Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Crypto £1/2 Hold'em (10 handed)

Spelet i allmänhet ganska aggresivt och trixigt. Min egen image är att jag spelar som en LAG. MP1 är en tight by-the-book spelare.

Preflop: Hero is UTG+2 with A :club: J :club:

UTG folds, UTG+1 folds, Hero raises, MP1 calls, MP2 folds, MP3 folds, CO folds, button folds, SB folds, BB folds

Standardhöjning med AJs.

Flop: 4 :diamond: 8 :club: 2 :spade: (5 SB) (2 players)

Hero bets, MP1 raises, Hero ???

Här har ju fi med största sannolikhet antingen ett pocketpar eller två överkort. Frågan är ju hur stor sannolikheten är för vardera OCH hurivida man kan få honom att folda en starkare A-hög hand? Som jag ser det finns det två alternativa spår.

1) Trebetta och givet att han synar betta ut oavsett kort på turn

2) Syna och checkfolda turn om man inte förbättrar.

Vilket hade du valt och varför?

/Bjorn

Postad

Jag hade nog 3bettat med 2 överkort och bakdörrsfärg för att ha kvar insiativet. Hade sedan betat ut turn som du säger oavsett kort på turn, fold om han höjer och man inte fick färgdrag/par. Hade A/J kommit och han höjer så hade jag bara callat ner. Om han callar din bet på turn hade jag check foldat river.

Postad

Syn och check-folda turn om du inte förbättrar.

Att syna flopphöjningen ger dig dessutom möjlighet att check-raisa turn om du träffar A eller J samt check-syna om ett klöver landar.

En tre-bet på floppen ur position och utan hand känns inte helt bra.

Postad
Syn och check-folda turn om du inte förbättrar.

Att syna flopphöjningen ger dig dessutom möjlighet att check-raisa turn om du träffar A eller J samt check-syna om ett klöver landar.

En tre-bet på floppen ur position och utan hand känns inte helt bra.

Fusk att skriva vad jag tänkte :(

Postad

Nu spelar jag knappt FL, men att trebetta känns väl inte helt bra om du möter en by-the-book spelare? För det första skulle han nog inte höja flop med bara overcards då. Dessutom är nog den enda högre överkortshanden du driver ut AQ då han hade re-raisat AK preflop.

Syn - check/fold oförbättrad är min linje.