Bjorn_ Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Crypto £1/2 Hold'em (9 handed) Spelet i allmänhet ganska aggresivt och trixigt. MP1 är aningen loose-weak, SB är en mycket skicklig LAG, BB har jag ingen read på. Min egen image är att jag spelar som en LAG. Värt att notera är att det är ganska korkat av mig att sitta kvar vid ett bord där jag har en mycket skicklig LAG till vänster om mig, även om det inte direkt är någon faktor i denna hand. Preflop: Hero is Button with 6 5 UTG folds, UTG+1 folds, MP1 calls, MP2 folds, MP3 folds, CO folds, Hero calls, SB calls, BB checks Vissa tycker antagligen att man skall släppa 65s mot bara en limper men jag tycker att det är spelbart från knappen givet att man vågar spela aggresivt postflop. Flop: 7 9 7 (4 SB) (4 players) SB bets, BB folds, MP1 calls, Hero raises, SB calls, MP1 calls. Bluffvänlig bräda där jag floppar botten av en hålstege plus en bakdörrsfärg. Utan reads eller mot tightare spelare så är det väl tveksamt att fortsätta här men mot detta motstånd kan jag ju mycket väl ha extra outs. Väljer därför att höja i förhoppningen att få frikort på turn. Rätt eller fel? Turn: 3 (5 BB) (3 players) SB checks, MP1 checks, Hero checks Trean ger mig ju en double bellybuster och mot mer typiska motståndare hade jag kanske bettat som en semibluff men SB kommer knappast att lägga sig och är fullt kapabel checkraisa tillbaka med A-högt eller med stål. Väljer därför att ta frikortet. River: 8 (8 BB) (3 players) SB checks, MP1 checks, Hero bets, SB calls, MP1 folds Känns som en ganska självklar bet-call. Hela handen är ju väldigt marginell, tycker ni jag spelar rätt? /Bjorn Citera
morberg Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Hela handen är ju väldigt marginell, tycker ni jag spelar rätt? Bortsett från den tveksamma synen pre-flopp (som du redan har motiverat) tycker jag att det ser mycket bra ut. Citera
Sommar Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 LAG? Loose-aggressive, alltså spela många händer och spela dom aggressivt.... Hann jag först? Edit: Yes! Citera
Bjorn_ Postad 24 November , 2005 Författare Rapport Postad 24 November , 2005 LAG? Loose-AGressive Dvs en spelare som spelar många händer och bettar och höjer (inklusive som bluff) mycket. /Bjorn Citera
morberg Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Får man fråga varför du spelar £1/2? Du verkar kunna mycket om poker och har hållit på ett tag. Därför borde du ha spelat ihop lite pengar och fått möjlighet att gå upp i nivå. Jag har all respekt för om du väljer att inte svara på frågan, men frågar man inget får man inget veta. Citera
Saint_Bjorn Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Jag spelar i huvudsak FLT $3/6 och hade spelat handen på exakt samma sätt. En bet på rivern från SB eller MP1 hade jag bara synat. Bet på rivern från SB och raise från MP1 hade jag foldat. Citera
D.H. Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Eftersom dina drag på floppen är väldigt tunna är ju din raise på floppen mest en bluff. Därför tycker jag du måste fortsätta betta på turnen här. Citera
Saint_Bjorn Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Eftersom dina drag på floppen är väldigt tunna är ju din raise på floppen mest en bluff. Därför tycker jag du måste fortsätta betta på turnen här. Syftet med bluffen är ju just att få ett frikort med chans att fylla handen. Ett vanligt spel i den här situationen är ju att t ex SB gör en checkraise på turn och då har det plötsligt kostat väldigt mycket i förhållande till pottoddsen att se riverkortet. Citera
Kenny_Roger Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Eftersom dina drag på floppen är väldigt tunna är ju din raise på floppen mest en bluff. Därför tycker jag du måste fortsätta betta på turnen här. Syftet med bluffen är ju just att få ett frikort med chans att fylla handen. Ett vanligt spel i den här situationen är ju att t ex SB gör en checkraise på turn och då har det plötsligt kostat väldigt mycket i förhållande till pottoddsen att se riverkortet. Men om man inte har tänkt bluffa turn/river är ju ens enda chans att fylla hålstegen/backdoorfärgen. Potoddsen när man höjer är 4-1(?) och man kommer bara att fylla en gång av 6. Dessutom kommer man ibland bli re-raisad på floppen eller behöva betala turn för att se river. Så bra implied har man heller inte, då du knappast har nötterna när du träffar och kan förlora mot kåk/backdoorfärg/högre stege. Jag ska inte prata för mycket då jag själv knappt spelar FL och ni två verkar kompetenta, men personligen känns det lite väl fancy play i detta läge. Citera
King_ingo Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Kan någon försöka att motivera detta spel mattematiskt. Skulle vara riktigt intressant! Bjorn_ kanske? Edit* Vid vidare eftertanke så kan det ju löna sig att jaga en hålstege. OM man vet att man kommer få det där gratiskortet på turn. Jag är usel på att räkna men om man räknar att man har 4 0uts på turn och 4 outs på rivern hur stor är chansen att du får in din åtta? Sen finns det ju chansen för en double bellybuster eller vad du kallade det. Men den kanske man kan likvidera mot chansen att någon träffar ett ess på turn och tvingar dig att betala för att se rivern. Huh? Tänker jag rätt? Citera
Saint_Bjorn Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Jag läste tydligen slarvigt, missade att det var ett hålstegedrag. Då är ju spelet mer tveksamt men kan ändå funka eftersom SB:s bet mycket väl kan vara ett standard stealförsök och MP1 är LAG och eventuellt själv planerade att sno på turn. Jag hade nog ändå lagt mig på floppen. Men om jag valt att fortsätta hade jag spelat som Bjorn_. Jag är väldigt insnöad på 6 max-spel och där kan sånt här spel vid väl valda tillfällen bygga upp en ganska lönsam tableimage. Citera
morberg Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Jag läste tydligen slarvigt, missade att det var ett hålstegedrag. Hålstegedrag och bakdörrsfärgdrag. Det finns fyra kort du gärna ser på turn + ytterligare 8 ruter du inte gråter över + tre treor som även de är en välkommen syn. Nu är det inte riktiga outs såklart, men nog har handen värde på floppen. Lägg sen till lite foldequity också så är höjningen på flop väl motiverad. Citera
Bjorn_ Postad 25 November , 2005 Författare Rapport Postad 25 November , 2005 Alltså visste jag att SBs bet eller MP1s call innebar att de faktiskt har minst tvåpar (paret på bordet plus en nia alt. PP) så lutar det ju helt klart åt en fold. Min bedömning här är dock att det kan man långt ifrån vara säker på. Som LAG så kan ju SB i princip betta ut med i princip allt från ett överkort till kåk men det troligaste är väl rent kombinatoriskt en överkortshand. Den andra killen är också tillräckligt lös för att inte nödvändigtvis ha något bättre än överkort eller ett drag. Dvs då och då kommer man kunna ta hem den här potten om man träffar en femma eller en sexa. Inte speciellt ofta men tillräckligt för att göra viss skillnad. Att deras handdistributioner är lösa gör ju också att det är mindre risk att träffa och råka ut för redraws till kåk och också att det är mindre risk för en högre stege. /Bjorn Citera
bzkt Postad 25 November , 2005 Rapport Postad 25 November , 2005 OT: Vad använder du för HH-konverterare? Citera
Bjorn_ Postad 25 November , 2005 Författare Rapport Postad 25 November , 2005 Har inte hittat någon som funkar med Crypto så jag kör manuellt... /Bjorn Citera
Recommended Posts