Gå till innehåll

Pokerturneringar och snusning?


hajen

Recommended Posts

Eftersom jag ej spelat live knappt någonting så är jag lite nyfiken på hur gör de som snusar vid bordet. Har de en egen papperskorg jämte sig ?

Jag snusar ca 1,5 dosor/dag och när jag lirar poker så åker en och annan ut och in i rasande tempo.

Kan man se några speciella tells på snusare vid bordet. Ett saligt slickande runt munnen eller nått typ :)

 

Har vi några livespelande snusoffer här tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis samma fråga ställde jag mig första gången jag skulle ner på Sviten och spela turre. Hemma framför datorn går det säkert en dosa på en kväll...

Jag löste det som så att jag tog med mig en extra tom dosa som "papperskorg". Annars går det ju rätt snabbt att lämna bordet för att lägga ut sin pajj, likväl som man går på toaletten eller liknande.

 

Snuset är oerhört viktigt för mig när jag lirar poker, inget snus - ingen poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis samma fråga ställde jag mig första gången jag skulle ner på Sviten och spela turre. Hemma framför datorn går det säkert en dosa på en kväll...

Jag löste det som så att jag tog med mig en extra tom dosa som "papperskorg". Annars går det ju rätt snabbt att lämna bordet för att lägga ut sin pajj, likväl som man går på toaletten eller liknande.

 

Snuset är oerhört viktigt för mig när jag lirar poker, inget snus - ingen poker.

 

hehe, jag kör också med tom dosa när jag spelar live, spelar dock bara homegames..

 

speciella tells, det är väl kanske att man sitter och suger på snusen när man bluffar :D litegrann ialla fall..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl som sagt bara att knalla ifrån bordet och leta upp en papperskorg. Jag har på senaste tiden börjat drick enorma mängder vatten när jag lirar. Vilket gör att jag måste fylla min PET-flaska en gång var 20:e minut vilket i sin tur gör att jag måste pissa en gång i kvarten...

Fatta hur många AA jag går miste om medans jag e borta från bordet ;)

Har nog aldrig reagerat på en snustell men tuggummin är sköna 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl som sagt bara att knalla ifrån bordet och leta upp en papperskorg. Jag har på senaste tiden börjat drick enorma mängder vatten när jag lirar. Vilket gör att jag måste fylla min PET-flaska en gång var 20:e minut vilket i sin tur gör att jag måste pissa en gång i kvarten...

Fatta hur många AA jag går miste om medans jag e borta från bordet ;)

Har nog aldrig reagerat på en snustell men tuggummin är sköna 8-)

 

Skönt att det är fler än jag som har problem med drickandet vi bordet ;)

En annan jobbig följd av drickadet är att man måste gå toa var 20:e minut också :oops:

 

Snus problemet har jag ingen lösning på, mer än att ha en extra dosa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker iofs inte att det låter som att ni snusar? Utan använder de portionsförpackade sakerna som försöker efterlikna snus?

 

Börja snusa på riktigt istället så slipper ni problemen, börjar det rinna så är det bara att svälja eller fylla på snusen med mera?

 

:D så sant så, visst e de påsar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...