Gå till innehåll

Poker Tracker vs Poker Office


Manonwheels

Recommended Posts

  • Svars 78
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Jag har haft båda rätt länge och överlag kan sägas att PT har mest statistik men PO är lättast att använda live. Båda är klart köpvärda. PO:s realtids tracking är grymt cool och jag har stora förhoppningar om dem i framtiden (enligt rykten så skall de släppa player icons i realtid och fullt customiserbart game time window i nästa patch). Om du bara har råd med ett och inte har tid och vänta så skulle jag nog välja PT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

franko_fara: Kanske bara jag som är trött så här på morgonkvisten, men jag förstår inte riktigt vad du med "player icons i realtid och fullt customiserbart game time window "

 

Förövrigt så kan jag säga att jag själv är mycket nöjd med PO, har kört det sedan i Juni och har inget att klaga på förrutom det något oestitiska gränssnittet. Men det kanske blir bot och bättring på det nu då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehh...ja det kanske inte var så tydligt skrivet. Enligt pokeroffice support så skall nästa patch innebära en möjlighet att "bygga" sitt eget live window:

- Möjlighet att själv välja vilken statistik som skall visas i varje kolumn, hur många kolumner det skall bestå av, etc.

- Utökad livestatistik, agression factor, fold blinds to steal, Vol$InPot,..

- Möjlighet att filtrera live datat på antalet spelare, level, ect (Vilket blir grymt för då kan man filtrera bort shorthanded games som nu förstör statistiken lite).

- Spelarikoner i livefönstret som visar olika spelartyper, bordsikon som visar vilken typ av bord man sitter vid (typical, tight, aggressive).

 

Tyvärr så kunde jag inte få nåt exakt releasedatum annat än ("relatively soon") , vad som nu menas med det ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

franko_fara: Tackar, nu begriper jag vad du menar. Det verkar riktigt intressant, just det här med "olika färger" på spelarna beroende på deras uppträndande på bordet har jag saknat, särskilt då man spelar på flera bord samtidigt och inte kan läsa av spelarna så bra. Det kommer helt klart att underlätta.

 

Undrar förresten lite hur PO sköter sin marknadsföring, jag har aldrig sett någon reklam på någon poker sida av något slag, utan all info har ju kommit från diverse forum. Verkar lite konstigt då marknaden måste vara enorm och det gäller ju som bekant att smida medans järnet är varmt, så man undrar ju lite varför dom inte marknadförs sig mera... Men det kanske bara är jag som inte har ögonen öppna ordentligt och missat det. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Jag har provat båda och även om Poker Office är mycket snyggare och (minst en av) utvecklarna hänger här på forumet och svarar på frågor måste jag säga PokerTracker. Åtminstone än så länge.

 

Några saker som PT är bättre på:

 

- import av händer sker automatiskt och enkelt, utan att behöva bläddra fram HH-filer

- mycket mer statistik tillgänglig, t.ex. VP$IP och BB/100 som bara finns i live tracker hos PO (= inte användbart för analys i efterhand)

- möjligt att återspela händer

- möjligt att koppla samman olika nick på olika ställen

- stöd för många fler sajter

 

PO:s fördelar är:

 

- snyggare program

- grafer

 

PO har utlovat stöd för en del av prylarna som PT redan har, men än så länge ligger PT klart före.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Kan någon göra en jämförelse mellan PO(1.8) och PT i dagsläget. Alla mina polare kör PT, men själv tycker jag att PO känns som bättre kod. Live-rapporteringen är ju bra. Har dock väldigt liten erfarenhet av PT. Vad talar för och emot de båda just nu?

 

Det PO 1.8 ger extra fanns redan tidigare till PT med tilläggsprogram som playerview eller GT+. Du kan läsa min post precis ovanför din, den stämmer fortfarande.

 

Jag håller med om att PT känns lite klumpigt programmerat (t.ex. ställer den om locale på datorn till US för att kunna tolka datumen i HH-filerna korrekt, vilket är helt uppåt väggarna), men det är utan tvekan det bättre av de två programmen.

 

Det som jag saknar mest i PO är möjligheten att spela upp händer i efterhand; enbart den funktionen gör PT till klar vinnare. På andra plats i önskelistan till PO kommer flera alias.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det PO 1.8 ger extra fanns redan tidigare till PT med tilläggsprogram som playerview eller GT+. Du kan läsa min post precis ovanför din, den stämmer fortfarande.

 

Jag tror inte jag kan hålla med dig där morberg. Förutom att jag tycker att PO har ett helt överlägset användar interface och att det verkar ha mycket bättre teknik i grunden (live trackern) så har du väl inga outs, odds, potodds eller player actions i PT, eller har de lagt till detta? Har personligen varsin licens av både PT och PO men jag har inte använt PT överhuvudtaget de senaste två månaderna så jag kan ju ha fel.

 

Däremot håller jag med om att PT har bättre filter och att en re-player saknas i PO. Dessa fetures hjälper dig ju dock föga när du spelar utan endast efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med. PO 1.80 är överlägset bättre än PT/GT+ medans man spelar. För det första så visas spelardragen i PO, vilket man snabbt blir beroende av, för det andra så är pot oddset klart en fördel att ha uträknat för vissa situationer (speciellt NL). För att inte tala om turneringar och mer data att välja på i PO. Dessutom så är GT+ rätt buggigt, j-vligt irriterande när gammal data hänger kvar på nya spelare.

 

För själva analysarbetet efter en spelomgång så är PT bättre, främst pågrund av replayern och ett mer utvecklat filter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såja, precis vad jag ville ha. lite argument för och emot.

 

just nu så lutar det lite åt att jag väljer PO. men har inte helt bestämt mig än.....

 

replay bryr jag mig föga om... de händer jag är intresserad av mejlar jag mig själv och eventuellt vidarebefodrar till en polare som säger vad han tycker man borde gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom att jag tycker att PO har ett helt överlägset användar interface och att det verkar ha mycket bättre teknik i grunden (live trackern) så har du väl inga outs, odds, potodds eller player actions i PT, eller har de lagt till detta?

 

Nej, det finns inte i PT (men jag använde det aldrig i PO - spelar fixed och räknar outs och odds i huvudet). Själv vill jag inte överlåta räknandet av outs till ett datorprogram -- alla är sällan rena.

 

Ni kan se hur overlay med playerview ser ut här om ni är intresserade. Det är möjligt att själv göra sin layout och välja vad som ska synas och var.

 

Men jag håller definitivt med om att PO är mer polerat än det råa pokertracker. Det är lite som Fisher Price jämfört med Hilti ;)

 

Jag skojar självklart, men lite allvar finns i botten. För analys av spelet i efterhand är PT överlägset, men det är inte särskilt lättanvänt. Det finns så oerhört mycket statistik att gräva bland, men det är inte enkelt att hitta rätt.

 

Med möjligheten att åtminstone plocka upp gamla HH (jag behöver inte ens en replayer) hade PO närmat sig, men det saknas fortfarande en hel del siffror som finns i PT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag måste nog säga att PO:s overlay ser bra mycket mer ögonvänlig ut än PV.

 

själv föredrar jag ikonerna. ser jag att någon är tight-aggresiv räcker det för mig, jag bryr mig inte så mycket om det är 23 eller 27 av alla floppar han har sett. är de gröna(loose passiv) så är det en bra indikator att de är fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Vilket av programmen fungerar bäst till Prima?

Om nu båda fungera med Prima.

PokerOffice fungerar inte till Prima än, vi håller för tillfället på med att addera support för Prima-nätet. En beta beräknas vara ute om ett par veckor. PokerOffice kommer att vara oberoende av handhistories på Prima och uppdateringar och overlay kommer därmed ske i realtid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...