Gå till innehåll

NLT - Reraisad på turn med QQ=överpar


Recommended Posts

** Black Celebration [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- miguel79 sitting in seat 1 with $22.70

- Lasse_baron sitting in seat 2 with $157.41

- MrJansa sitting in seat 3 with $98.50

- uklou sitting in seat 4 with $59.94

- Plala sitting in seat 5 with $98.90

- tanetane sitting in seat 6 with $96.50 [Dealer]

 

miguel79 posted the small blind - $0.50

Lasse_baron posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Plala: Queen of Hearts, Queen of Diamonds

MrJansa called - $1.00

uklou called - $1.00

Plala raised - $5.00

 

Höjer 5 BB med damerna.

 

tanetane called - $5.00

miguel79 folded

Lasse_baron folded

MrJansa folded

uklou folded

 

** Dealing the flop: 2 of Spades, 8 of Diamonds, 4 of Spades

Plala bet - $12.00

tanetane called - $12.00

 

Överpar och en synare. Betar potten med överparet. Det ligger ju 2 spader på brädan.

 

** Dealing the turn: 10 of Hearts

Plala bet - $25.00

 

Betar $25 i $37 potten. För farligt att ge gratiskort.

 

tanetane went all-in - $79.50

 

Hur ska jag göra här? Jag har $55 kvar att syna med. Potten ligger på $140.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reads?

 

I alla fall något. Utan reads kan du väl lägga. Men du får ju kanonodds för en syn, räcker med att din hand står 25% av gångerna för att synen ska vara korrekt.

 

Skulle han t.ex. kunna tänkas att beta A8 med flushdrag sådär? Att just tian kommer är ju lite jobbigt, för just TT är en hyfsat trolig hand. Men ge oss lite reads!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt utan read.

 

Frågan som är mest relevant här är ifall Fi sitter på TT i handen.

Skulle han kunna syna en höjning preflopp och på flopp med t ex AT i handen? Troligen inte.

 

Kan han ha JJ, QQ, KK, AA? Vanligen skulle man ju ha förväntat sig en reraise preflopp, fast han kan spela lurigt också.

 

Frågan är vilken hand du kan slå här vid en syn. Det är i princip två överkort, (99 ?) och JJ. Alla andra möjliga händer tar dig.

 

Jag skulle lägga ner handen om jag inte hade en bra read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här gick det.

 

Plala bet - $25.00

tanetane went all-in - $79.50

Plala folded

tanetane shows: 6 of Hearts, 6 of Clubs

tanetane wins $139.00 from the main pot

 

Slänger alltså bästa handen. Men det får man väl räkna med att det händer ibland. Verkar som om de flesta här tänkte som jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
så han visade 66?

 

Jag kan slå vad om 1000 spänn att han inte är en vinnande pokerspelare. Att bluffa i det läget när du visat sådan styrka är bara idiotisk.

 

Han vann slaget men kommer att förlora kriget.

 

Jo, men skulle inte hero ha spelat likadant med AK? Ofta så väljer folk inte att tro på att man verkligen har ett överpar utan tror att floppen har missat preflop-höjaren. Jag har gjort det misstaget själv också.

 

Jag skulle ha gjort en gråtsyn helt säkert. Jag har sett fi göra liknande moves med JT osv också. Han tror ju att du sitter där med A hög.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du uppfattas som weaktight skulle jag inte lägga. Pga att motståndaren är nästan säker på att du inte har bättre än överpar, eller drag och förväntar sig att du lägger alla dina händer med sin all in, inklusive överpar!.

I annat fall skulle jag sätta motståndaren på ett set. Och folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan reads är man på 0.5/1 NL slagen här i princip varenda gång. Tror nästan aldrig jag synat i denna situationen med ett överpar och vunnit.

 

Ord.

 

Andra resonemang, så som jacobmals, är säkert rätt på högre nivåer. På 0.5/1 betyder det här händelseförloppet 9 ggr av 10 att dina damer inte står. Precis som mbman känner jag igen det alltför väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppsan, så vaknade min 3.5 månader gamla tråd plötsligt till liv.

 

Nu tycker jag att att det är en dålig fold. Pottoddsen är helt enkelt för bra för att man ska lägga sig här.

 

Statistik om denna tråd:

INNAN resultatredovisning - 6 inlägg säger fold. 1 inlägg säger syn.

EFTER resultatredovisning - 1 inlägg säger fold. 3 inlägg säger syn.

 

Är detta ett sammanträffande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plala, hahaha,, jag tänkte faktiskt skriva samma sak nu, att folk efter resultatredovisningen plötsligt tycker att du skulle ha synat...

 

På tal om potodds,, du skulle investera 25% och oddsen för att få triss var 10 %... såvida du inte trodde att tvåpar med bordet skulle ge dig vinsten för då har du 20%...

 

I vilket fall så har du ju i och för sig inte potodds för att syna om du tror att du ligger under.

 

Sedan handlar ju det här med att vara en vinnande pokerspelare att man utvecklar en metodik som man följer ganska hårt. Att minimera risker, och misstag, att syna när man är säker på att man leder och följa potoddsen.

 

Visst, i det här fallet så körde tomten hårt och fick dig att lägga dig, men om du jämför 100 liknande händer med liknande utveckling så tror jag bestämt att du hade legat under mot ett set/tvåpar i majoriteten av fallen. Just därför var det en bra fold, för långsiktigt sett är det här spelet ett vinnande spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så han visade 66?

 

Jag kan slå vad om 1000 spänn att han inte är en vinnande pokerspelare. Att bluffa i det läget när du visat sådan styrka är bara idiotisk.

 

Han vann slaget men kommer att förlora kriget.

Jo, men skulle inte hero ha spelat likadant med AK? Ofta så väljer folk inte att tro på att man verkligen har ett överpar utan tror att floppen har missat preflop-höjaren. Jag har gjort det misstaget själv också.

 

Jag skulle ha gjort en gråtsyn helt säkert. Jag har sett fi göra liknande moves med JT osv också. Han tror ju att du sitter där med A hög.

Instämmer helt! Det slog mig också att det faktiskt inte är ett typiskt överparspel från Hero. Har stött på flera gånger att folk spelat sina AK sådär. Kanske inte med så stor höjning preflop eftersom den skriker överpar, men ändå.

 

Hade jag varit du så hade jag faktiskt synat, men det beror inte på att jag tror att det är rätt, utan för att jag hatar att släppa QQ-AA så jag hade tjurigt synat, förlorat och kastat stolen i väggen då jag redan visste att Fi hade set. Är ruggigt dålig förlorare med QQ. -EV någon? :roll:

(med andra ord tror jag att fold är rätt, men jag lever knappast som jag lär)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...