille den gången. Men såklart - eftersom jag snackade skit - så måste han ju sätta dit mig med sina gyllene AK. Tyvärr för honom (och de andra) var händerna AKo, AKo, AKo, A7s och mina QQ. Ganska nöjd när jag såg dom! Kontentan? Det nästan viktigaste (som ALLA utelämnar) är hur DU har spelat tidigare. Ser dom andra dig som en maniac så kommer dom att trycka tillbaka med en HELT annan HD än vad alla weaktighta TA-wannabees tror. I det här fallet tror jag att chansen som sagt är stor för annat än AA. Parres spel tror jag är bäst. AI pre ger nog stor risk för fold, däremot om du synar och sedan slår om på flop/turn så har du honom - om det nu inte är så att kortgudarna var emot dig. Citera
Tamdam Postad 30 November , 2005 Författare Rapport Postad 30 November , 2005 Tack så mycket för att synpunkter. Känner nu att parres förslag verkar rimligt, att låta honom betala av med sämre händer och har han AA får jag ta det. A på floppen och situationen får omvärderas. Tyvärr var det inte så jag spelade handen, men jag har ju klonkskills som tur är. Tamdam: raises $237.45 to $279.45 and is all-in CrewFan: calls $92.45 and is all-in fioro leaves the table *** FLOP *** [3 Q K ] *** TURN *** [3 Q K ] [4 ] *** RIVER *** [3 Q K 4 ] [9 ] *** SHOW DOWN *** CrewFan: shows [A A ] (a pair of Aces) Tamdam: shows [K K ] (three of a kind, Kings) Tamdam collected $268.90 from pot CrewFan said, "haha" *** SUMMARY *** Total pot $271.90 | Rake $3 Board [3 Q K 4 9 ] Seat 1: CrewFan (small blind) showed [ A A ] and lost with a pair of Aces Seat 2: fioro (big blind) folded before Flop Seat 3: Ostatoy folded before Flop (didn't bet) Seat 4: Richie776 folded before Flop (didn't bet) Seat 5: Tamdam showed [K K ] and won ($268.90) with three of a kind, Kings Seat 6: BrnngLeaves (button) folded before Flop (didn't bet) Citera
Fido Postad 30 November , 2005 Rapport Postad 30 November , 2005 Hehe, då hade du tur.... Men som sagt, utifrån de givna fakta tycker jag inte du gör fel. Han kommer förmodligen spela likadant med en stor mängd händer som INTE är AA. Citera
parre Postad 30 November , 2005 Rapport Postad 30 November , 2005 Hehe, då hade du tur.... Men som sagt, utifrån de givna fakta tycker jag inte du gör fel. Han kommer förmodligen spela likadant med en stor mängd händer som INTE är AA. Mm, men just därför är syn så bra spel i detta läge, för annars kanske han lägger JJ Snygg klonk förresten. Och håller med iller fullkomligt om att det är en bra HH eftersom du inkluderar reads osv. Citera
Tamdam Postad 30 November , 2005 Författare Rapport Postad 30 November , 2005 Snygg klonk förresten. Och håller med iller fullkomligt om att det är en bra HH eftersom du inkluderar reads osv. Tack och tack, uppskattas Citera
baller Postad 30 November , 2005 Rapport Postad 30 November , 2005 Tamdam: raises $1 to $1.50 BrnngLeaves: folds CrewFan: raises $1.50 to $3 fioro: calls $2.50 Tamdam: raises $8 to $11 CrewFan: raises $31 to $42 Ok resonemanget kring Lags och Tags håller inte riktigt. Att ni har Pfr på 25-30% och vpip på 50+ är loose beteende. Men även när en LAG reraisar en reraise så har de något riktigt bra. Om det varit en reraise på en raise då är det möjligt att läsa LAG för en loose hand distrubution. Men när det går bet, raise, reraise, rerasie så är det ganska givet att han har en så bra hand som en del av TAG diskussionen förespråkar. Citera
mrALMIGHTY Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Han har med största säkerhet ett högt pocket. AA,KK,QQ andra händer är högst otroliga Med QQ skulle han nog gärna vilja se floppen så billigt som möjligt och avsluta satsandet med en syn eller t.o.m. fold efter att ha sett bet, raise, call, reraise och inte fortsätta satsandet med ännu en reraise. Iallafall om han är en bra spelare som du säger. KK kunde han ha, men det är ganska otroligt eftersom du själv har den handen. Alltså är AA det klart troligaste. Vore det en turnering så vore det helt rätt med en syn men eftersom det här är cashgame så är en fold det rätta enligt mig. Man vill inte förlora hela sin rulle i situationer man med stor säkerhet är slagen. Ta adjö av dina 12.50 och spar dina restrerande 267 Citera
algot88 Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Han har med största säkerhet ett högt pocket. AA,KK,QQ andra händer är högst otroliga Med QQ skulle han nog gärna vilja se floppen så billigt som möjligt och avsluta satsandet med en syn eller t.o.m. fold efter att ha sett bet, raise, call, reraise och inte fortsätta satsandet med ännu en reraise. Iallafall om han är en bra spelare som du säger. KK kunde han ha, men det är ganska otroligt eftersom du själv har den handen. Alltså är AA det klart troligaste. Vore det en turnering så vore det helt rätt med en syn men eftersom det här är cashgame så är en fold det rätta enligt mig. Man vill inte förlora hela sin rulle i situationer man med stor säkerhet är slagen. Ta adjö av dina 12.50 och spar dina restrerande 267 Är det inte tvärtom Citera
mrALMIGHTY Postad 7 December , 2005 Rapport Postad 7 December , 2005 Han har med största säkerhet ett högt pocket. AA,KK,QQ andra händer är högst otroliga Med QQ skulle han nog gärna vilja se floppen så billigt som möjligt och avsluta satsandet med en syn eller t.o.m. fold efter att ha sett bet, raise, call, reraise och inte fortsätta satsandet med ännu en reraise. Iallafall om han är en bra spelare som du säger. KK kunde han ha, men det är ganska otroligt eftersom du själv har den handen. Alltså är AA det klart troligaste. Vore det en turnering så vore det helt rätt med en syn men eftersom det här är cashgame så är en fold det rätta enligt mig. Man vill inte förlora hela sin rulle i situationer man med stor säkerhet är slagen. Ta adjö av dina 12.50 och spar dina restrerande 267 Är det inte tvärtom Förstår att du tänker på principen att bevara sina chip i en turnering. Det är ju förstås lite beroende på spelarnas M men i en turnering(speciellt i en stor) så är spelarna mer benägna att ta chanser. På cashgames så vill han nog inte riskera flera dagars bank-rolls uppbyggnad i första taget. Citera
mrALMIGHTY Postad 7 December , 2005 Rapport Postad 7 December , 2005 Han har med största säkerhet ett högt pocket. AA,KK,QQ andra händer är högst otroliga Med QQ skulle han nog gärna vilja se floppen så billigt som möjligt och avsluta satsandet med en syn eller t.o.m. fold efter att ha sett bet, raise, call, reraise och inte fortsätta satsandet med ännu en reraise. Iallafall om han är en bra spelare som du säger. KK kunde han ha, men det är ganska otroligt eftersom du själv har den handen. Alltså är AA det klart troligaste. Vore det en turnering så vore det helt rätt med en syn men eftersom det här är cashgame så är en fold det rätta enligt mig. Man vill inte förlora hela sin rulle i situationer man med stor säkerhet är slagen. Ta adjö av dina 12.50 och spar dina restrerande 267 Är det inte tvärtom Förstår att du tänker på principen att bevara sina chip i en turnering. Det är ju förstås lite beroende på spelarnas M men i en turnering(speciellt i en stor) så är spelarna mer benägna att ta chanser. På cashgames så vill han nog inte riskera flera dagars bank-rolls uppbyggnad i första taget. Citera
algot88 Postad 7 December , 2005 Rapport Postad 7 December , 2005 Är det inte därför man har 60 inköp på en nivå i bankrullen, för att slippa sånt? Citera
Recommended Posts