Gå till innehåll

FLT - JJ på handen, väldigt farlig flop!


kydyl

Recommended Posts

Tänkte höra lite hur ni skulle spelat handen för jag tycker jag spelar den kasst.

jag är alltså kydyl.

 

***** Hand History for Game 1001769708 *****

0.50/1 TexasHTGameTable (Limit) - Wed Sep 29 14:00:03 EDT 2004

Table Bay watch (Real Money) -- Seat 4 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: Wonderblind ( $13)

Seat 2: jbland48 ( $50.25)

Seat 3: penncrow19 ( $12)

Seat 4: Tabbhoss12 ( $23.25)

Seat 5: Borzx6 ( $25.75)

Seat 7: kydyl ( $22.75)

Seat 8: Pastorn2 ( $35.50)

Seat 9: okiefan ( $6)

Seat 10: tarheel2002 ( $49)

Borzx6 posts small blind (0.25)

kydyl posts big blind (0.50)

 

 

** Dealing down cards **

Dealt to kydyl [ Jd, Jc ]

Trevligt JJ, det var ett tag sen

 

Pastorn2 folds.

okiefan folds.

tarheel2002 folds.

Wonderblind calls (0.50)

jbland48 folds.

penncrow19 folds.

Tabbhoss12 calls (0.50)

Borzx6 calls (0.25)

kydyl raises (0.50) to 1

Raisar preflop och får med mig alla som redan stoppat in pengar, frid och fröjd så långt

Wonderblind calls (0.50)

Tabbhoss12 calls (0.50)

Borzx6 calls (0.50)

 

** Dealing Flop ** : [ Kc, Qh, Ks ]

Aouch, här vet jag inte riktigt vad jag ska göra, beta kanske och se om jag blir raisad troligen. Väljer dock att checka vilket alla andra också gör så jag får ju ingen information här

 

Borzx6 checks.

kydyl checks.

Wonderblind checks.

Tabbhoss12 checks.

 

** Dealing Turn ** : [ 4h ]

jaha, ingen hjälp här. Bestämmer mig iaf för att beta nu och se vad som händer...

 

Borzx6 checks.

kydyl bets (1)

Wonderblind calls (1)

Tabbhoss12 raises (2) to 2Får en blixtsnabb raise och bestämmer mig för att folda, rätt?

Borzx6 calls (2)

kydyl folds.

Wonderblind calls (1)

 

** Dealing River ** : [ Jh ]

jaha, där satt kåken...

 

Borzx6 checks.

Wonderblind checks.

Tabbhoss12 bets (1)

Borzx6 raises (2) to 2

Wonderblind folds.

Tabbhoss12 raises (2) to 3

Borzx6 calls (1)

** Summary **

Main Pot: $16.25 | Rake: $0.75

Board: [ Kc Qh Ks 4h Jh ]

Wonderblind balance $10, lost $3 (folded)

jbland48 balance $50.25, didn't bet (folded)

penncrow19 balance $12, didn't bet (folded)

Tabbhoss12 balance $17.25, lost $6 [ Kh 6s ] [ three of a kind, kings -- Kh,Kc,Ks,Qh,Jh ]

Borzx6 balance $36, bet $6, collected $16.25, net +$10.25 [ 9h Th ] [ a flush, queen high -- Qh,Jh,Th,9h,4h ]

kydyl balance $20.75, lost $2 (folded)

Pastorn2 balance $35.50, didn't bet (folded)

okiefan balance $6, didn't bet (folded)

tarheel2002 balance $49, didn't bet (folded)

 

Så frågan är då släpper jag min hand för tidigt eller snarare för sent, dvs skulle jag betat ut redan på floppen och lagt mig vid en eventuell raise redan där eller skulle jag checkat på turn också och kanske betala ett BB för att få se rivern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle checkfolda på floppen. Spelare på den här nivån förstår helt enkelt inte att K6 är en skräphand, speciellt om någon höjt före floppen. Att kåkkortet kom på floden är inget att gråta över - du har i princip aldrig odds för att dra till ett underpar.

 

Jag tycker inte alls att du spelar den kasst. Höjningen pre flop är given, sen finns det inte så mycket att göra då floppen hånler dig i ansiktet.

 

På tal om krokar - satte in $500 på Partypoker imorse med deras nya reloadbonus. På mina första 100 händer fick jag JJ inte mindre än... sju gånger!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att det största misstaget du gör är före flopen. En limit raise pushar inte ut folk ur rundan. En av anledningarna till preflop höjninga är att "straffa" alla som limpat med skit och bygga en stor pott. Smäll till med en standard höjning på 4xBB (=$2). Killen som sitter på K6o skulle nog lägga sig då. Kanske skulle han inte det men i längden det vinner du på att ha med honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tre motståndare på floppen så betar jag ut så gott som alltid, det är för stor sannolikhet att hela gänget har missat för att gratiskort ska kännas ok, särskilt med tanke på att det är 8SB i potten. Om någon synar eller höjer så har man ett dilemma som är rätt spelarbereonde. Mot bara en motståndare som jag ser som lös skulle jag nog beta igen på turn om han synade mitt floppbet. Jag skulle så gott som alltid folda mot en höjning på flopp, turn, eller river.

 

På turn så måste du beta. Folden när någon blixthöjer är också rätt självklar mot de flesta spelare som inte är något vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...