spyse Postad 27 November , 2005 Rapport Postad 27 November , 2005 Hittar inte HH nu men jag knåpar en egen. Sitter på Bet365s freeroll ca 280 spelare kvar pengarna började på plats 1000. Inga direkta read, små stackarna ställer såfort dom får något och vi stora väntar på bra kort. Jag har 60k finns 2 stora stackar med 75k snittet i turneringen ligger på 40k Får AKs UTG blindsen är 2000/4000 Bettar 10k alla foldar fram till knappen som sitter med ca 75k som ställer. Kan jag hitta en fold? Just eftersom han ställer å tycker jag det verkar lite suspekt, har han ett månster så vet han att han täcker mig så borde jag folda med bajs och varför ställa han har ju pos på mig i fortsatta rundor. Känns som om han vill stjäla potten ifrån mig. * Lite RP - QoS * Citera
Trolldeg Postad 27 November , 2005 Rapport Postad 27 November , 2005 Nej du kan inte vika AK här när du har 15bb. Citera
Juggernaught Postad 27 November , 2005 Rapport Postad 27 November , 2005 Vad tror du han kan ställa in med? Ställer han in med AQ, AJ, händer som du kan dominera, eller ställer han in med minst ett par, där du då är underdog med kanske 47/53%? Skulle han på knappen riskera en steal när du kan ta kring 90% av hans stack om du synar och vinner? Samtidigt är det ingen panik o folda, om du inte vill chansa med en 50/50 situation, då du fortfarande har 50K kvar, och har över medelstack. Knappen sitter förmodligen på ett par, och vill gärna inte se en flopp, utan ta dom 16K som redan ligger i potten, och skulle du syna så är du som bäst 50/50, men visst kan det vara en steal, det är upp till dig att bedöma som spelat med honom tidigare. Vad hände sen i handen, foldade du eller synade? Citera
vetgirig Postad 27 November , 2005 Rapport Postad 27 November , 2005 Det kostar 50K att syna och vinna en pott på 126K. Givet pottodds så är det bara AA och KK som man inte bör syna i det läget (och mot KK är det inte så dåligt heller). Så syna. Citera
Kenny_Roger Postad 28 November , 2005 Rapport Postad 28 November , 2005 Med tanke på att freerolls bara betalar hyfsat för de allra högsta platserna(eller?) känns det som att du bör syna. Antagligen är det 50/50, men tycker det känns som att även AK är en mycket trolig hand. I så fall är du en liten favorit och framförallt har du väldigt fina odds med alla döda pengar i potten. Vill du vinna några riktiga pengar borde du syna! Citera
spyse Postad 28 November , 2005 Författare Rapport Postad 28 November , 2005 Jag synade med motiveringen att om för att komma längre i turneringen och få bra med pengar så måste jag dubbla så jag kan vara tight, var ju ca 100 placeringar till nästa nivå av pengarna, tyvär hade han i det här läget KK och jag förbättrade inte min hand, men kände ändå inte som om jag gjorde något fel, dock var det ju lite hårt att åka när jag kommit så långt och spelat väldigt bra rakt igenom. Om jag foldar AKs pre mot all-in ja då är jag lite väl weak ska jag bara syna all-ins pre med AA/KK? (QQ och AKs är ungefär lika bra enligt mig) ja då är det ju bara för fi att ställa mig all-in pre om jag bettat för jag synar ju bara med AA/KK och dom händerna får jag 1 gång på ca 110, och inte tusan har jag råd med sådant spel. Sedan vägde det in at jag diskuterat poker med en polare som är rätt erfaren som anser att folda med AK pre är weakt specielt i turneringar. Fast sedan måste jag berömma fi ett perfekt spel, eftersom jag visat styrka och höjt UTG så är det svårt för mig att släppa min hand eftersom det är en dunder. edit: Hade glömt ett inte Citera
Skanke Postad 28 November , 2005 Rapport Postad 28 November , 2005 Höj med 15000 innan så behöver du inte ens fundera på att lägga för omslag... Vann du eller förlorade du föresten, det står tyvärr hade han KK, men sedan står det att du förbättrade din hand...... Citera
Recommended Posts