dj.lasseman Postad 5 Juni , 2006 Rapport Postad 5 Juni , 2006 Jag tycker det kan vara ganska hög slumpfaktor på sng. 2-4 tillfälligheter som gör att man kommer 1-2... eller som gör att man inte placerar sig. Minst varians där man har störst kontroll, det borde väl innebära att blindsen in bör höjas om man vill ha liten varians? Citera
Hjort Postad 5 Juni , 2006 Rapport Postad 5 Juni , 2006 Jag tycker det kan vara ganska hög slumpfaktor på sng. 2-4 tillfälligheter som gör att man kommer 1-2... eller som gör att man inte placerar sig. Minst varians där man har störst kontroll, det borde väl innebära att blindsen in bör höjas om man vill ha liten varians? Varför i hela friden bryr du dig om varians före EV? Att ha flera alternativ bland de som är lönsammast för en samtidigt som de har olika stor varians är extremt ovanligt. Citera
jaha Postad 5 Juni , 2006 Rapport Postad 5 Juni , 2006 Hej alla,jag ska sätta undan en BR för enbart för MTT, vill dock inte spela på samma siter som jag lirar vanligt cashgame på. Vilken/vilka siter tycker ni är bästa på MTTs? Jag hade tänkt börjar på en låg nivå tex 10+1 el 25+2,5 nivån... Prima har schysst 5.5K Guarantee 25+2.5, 2-3 ggr om dagen. Freezeout då. Sen har dom ju 12K som Guarantee som kostar 20+2 men som är rebuy. Sen 10+1 Freezeout 2-3 ggr om dagen. Ladbrokes har väl något liknande fast inte riktigt lika bra. Sen har ju Stars maaassa turneringar, men dom vet jag inte lika mycket om. Lycka Till // JojjeL Kolla in: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=11134&highlight=bra+sida+turneringar varför spela turneringar på prima? aldrig övervärde och extremt trist utbud. Citera
Atleten Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 Fråga turhoran Simpa i #pokersnack @ QuakeNet. Citera
Skumdum Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 frågan var: går det att leva på enbart MTT. Svaret är: Ja. slut på tråden. Citera
a_rasti Postad 6 Juni , 2006 Rapport Postad 6 Juni , 2006 Hur mycket tror du man kan göra på MTTs då? På låååång sikt... utbudet på dyrare turneringar är ju inte jättejättestort. Går inte att svara på den frågan, beror precis på hur bra man lyckas bli. Jag tror iaf att man kan göra en j-vla massa pengar på det http://www.thepokerdb.com (visar hur mkt enskild person dragit in på MTT's på Stars) sök på bland annat följande namn: gambler21, Riverloser, JohnnyBax, Karecon, leemur1, sheets, ActionJeff, BodogAri, Telefonkiosk osv osv osv Citera
staris Postad 14 Juni , 2006 Rapport Postad 14 Juni , 2006 Betala till wsop... och vinn. det ska du nog kunna leva på ett tag Man kan ju tro det. Tills man får all uppmärksamhet. Alla världens bästa spelar vill köra mot en. Vänskapsmatcher på låg nivå, säg FL 180/360 HU. När du sätter dig vid nätet igen är det inte NL 1/2 du kör längre. Du multitablar NL 10/20. Och efter att ha levt gott och haft kul ett år är du gul igen. Citera
gdaily Postad 14 Juni , 2006 Rapport Postad 14 Juni , 2006 Det som talar till tävlingars fördel är att där kryllar det av riktigt dåliga spelare. Jag tycker att de riktigt urusla cashgamespelarna försvunnit på den senaste tiden, säg senaste halvåret, medan i tävlingar (framför allt på 100-nivån och uppåt) så kryllar det av riktigt usla spelare. Jag tror att det är för att många har tagit sig in satellitvägen till de stora söndagstävlingarna, folk som verkligen inte förstår spelet. Citera
SethCohen Postad 28 Juli , 2006 Rapport Postad 28 Juli , 2006 Jag har alltid varit svag för CG men på två veckor klonkade jag ett par små turnerningar och en större 50k£GTD med en andra plats och nu vill jag mig ge fan på att bli bättre på turnernignar. Men nu under hela veckan har det gått så dåligt, och är det något man saknar så är det erfarenhet. Nu märkar man egentligen hur stor svängarna är även i MTT. Jag antar väl att man får fortsätta och inte ge upp. Och inte casha ut för mycket =) Nu blir det till att vände upp och ner på hela pf och leta efter de bästa MTT. Citera
Monkey Postad 28 Juli , 2006 Rapport Postad 28 Juli , 2006 Är ju rätt vanligt att man som professionell MTT-spelare ofta även kör SnG på höga nivåer. "Zee Justin" bland annat har ju vunnit en hel del på MTT men drar ju ändå in väldigt mycket om kanske ändå inte mer på just SnG. Citera
SethCohen Postad 28 Juli , 2006 Rapport Postad 28 Juli , 2006 Håller med dig.. Jag lirade mycket SnG på Laddie innan men så fort jag bytta blev mitt Sng spel under all kritik. Plussade en del innan men ska ta mig över till Party och lira SnG där och se till att ha det som ett alternativ. grinda 20+2 och det gav inte så mycket, men vill gå upp i nivå men klart.. börja på låg nivå och arbeta sig uppåt är den enda medicinen! Citera
SethCohen Postad 28 Juli , 2006 Rapport Postad 28 Juli , 2006 annars är det bara att leta upp iremmats och ständigt lära sig av honom =) han lever ju drömmen =) Citera
Recommended Posts