Gå till innehåll

Sactodian krossar glastaket i SH FL


Sactodian

Recommended Posts

Tänkte starta en dagbok... Har läst FL SH dagböckerna här på nätet en längre tid (Waggho/Gyre/morberg etc). De verkar dock ha blivit lite passiva på senare tid så jag tänkte hugga in lite och berätta om mitt spel och min spelstil. Min förhoppning är att dom som läser dagboken kommer bli bättre FL-spelare och att jag själv kommer lära mig något också. Jag spelar uteslutande SH som sagt, fast om partys bad beat jackpot växer till sig lirar jag fullbord också.

 

Har spelat sen juli´04. Spelar idag allt från 0.5/1(!) - 5/10, men mest 3/6. Har varit uppe på 10/20 men efter uttag från rulle har jag inte resurser för det... ÄVen skottat på 25/50, men åkte fick stryk.

 

Mitt mål är att någon gång till sommaren spela mest 10/20...

 

För övrigt kan jag säga att jag arbetar ca 50h/veckan så jag kan inte säga hur aktiv eller långvarig dagboken blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 134
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tänkte först ta upp två händer som liknar varandra.

 

Inga reads. Nackdelen med att spela många bord samtidigt är att man inte har så hög uppmärksamhet oftast. I den här handen missa jag att sjuan föll på river. Skulle någon synat river? Han kan ha i praktiken vadsomhelst. Händerna jag kunnar slå på river är JT och AK, låga PP... troligare är dock att jag är slagen så det var inget att gräma sig för...

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 4 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is BB with A:diamond:, 7:diamond:.

UTG calls, 2 folds, Hero checks.

 

Flop: (2.33 SB) 9:spade:, 2:diamond:, Q:club: (2 players)

Hero bets, UTG raises, Hero calls.

 

Turn: (3.16 BB) 6:club: (2 players)

Hero checks, UTG checks.

 

River: (3.16 BB) 7:heart: (2 players)

Hero checks, UTG bets, Hero folds.

 

Final Pot: 4.16 BB

 

 

Några händer senare...

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 4 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is BB with 7:heart:, 9:club:.

1 fold, Button calls, 1 fold, Hero checks.

 

Flop: (2.33 SB) 3:club:, 9:diamond:, 8:diamond: (2 players)

Hero bets, Button calls.

 

Turn: (2.16 BB) 6:diamond: (2 players)

Hero bets, Button raises, Hero ???

 

Vad gör ni här? Slöspelade höga pockets?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att du ska folda på flopen i första handen. Du har dålig position och en halv out för backdoor flushen och möjligtvis 3 outs för ditt ess, men hans limp UTG tycker jag tyder på Ax (kanske A9). Tror inte du vinner om du lyckas klonka en 7:a heller, som du nu gör på river.

 

Den andra handen tycker jag du spelar rätt och det är ju en solklar syn på turn, du har TP med öppet stegdrag. Det ligger tre :diamond: på bordet, det kan vara till både din fördel och nackdel, kommer ett fjärde :diamond: på river hade jag betat ut direkt för det är ett ordentligt scarecard för fi. Check-fold river om du inte träffar skulle jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 4 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is BB with 7:heart:, 9:club:.

1 fold, Button calls, 1 fold, Hero checks.

 

Flop: (2.33 SB) 3:club:, 9:diamond:, 8:diamond: (2 players)

Hero bets, Button calls.

 

Turn: (2.16 BB) 6:diamond: (2 players)

Hero bets, Button raises, Hero calls.

 

River: (6.16 BB) J:spade: (2 players)

Hero checks, Button bets, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bzkt: Problemet är att du vet att fi kommer beta ut oavsett vad river ger. Bedömer inte ruter som scarecard. Sitter fi på hög PP synas det ändå. Chansen är större att fi raisar med hög ruter. Iof kan man folda på river efter raisen (pratar nu om river var ruter).

 

Dagens session är över... en till intressant hand. Synd att man inte kan göra så att ni får se den del för del efter ni skrivit kommentarer för varje gata, men jag postar varje fall hur den utspelade sig framtill river. Som vanligt inga reads förutom att det inte sitter någon maniac vid bordet varje fall (förutom jag själv då :lol:

 

 

Förresten idé till forummakarna: Koda så man kan posta en HH, men den visas bara t.ex. preflop, sen om någon vill kommentera, gör man det och sen får man se flop, etc. Varje beslut skall ju ses helt isolerade... Vore grymt. För mycket jobbigt att själv posta varje del för sig själv.

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is UTG with 9:diamond:, 7:diamond:.

Hero raises, MP calls, 2 folds, SB calls, BB calls.

 

Flop: (8 SB) 5:diamond:, T:heart:, 4:diamond: (4 players)

SB checks, BB checks, Hero bets, MP calls, SB folds, BB calls.

 

Turn: (5.50 BB) 8:spade: (3 players)

BB checks, Hero bets, MP calls, BB calls.

 

River: (8.50 BB) A:club: (3 players)

BB checks, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att du vet att fi kommer beta ut oavsett vad river ger. Bedömer inte ruter som scarecard.

Det är ju du som agerar först, alltså om du betar ut efter att han raisat och du synat på turn när det faller en fjärde :diamond: på river så kan du ju representera en cryingcall med :Ad: på turn till exempel. Och jag ser ingen anledning till att han skulle sitta med ett högt PP. Men gör han det eller möjligtvis ett set, tvåpar eller liknande kommer han nog bli väldigt ställd av det och din foldequity skulle jag säga är rätt stor. Poten är relativt liten då också för att han ska syna ner med :Qc::Qs: till exempel.

 

Och din sista hand vill jag kommentera också. Jag vet inte hur din tableimage ser ut eller liknande, men att raisa UTG preflop med :9d::7d: känns som att det inte ger dig något sålänge du inte har en supertight image. Nu får du spelade en onegap sc från dålig position. Väldigt dåligt läge skulle jag säga. Men nu lyckas du ju träffa riktigt bra på flop och då ska du självklart fortsätta beta. Men på river är det nog en check-fold med tanke på att du är uppe mot två stycken och någon synar säkert och har dig slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, möjligheten finns att spela så om rutern faller. Jag tänkte bara att chansen var större att han själv sitter på hög ruter. Ett sånt bet ser väldigt desperat ut, men om jag inte hade floppat ett par skulle jag försöka mig på det, för då det hade varit enda chansen att slå någonting. Här har jag varje fall ett par, och skulle sparat betet till att syna river.

 

I den handen syna jag river, fi satt på :Ad::Kh:, och jag tog hem potten.

 

I sista handen måste jag beta ut rivern. Jag raisa UTG och betade på alla gator. Det representerar AA, AK, AQ, eller högt PP. SB sitter nog på litet par, kanske träffat 4 el 5:a. MP trodde jag faktiskt satt med A, men med 8 BB i potten och ett bet på river så måste bluffen inte sitta så ofta för att gå runt. Tror att de flesta utan A får svårt att syna.

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is UTG with 9:diamond:, 7:diamond:.

Hero raises, MP calls, 2 folds, SB calls, BB calls.

 

Flop: (8 SB) 5:diamond:, T:heart:, 4:diamond: (4 players)

SB checks, BB checks, Hero bets, MP calls, SB folds, BB calls.

 

Turn: (5.50 BB) 8:spade: (3 players)

BB checks, Hero bets, MP calls, BB calls.

 

River: (8.50 BB) A:club: (3 players)

BB checks, Hero bets, MP folds, BB folds.

 

Final Pot: 9.50 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A7s-handen: Känns helt rätt att försöka sno potten på floppen. När han sen höjer är antagligen det rätta att folda men jag brukar ha svårt för det så jag förstår att du callar. Efter hans check på turn får jag känslan att det var en 2a eller en 9a han raisade på floppen och att han är lite rädd att du sitter på damen. När 7an kommer på river är ju frågan om han verkligen bettar något du slår mer än 20% av gångerna. Några PA-siffror för vp$ip och aggression borde kunna hjälpa till med det beslutet.

 

79-handen: Turn är en självklar syn för mig med TP+OESD. Visst, han kan ha en färdig färg men det är HU så han kan ju lika gärna höja ett högt ruter eller ett mellanpar i hopp om att 3-färgen skrämde dig. Synar J-river också i hopp om att han bettar ett missat drag/lägre par.

 

Höja 97s UTG?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med en ny FL SH dagbok i ett så NL-dominerat forum, speciellt när det handlar om stakes man själv spelar på.

 

De händer du har postat har jag inte så mycket att säga om, förutom möjligtvis att öppningshöja 97s UTG. Men jag köper helt klart din förklaring till att spela den, om inte annat kan det vara roligt när man slaskar in någon fin hand och det blir en massa whine i chatten :)

 

Vore roligt att få ta del av dina PT-stats. Blir kanske inte så bra att ge råd/kritik utrifrån en 22/17 spelare om du är 30/20 :)

 

Om jag inte mins hel fel från tidigare diskussioner försvara du din BB väldigt mycket va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, gillar att spela ur blindarna. Försvarar relativt mycket. Min PT-statistik vet jag inte om jag litar på. Känns som att jag missat att logga några sessioner med förlustspel från andra datorer. Ska posta några händer senare med blinddefencespel...

 

Spelade några händer idag som var svåra. Jag är inte bara en lös spelare som synar ner, ibland lägger jag mig. Men man får alltid tänka på att i limit finns det ingenting som heter "en snygg fold". Här kanske för vek fold?

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is BB with 6:club:, K:club:.

UTG calls, 1 fold, Button calls, SB completes, Hero checks.

 

Flop: (4 SB) K:spade:, 5:club:, 2:spade: (4 players)

SB checks, Hero bets, UTG folds, Button calls, SB raises, Hero calls, Button calls.

 

Turn: (5 BB) Q:spade: (3 players)

SB bets, Hero folds, Button folds.

 

Final Pot: 6 BB

 

Ser inte att jag kan vinna potten trots TP. Check-raise från SB och sen faller tredje spadern. Gillade inte den floppen. Kanske för vekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat en session på 5/10. Det gick upp och ner, gick in med 250 och låg på 130 som lägst. Spelade ett tag längre och slutade när jag tagit tillbaka förlusten. Kan inte påstå att någon hand var vidare intressant... lägger upp några ändå....

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 4 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is UTG with K:spade:, A:heart:.

Hero raises, 2 folds, BB calls.

 

Flop: (4.40 SB) J:diamond:, A:spade:, 4:spade: (2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

 

Turn: (3.20 BB) 8:club: (2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

 

River: (5.20 BB) K:diamond: (2 players)

BB bets, Hero raises, BB calls.

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is UTG with 9:spade:, Q:spade:. MP posts a blind of $5.

Hero calls, MP (poster) checks, 1 fold, SB raises, BB calls, Hero calls, MP calls.

 

Flop: (8 SB) 4:diamond:, 9:heart:, 7:club: (4 players)

SB bets, BB raises, Hero calls, MP folds, SB 3-bets, BB calls, Hero calls.

 

Turn: (8.50 BB) 7:spade: (3 players)

SB bets, BB calls, Hero calls.

 

River: (11.50 BB) Q:heart: (3 players)

SB bets, BB raises, Hero ???

 

Vad gör ni? Enda readsen är att de flesta har 30-40 VPIP (inte så mycket med tanke på att bordet knappt varit fullsatt någon gång.

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 4 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is BB with 7:spade:, 6:diamond:.

UTG calls, 2 folds, Hero checks.

 

Flop: (2.40 SB) A:spade:, 5:heart:, 6:club: (2 players)

Hero checks, UTG bets, Hero calls.

 

Turn: (2.20 BB) 9:spade: (2 players)

Hero checks, UTG bets, Hero calls.

 

River: (4.20 BB) A:heart: (2 players)

Hero checks, UTG bets, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is UTG with 9:spade:, Q:spade:. MP posts a blind of $5.

Hero calls, MP (poster) checks, 1 fold, SB raises, BB calls, Hero calls, MP calls.

 

Usch, det där känns inte bra. Open-limpa är väl aldrig rätt? Och med Q9s UTG? När det dessutom finns döda pengar från MP? Eller menar du att det blir ok att open-limpa just eftersom det finns extrapengar i potten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inne på samma spår som morberg, folda den preflopp. Möjligtvis höja om det är weaka blinds och du absolut vill spela den. Limpa UTG är väldigt sällen bästa spelet, knappast med Q9s. Fold säger jag.

 

I första handen, hade du höjt river om det kommit ett blankt kort istället för en kung?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen hade jag nog höjt även om blankt kort föll. Brukar göra det när jag sitter på TPTK och fi plötsligt vaknar upp och bettar in i mig.

 

Q9s var den hand jag var mest missnöjd med på hela sessionen. Spelar den riktigt dåligt. Preflop tänkte jag syna efter det fanns blinds out of position, få många callers, träffa och sen bygga stor pott. Syna 2BB på river var under all kritik, väldigt dålig syn. Slå möjligen endast AQ, KQ, JJ, TT, A9 etc, men de händerna känns inte så troliga efter att SB betar och BB raisar rivern. SB satt på AA, BB på J7o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört 4-manna bord 3/6 med samma lirare ett bra tag nu (vet inte än hur manfår fram HH's men slänger upp några när jag vet). Inga hjälpprogram funkar på sajten vad jag vet, vilket är ganska skönt faktiskt. 1 tight, 2 lösa passiva spelare, alla mycket lättlästa.

 

Här är några händer från ett annat 3-6 bord.

 

Spel från blindarna, skulle vara intressant att veta hur ni spelar dessa t.ex.

 

Skulle ni syna med T7o här?

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is BB with 7:diamond:, T:spade:.

1 fold, MP calls, 2 folds, SB raises, Hero calls, MP calls.

 

///

 

Syn i SB med 93s?

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is SB with 9:club:, 3:club:.

UTG calls, 2 folds, Hero completes, BB raises, UTG calls, Hero calls.

 

///

 

 

...

 

Blindstealar med alla spelbara händer... openlimpar aldrig i denna position, inteheller med AA etc.

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 4 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is Button with J:club:, T:club:.

1 fold, Hero raises, 1 fold, BB calls.

 

Flop: (4.33 SB) T:heart:, K:heart:, 8:diamond: (2 players)

BB bets, Hero raises, BB calls.

 

Turn: (4.16 BB) 5:club: (2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

 

River: (6.16 BB) 3:spade: (2 players)

BB checks, Hero checks.

 

Är för rädd för Kxo så jag checkar efter här. Fi har inte heller utmärkt sig som en aggressiv spelare, då skulle jag betat eftersom fi skulle raisat flop eller turn med K på hand. Nu kan jag inte vara säker.

 

Fi hade t.ex. spelat en sån här hand innan där jag tyckte spelet var väldigt konstigt så jag lade den på minnet. ...

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 4 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is Button with T:club:, T:spade:.

1 fold, Hero raises, 1 fold, BB calls.

 

Flop: (4.33 SB) K:club:, 5:club:, 9:heart: (2 players)

BB bets, Hero raises, BB calls.

 

Turn: (4.16 BB) Q:spade: (2 players)

BB checks, Hero checks.

 

River: (4.16 BB) 3:spade: (2 players)

BB checks, Hero checks.

 

Final Pot: 4.16 BB

 

Results in white below:

BB has Kd Jh (one pair, kings).

Hero has Tc Ts (one pair, tens).

Outcome: BB wins 4.16 BB.

 

Den här handen har jag tittat lite på... Ge gärna feedback så skriver jag sen hur jag tänkte ungefär..

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is MP with A:diamond:, 6:diamond:.

1 fold, Hero raises, Button calls, 2 folds.

 

Flop: (5.33 SB) K:spade:, 9:spade:, K:heart: (2 players)

Hero bets, Button calls.

 

Turn: (3.66 BB) 5:spade: (2 players)

Hero bets, Button raises, Hero calls.

 

River: (7.66 BB) Q:spade: (2 players)

Hero bets, Button XXX??

 

Final Pot: 9.66 BB

 

när någon visar svaghet i shorthanded gäller det att utnyttja det direkt., man får inte nya chanser...

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is UTG with K:heart:, J:diamond:.

Hero raises, 1 fold, CO calls, 2 folds, BB 3-bets, Hero calls, CO calls.

 

Flop: (9.33 SB) 7:heart:, 9:heart:, J:spade: (3 players)

BB bets, Hero calls, CO calls.

 

Turn: (6.16 BB) 4:heart: (3 players)

BB checks, Hero bets, CO calls, BB calls.

 

River: (9.16 BB) 4:diamond: (3 players)

BB checks, Hero bets, CO folds, BB calls.

 

Final Pot: 11.16 BB

 

Det får räcka, kommer lira lite ikväll också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle ni syna med T7o här?

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is BB with 7:diamond:, T:spade:.

1 fold, MP calls, 2 folds, SB raises, Hero calls, MP calls.

 

En aning för svag hand i mina ögon. MP lär väl syna 99/100 så du är nog nästan garanterad 5:1 i odds. T8s hade jag synat med för att ta en likanande hand.

 

Syn i SB med 93s?

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is SB with 9:club:, 3:club:.

UTG calls, 2 folds, Hero completes, BB raises, UTG calls, Hero calls.

 

Precis som morberg påpekade så lägger du bara 1/3 BB i SB och man måste därför vara lite tightare än när man lägger ½ eller 2/3. Lätt fold.

 

 

Blindstealar med alla spelbara händer... openlimpar aldrig i denna position, inteheller med AA etc.

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 4 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is Button with J:club:, T:club:.

1 fold, Hero raises, 1 fold, BB calls.

 

Flop: (4.33 SB) T:heart:, K:heart:, 8:diamond: (2 players)

BB bets, Hero raises, BB calls.

 

Turn: (4.16 BB) 5:club: (2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

 

River: (6.16 BB) 3:spade: (2 players)

BB checks, Hero checks.

 

Är för rädd för Kxo så jag checkar efter här. Fi har inte heller utmärkt sig som en aggressiv spelare, då skulle jag betat eftersom fi skulle raisat flop eller turn med K på hand. Nu kan jag inte vara säker.

 

Tycker du spelar handen bra. Att checka river känns rätt eftersom det inte är så väldigt många händer som du slår som betalar av här. Satt han på hjärter eller stegdrag så läggar han sig bara och en svag kung synar.

 

Fi hade t.ex. spelat en sån här hand innan där jag tyckte spelet var väldigt konstigt så jag lade den på minnet. ...

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 4 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is Button with T:club:, T:spade:.

1 fold, Hero raises, 1 fold, BB calls.

 

Flop: (4.33 SB) K:club:, 5:club:, 9:heart: (2 players)

BB bets, Hero raises, BB calls.

 

Turn: (4.16 BB) Q:spade: (2 players)

BB checks, Hero checks.

 

River: (4.16 BB) 3:spade: (2 players)

BB checks, Hero checks.

 

Final Pot: 4.16 BB

 

Results in white below:

BB has Kd Jh (one pair, kings).

Hero has Tc Ts (one pair, tens).

Outcome: BB wins 4.16 BB.

 

Lite snabbt att sätta han på en hand som har dig slagen här bara baserat på floppspelet. Det finns både färg och stegdrag ute och jag tror du måste betta turn här med och checka ner river av samma orsak som jag skrev på förra handen.

 

Den här handen har jag tittat lite på... Ge gärna feedback så skriver jag sen hur jag tänkte ungefär..

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is MP with A:diamond:, 6:diamond:.

1 fold, Hero raises, Button calls, 2 folds.

 

Flop: (5.33 SB) K:spade:, 9:spade:, K:heart: (2 players)

Hero bets, Button calls.

 

Turn: (3.66 BB) 5:spade: (2 players)

Hero bets, Button raises, Hero calls.

 

River: (7.66 BB) Q:spade: (2 players)

Hero bets, Button XXX??

 

Final Pot: 9.66 BB

 

Hade varit lite enklare att säga nått om man hade nån read på Fi eller siffror får PT. Men spontant känns det som en enkel fold på turn. Det kommer kosta 2BB att se showdown och du har inte något att visa upp. Potten är desutom liten. Varför bråka om den?

 

när någon visar svaghet i shorthanded gäller det att utnyttja det direkt., man får inte nya chanser...

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is UTG with K:heart:, J:diamond:.

Hero raises, 1 fold, CO calls, 2 folds, BB 3-bets, Hero calls, CO calls.

 

Flop: (9.33 SB) 7:heart:, 9:heart:, J:spade: (3 players)

BB bets, Hero calls, CO calls.

 

Turn: (6.16 BB) 4:heart: (3 players)

BB checks, Hero bets, CO calls, BB calls.

 

River: (9.16 BB) 4:diamond: (3 players)

BB checks, Hero bets, CO folds, BB calls.

 

Final Pot: 11.16 BB

 

Det får räcka, kommer lira lite ikväll också

 

BB har du uppenbarligen slagen om han inte är paranoid för färgen men det är väl ganska otroligt. När det gäller CO kan han ju hur vilken hand som helst här nästan, givet är iaf att du inte vill ge frikort till stegen eller :Ah: så det är väl bara att betta på när det checkas till dig på turn och river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade precis den sjukaste handen jag sett någonsin på FL tror jag...

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is BB with Q:club:, A:diamond:.

UTG calls, MP calls, 1 fold, Button raises, SB calls, Hero 3-bets, UTG calls, MP caps, Button calls, SB calls, Hero calls, UTG calls.

 

Flop: (20 SB) 5:spade:, 7:heart:, 4:heart: (5 players)

SB checks, Hero checks, UTG checks, MP bets, Button calls, SB calls, Hero calls, UTG calls.

 

Turn: (12.50 BB) T:diamond: (5 players)

SB checks, Hero checks, UTG checks, MP bets, Button raises, SB folds, Hero folds, UTG calls, MP 3-bets, Button caps, UTG calls, MP calls.

 

River: (24.50 BB) K:club: (3 players)

UTG checks, MP bets, Button raises, UTG folds, MP calls.

 

Final Pot: 28.50 BB

 

Results in white below:

MP has 6c Ac (high card, ace).

Button has 9h 6h (high card, king).

Outcome: MP wins 28.50 BB.

 

Edit: iof var den inte så sjuk. Båda har starka drag och spelar helt rätt ut oss två andra. Inga drag sitter på slutet och då rätt försöka bluffa hem potten, men raisen på rivern är ändå sjuk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällen session är över... drog nytta av min lösa tableimage och satte några fina potter. Fick AA knäckt av T6 vilket sved.

 

Som sagt, jag försvarar blindarna starkt. Med försvar menar jag även vanligt call. Raisar om jag luktar mig till stealförsök och jag vill variera mig lite. Trivs bra med mitt spel i blindarna. Jag försöker alltid att spela potentiella draghänder, som T7o där man kan få stege, suitade händer etc. T5o slänger jag lätt, gärna Q3o också. Här är exempel på händer som jag alltid synar med...

 

Preflop: Hero is SB with 9:heart:, 6:heart:.

UTG calls, 1 fold, Hero completes, BB checks.

 

Preflop: Hero is BB with 9:diamond:, 3:diamond:.

1 fold, MP calls, Button raises, 1 fold, Hero calls, MP calls.

 

 

Preflop: Hero is BB with 7:club:, 5:club:.

1 fold, MP raises, 1 fold, Button calls, 1 fold, Hero calls.

 

 

Hittade ett riktigt fint svårläst spel idag. Bl.a. min favorithand 97s UTG,

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is UTG with 7:spade:, 9:spade:.

Hero raises, 2 folds, SB calls, 1 fold.

 

Flop: (5 SB) 9:heart:, 6:diamond:, 8:diamond: (2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

 

Turn: (3.50 BB) J:spade: (2 players)

SB checks, Hero bets, SB raises, Hero 3-bets, SB calls.

 

River: (9.50 BB) 5:spade: (2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

 

Final Pot: 11.50 BB

 

Results in white below:

SB has 6h 6s (three of a kind, sixes).

Hero has 7s 9s (straight, nine high).

Outcome: Hero wins 11.50 BB.

 

Andra händer spelade jag hopplöst dåligt... Jag vet att han inte foldar en 9:a, ändå betar jag...

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is SB with 8:diamond:, 8:heart:.

1 fold, MP calls, Button calls, Hero completes, BB checks.

 

Flop: (4 SB) 9:diamond:, Q:heart:, 3:club: (4 players)

Hero bets, BB folds, MP calls, Button folds.

 

Turn: (3 BB) Q:diamond: (2 players)

Hero bets, MP calls.

 

River: (5 BB) K:heart: (2 players)

Hero bets, MP calls.

 

Final Pot: 7 BB

 

Results in white below:

Hero has 8d 8h (two pair, queens and eights).

MP has Td 9s (two pair, queens and nines).

Outcome: MP wins 7 BB.

 

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is SB with T:club:, K:diamond:.

2 folds, Button calls, Hero raises, BB calls, Button calls.

 

Flop: (6 SB) K:heart:, 3:spade:, 6:diamond: (3 players)

Hero bets, BB raises, Button calls, Hero 3-bets, BB calls, Button calls.

 

Turn: (7.50 BB) Q:spade: (3 players)

Hero bets, BB folds, Button calls.

 

River: (9.50 BB) J:spade: (2 players)

Hero bets, Button folds.

 

Final Pot: 10.50 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 49.7 i VPIP från SB... Jag räknar med att slå mina motståndare på postflopp-spelet när jag completar SB så ofta som jag gör.

 

97s - 3-beta turn för 1) Jag trodde jag ledde, pga att jag hade en riktigt sjuk tableimage och satte honom på drag el. höga kort/låga pp, 2) om jag inte ledde på honom att folda 9:a, TT kanske, och drag som inte sitter på rivern. 3) Sätter dragen oftare om jag raisar hårt (hehe riggat?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...